بازدید 5745
۲

تدوین درمان تکمیلی کرونا با طب ایرانی

دبیر کمیته عملی کشوری کووید ۱۹ گفت: استفاده از طب سنتی یا همان طب ایرانی می‌تواند علائم کرونا را بهتر کند و طول مدت بستری را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 11 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عاطفه عابدینی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: دستورالعمل طب ایرانی در کمیته علمی کرونا تدوین شده است و به مراکز درمانی ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: لزوم به کارگیری طب سنتی یا ایرانی برای درمان تکمیلی در بیماری کووید ۱۹ حس می‌شد و در همه جهان از دارو‌های گیاهی به عنوان دارو‌های کمکی در پیشگیری یا درمان، استفاده می‌شود.

عابدینی اضافه کرد: با مطالعه طرح‌های مختلف ایران و دیگر کشور‌ها و استخراج مطالب علمی و همکاری داروسازان بالینی ایرانی، متخصصان طب ایرانی و متخصصان بالینی، دستورالعملی را تدوین کردیم و مانند بقیه دستورالعمل‌های کمیته علمی، خواستیم به مراکز درمانی ابلاغ شود که به زودی این کار، انجام خواهد شد.

دبیر کمیته عملی کشوری کووید ۱۹ افزود: با توجه به تغییرات کمیته علمی از اردیبهشت امسال تاکنون، یکی از کمیته ها، کمیته‌های طب ایرانی بود که ساعت‌ها مطالعه و تحقیقات شد تا از طب ایرانی برای پیشگیری و درمان کمکی بیماری کووید ۱۹ استفاده شود.

او اضافه کرد: انتظار نداریم درمان طب سنتی یا ایرانی، بتواند معالجه کامل یا پیشگیری کامل را انجام دهد، اما می‌تواند برخی از علائم را بهتر کند و حتی توانسته طول مدت بستری را کاهش دهد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: به نظر می‌رسد با توجه به مطالعاتی که در همه جهان انجام شده است، ترکیب طب گیاهی و درمان شیمیایی می‌تواند علائم را بهتر و دوره بستری را کوتاه‌تر کند.

عابدینی افزود: بر اساس این دستورالعمل، پزشکان در مراکز درمانی می‌توانند از مشاوره همکاران طب ایرانی استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
خدا به فریاد برسد دوباره دوره واپسگرایی شروع شد.
بیمارستان طب سنتی باید در همه مراکز استانها دایر بشه هر کی ازاد باشه داروی شیمیایی مصرف کنه یا با طب سنتی درمان یشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی