بازدید 11811

طومار هزاران کارگر لوازم خانگی در صحن مجلس

ده‌ها هزار کارگر و مهندس شاغل در شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی با امضای طوماری مخالفت خود را با بازگشت برندهای خارجی به ایران اعلام کردند.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 08 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ده‌ها هزار کارگر و مهندس شاغل در شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی ایرانی با امضای طوماری مخالفت خود را با بازگشت برندهای خارجی به کشور اعلام کردند.

در متن این طومار که امروز در صحن علنی مجلس شورای توسط غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی به نمایش گذاشته شده، آمده است: «ما مهندسان و کارگران کارخانجات تولید لوازم خانگی کشور که در شرایط سخت تحریم با حضور جهادی در خط مقدم جنگ اقتصادی توانسته ایم این صنعت را به مرز خودکفایی رسانده و پاسخگوی کمی و کیفی نیاز داخلی باشیم، صراحتا مخالفت خود را با بازگشت برندهای خارجی بدعهد اعلام داشته و با امضای این دادخواست از مسئولان و تصمیم سازان کشور خواستار مفاد مهم ذیل هستیم: توانمندی صنعت ملی لوازم خانگی را باور کنید، از واردات لوازم خانگی جلوگیری کنید، اشتغال و معیشت کارگران را به خطر نیندازید.»

بر این اساس، بیش از ۳۰۰ هزار کارگر مستقیم و یک میلیون و ۵۰۰هزار شاغل غیرمستقیم در صنعت لوازم خانگی مشغول به کار هستند و به گفته مسئولان وزارت صمت، ایران در تامین نیاز لوازم خانگی به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات در این زمینه ندارد.

اخیرا زمزمه‌هایی از بازگشت برندهای خارجی به کشورمان مطرح شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۵
این طومار توسط مدیرعامل های کارخانجات بی کیفیت از کارگران جمع شده است
یخچال 1 میلیونی 20 میلیون می فروشند و ادعا می کند خودکفایی و...می کنند
موتور تمام تجهیزات چینی است تمام قالب ها و دستگاه چینی است و محصولات کاملا بی کیفیت
چرا لوازم خانگی تبدیل به خودروساز بی کیفیت می کنید!
کدام خودکفایی ؟ مثل ایران خوردرو و سایپا که به بهانه خودکفایی و تولید ملی پدر مردم رو درآوردند؟!
بلایی که خودروسازها به سر مردم آوردن حالا اینا میخان بیارن ، واردات باید آزاد بشه تا رقابت ایجاد بشه اونوقت هم قیمت درست میشه هم کیفیت
اگر رقابت نباشه مطمئنا همیمن اتفاقی که در صنعت خودرو افتاد اینبار در لوازم خانگی تکرار می شه
ورود دانش و تكنولوژي ساخت انواع قطعات برقي و غير برقي لوازم خانگي مثل قطعات الكترونيكي انواع موتور ها و كمپرسورها و..... كه در حال حاضر باز هم از خارج تامين ميشود نياز است.
بله جنس بی کیفیتو با قیمت بیشتر از برند خارجی میفروشن به مردم مثل ایران خودرو و سایپا خوب معلومه که باید مخالفت کنن و تو بازار انحصاری پدر مردمو دربیارن.
متاسفانه سودجویی تولیدکنندگان بنام معیشت واشتغال کارگران ولی سود تولید برای خودشان مثل تولید کنندگان لوازم خانگی وشرکتهای خودرو ساز / وقتی ازافزایش قیمت خودروها سوال میشود میگویند 10/000نفر کارگرداریم اگر واردات خودرو ازاد شود این کارگران بیکارمیشوند یعنی درپوشش اشتغال ومعیشت کارگران به نفع خود مانع اردات میشوند حالا من از این عزیزانی ویا نمایندگان مجلس که حامی تولیدات داخلی هستند سوال دارم
1- ایا حمایت ازتولیدکنندگان ملاک هست یا حمایت ازمصرف کنندگان هم دخیل هست؟
2-ایا تولیدات داخل با برند مشابه خارجی درکیفیت وکمیت وخدمات پس ازفروش برابری میکند؟ قطعا خیر تولید کنندگان لوازم خانگی وقتی عرصه را از برند خارجی گرفتند دنبال بزن در رو یا بعبارتی بساز وبنداز افتادند ونه تنها درکیفیت وپلتفرم لوازم انچنان تغییری ندادند بلکه معمولا از لوازم مثل کمپرسور وموتور و.... برد و.... از کیفیت پایین استفاده شده بطوریکه همین ایران خودرو وسایپا به محض تحویل خودرو مشتری باید همان روز اول دنبال تعویض قطعات وتکمیل قطعات
بیفتد ولوازم خانگی هم مستثنی نیست عمدتا از کیفیت پایین برخوردار هست وهرسه ماه افزایش قیمت دارند وبقول معروف اش خالته بخوری پاته نخوری پاته یعنی ماایرانیان چاره ای نداریم از بین برندهای ایرانی یکی را باید به زور انتخاب وخریداری کنیم
لذا از مهندسان وکارگران شریف استدعا دارم همانطوریکه خودشان مستحضرند تولیدات داخلی ما هیچ رقابتی ومشابهتی با برند خارجی ندارد ولی درعوض از برندخارجی گرانتر عرضه میشود وازمسئولان تصمیم گیرچه درمجلس وچه دروزارت صمت استدعا میکنم قانونی بین تولیدکنندگان و وزارت صمت تدوین شود که درصورتیکه از کیفیت بالابرخوردار نباشد دولت مجاز هست واردات را شروع کند نه اینکه چون رهبری گفتند حمایت ازتولید داخل مسئولان هم بااین شعار به نفع تولیدکنندگان افدام کنند وهیچ حمایتی ازمصرف کنندگان صورت ندهند
مثال من یک دستگاه اکسیژنساز ایرانی با برند معروف جهت بیمارم خریداری کردم بخدا بخدا قسم کمتر ازیکماه کارکرد وبعد یکماه پیغام خطا رو مانیتور وچراغ چشمک زدن الارم میداد به شرکت مربوطه زنگ زدم بعد چهار روز اومدند گفتند کمیرسور سوخت ایا برند خارجی همینطوربود؟پس احساسی وبی منطقی طومار تهیه نکنید
مرگ بر صنعت انحصاری بی کیفیت گران.مثل ایران خودرو.
گرچه از یک دیدگاه درست میگن... اما اگه واردات لوازم خانگی صفر بشه دیگه تولید کننده داخلی با خودش.........
بدون رقیب و نگرانی هر آشغالی دلش بخواد اسمبل میکنه و میندازه به ملت... میشه چیزی شبیه خودروهامون...!!!
عدم بازگشت صنایع خارجی به چند شرط درست است اول اینکه داخلی سازها همان جنس خارجی را نیاورند و مونتاژ کنند، دوم اینکه سوء استفاده نکنند و مردم را نقره داغ نکنند، و سوم اینکه هر آت آشغالی را به مردم قالب نکنند که بعید است این کارها را نکنند. نبود رقیب خارجی صنعت داخلی را به نابودی می کشاند. همانقدر که خودروسازی ما در نبود رقیب پیشرفت کرد، صنعت داخلی مان هم پیشرفت می کند!!!
من هم به نمایندگی از میلیونها نفر مخالفت خود را با بسته شدن بازار لوازم خانگی بر شرکتهای خارجی مطرح در دنیا اعلام می کنم. این کار موجب از بین رفتن رقابت در تولید محصولات مرغوب و با کیفیت شده و صنایع لوازم خانگی داخلی را به صنایعی انگل و سربار همچون صنایع خودروی داخلی تبدیل می کند.
یکی نیست بهشون بگه فرصت داشتید کیفیت کارتون رو ببرید بالا ،فقط قیمت رو بردید بالا.
اتفاقاً باید برند خارجی باشه تا رقابت بیشتر بشه .
بله تا اشغالهاشونا چند برابر قیمت بچپونند به مردم
به نظر من باید دولتمردان بی غیرتی داشته باشیم که اجازه بدند برندهایی که تو تحریم ها از ایران رفتند دوباره به ایران بازگردند.
دهات ایران برای ناسیران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم