بازدید 17471
۸

فرمانده مهم جبهه پنجشیر جان خود را از دست داد

یکی از فرماندهان جبهه‌ پنجشیر و والی پیشین این ولایت در جریان درگیری با نیروهای طالبان در آب‌دره‌ پنج‌شیر جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 09 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از طلوع نیوز، «بهلول بهیج»، از فرماندهان جبهه پنجشیر و والی پیشین این ولایت در جریان درگیری با نیروهای طالبان در آب‌دره پنج‌شیر جان خود را از دست داد.

منابع محلی گفته اند که «بهلول بهیج» از بزرگان جهاد و مقاومت پنجشیر بوده و از چهره‌های مهم کلیدی نبرد علیه طالبان به شمار می‌آمد.

گفته شده وی از فرماندهان جهادی نزدیک به «احمدشاه مسعود»، در جریان نبردهای پنجشیر بود و در تحولات اخیر نیز در کنار «احمدمسعود» مشغول نبرد در پنجشیر بوده است.

جبهه پنجشیر نیز این خبر را تائید کرده و در حساب کاربری خود نوشته است: فرمانده بهلول بهیج از سوی نیروهای پاکستانی در آبدره پنجشیر به شهادت رسید. او از مجاهدین کبیر و سربلند افغانستان بود.

با وجود آنکه طالبان مدعی تسلط کامل بر ولایت پنجشیر شده اند، اما اوضاع در این ولایت کوچک و معروف افغانستان همچنان ناآرام گزارش می‌شود.

جبهه پنجشیر ادعاهای طالبان درباره تسلط کامل بر این ولایت را رد کرده و گفته است که طالبان فقط جاده اصلی این ولایت را در کنترل دارند و سایر مسیرها و روستاهای این ولایت در دره‌های مختلف همچنان در کنترل نیروهای مخالف طالبان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸
حدس بزنید روزنامه های حکومتی پاکستان اکنون چه نوشته اند!
روحت شاد مجاهد.
شیران دره پنجشیر با دلارهای سعودی ، معامله کثیف قدرتهای خارجی و با پهپاد های پاکستانی شکار می شوند.
عارتون میشه بگید یکی از فرماندهان جبهه مقاومت !!؟؟ میشه یکبار برای همیشه مقاومت را تعریف کنید تا ما هم از سردرگمی نجات پیدا کنیم ؟ شما دیگه چرا پیرو صدا و سیمای میلی هستی ؟ از شما بعید بود ! مقاومت فقط تو یمن و تو لبنان و تو فلسطین است ؟
همیشه یک نیروی خارجی در کشور های خاور میانه دخالت میکند چه آن نیرو ناتو باشد یا روسیه و پاکستان و و عربستان و..یا ایران .کشورهای منطقه را بحال خود بگذارید تا خودشان تصمیم درستی برای کشورشان بگیرند.
اگر از دیدگاه واقع گرایی به مسائل پنجشیر نگاه کنیم نه ایده آلیستی کار آقای احمد مسعود تمام است این واقعیت تلخ است ولی شکست همیشه جزئی از زندگی است وباید آن را قبول کرد
سیاست و خواست ما رفتن آمریکا از افغانستان بود. برای نیل به این هدف ناچارا و به درستی به طالبان کمک کردیم ولی حالا که شر آمریکا کنده شده باید سیاستمون آپدیت بشه و با توجه به شرایط فعلی تصمیم بگیریم. سوای اینکه اکثریت مردم ایران خواهان حمایت از جبههء مقاومت هستن، باید و باید و باید ترمز پاکستان و طالبان رو بکشیم. مطمئنا سعودیها هم - هر چند چراغ خاموش - پشت طالبان و پاکستان هستن که خطر مضاعف میشه. دیر بجنبیم باید هزینهء بیشتری پرداخت کنیم.
طالبان تغییر کردن!!!!!!!!!
این قلب واقعیته.شب را روز نشان دادنه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر