بازدید 4920
۱

روسیه سفیر آمریکا را احضار کرد

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه جان سالیوان سفیر آمریکا در این کشور را در اعتراض به دخالت واشنگتن در انتخابات روسیه احضار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵ 10 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "اسپوتنیک" روسیه قصد دارد در هفته آینده (۱۷ تا ۱۹ سپتامبر) انتخابات پارلمانی برگزار کند و از ناظران چندین کشور برای نظارت بر این انتخابات دعوت کرده است.

با این وجود، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است که "نظارت آزاد و معتبر بر انتخابات روسیه غیر ممکن است. 

یک مقام دیپلماتیک روسیه گفت: سالیوان روز جمعه در وزارت خارجه روسیه حاضر شد و حدود ۲۰ دقیقه در این وزارتخانه حضور داشت. دلیل احضار سفیر آمریکا دخالت واشنگتن در انتخابات روسیه است.

در همین حال سفارت آمریکا در روسیه در بیانیه‌ای علت حضور سالیوان در وزارت خارجه روسیه را دیدار با سرگی ریابکوو معاون وزیر امور خارجه این کشور و بحث در خصوص رویکرد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای عادی‌سازی روابط مسکو و واشنگتن اعلام کرد.

پیش از این، مسکو پیشنهاد داده بود که روسیه و آمریکا چندین سند قانونی و سیاسی لازم الاجرا در مورد ثبات استراتژیک روابط خود تهیه کنند، زیرا دو کشور از اجلاس ژنو در ماه ژوئن سال جاری به دنبال توافق بر سر این موضوع بوده‌اند.

این اجلاس برای حل مسائل فشرده بین طرفین با وجود روابط پر تنش بین روسیه و آمریکا برگزار شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بایدن، همتای آمریکایی خود پیش از این با صدور بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که هر دو کشور قصد دارند گفت و گوی جامع دوجانبه‌ای را در مورد ثبات استراتژیک در روابط انجام داده و رایزنی‌هایی را در زمینه امنیت سایبری و کنترل تسلیحات آغاز کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خب که چی؟!یعنی روسیه طرف ماست؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار