بازدید 3508

اعلام حمایت مشروط انگلیس از دولت جدید لبنان

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به توافق رهبران لبنان برای تشکیل کابینه جدید در این کشور، در یک پیام توئیتری حمایت لندن از دولت جدید لبنان را به اقدام هماهنگ مقامات بیروت مشروط کرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 11 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس شامگاه جمعه (نوزدهم شهریور / ۱۰ سپتامبر) در حساب کاربری خود در توئیتر نسبت به خبر تشکیل دولت جدید لبنان پس از وقفه‌ای ۱۳ ماهه واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «اجرای اصلاحات فوری، اختتام شفافانه روند تحقیقات در خصوص پرونده انفجار مهیب [در بندر] بیروت و انتخابات بهنگام سال آینده باید پس از تشکیل دولت جدید در لبنان پیگیری شود».

البته دومینیک راب در ادامه این پیام توئیتری حمایت لندن از بیروت را مشروط کرده و متذکر می‌شود: «انگلیس از لبنان حمایت می‌کند، اما ما باید شاهد یک اقدام هماهنگ [از سوی دولت جدید لبنان] باشیم».

گفتنی است، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن از توافق روز جمعه رهبران لبنان برای تشکیل یک دولت جدید به نخست وزیری «نجیب میقاتی» استقبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: «ما (دولت آمریکا) به تصویب فوری [کابینه در] پارلمان [لبنان] ترغیب می‌کنیم تا این دولت جدید بتواند بر اصلاحات عینی و ملموس جهت رفع وضعیت وخیم اقتصادی در لبنان تمرکز کند».

ند پرایس همچنین مدعی شد که ایالات متحده آماده است از دولت جدید لبنان در وظیفه دشواری که پیش رو دارد، حمایت کند.

پیش تر «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز نسبت به تشکیل کابینه جدید در لبنان واکنش نشان داده بود.

مکرون ضمن استقبال از اقدام سیاستمداران لبنانی در پایان دادن به بحران عدم تشکیل دولت در این کشور تأکید کرد: «این گامی که برداشته شد، بسیار ارزشمند است. تمام سران لبنان باید به قوانین و اصلاحات ضروری که می‌بایست در کشورشان ایجاد شود، پایبند باشند تا بلکه از این طریق کمک‌های بین‌المللی به لبنان وارد شود».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان