بازدید 80152

پیام وزیر اقتصاد به بازار سرمایه

امروز بازار سهام هم پس از دو روز روند ریزشی و اصلاحی، با تحرکات مثبتی آغاز به کار کرده است. به نظر می‌رسد سیگنال وزیر اقتصاد به سهامداران بورسی یکی از دلایلی است که امروز روند بازار را سبزپوش کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 01 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر جدید اقتصاد روز گذشته در جلسه‌ای با شورای عالی بورس به بررسی مصوبات جدیدی که در راه بازار سهام هستند، پرداخت. این مصوبات چه تاثیری بر بازار می‌گذارد؟

 روز گذشته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه‌ شورای عالی بورس حاضر شد. این اولین جلسه خاندوزی با شورای عالی بورس بود و به بررسی برخی از مصوبات جدید پرداختند.

در این جلسه مصوب شد تا از این پس سهامی که توسط دولت به بازار عرضه می‌شود و در فرآیند عرضه اولیه مردم آن را خریداری می‌کنند، توسط صندوق توسعه بازار بازارگردانی شود.

امروز بازار سهام هم پس از دو روز روند ریزشی و اصلاحی، با تحرکات مثبتی آغاز به کار کرده است. به نظر می‌رسد سیگنال وزیر اقتصاد به سهامداران بورسی یکی از دلایلی است که امروز روند بازار را سبزپوش کرده است.

درباره تاثیر جلسه شورای عالی بورس با وزیر اقتصاد، علی عصاری، کارشناس بازار سهام معتقد است: در جلسه روز گذشته مقرر شد تا سهام شرکت‌هایی که توسط دولت در بورس عرضه می‌شود به واسطه صندوق‌های توسعه بازار، بازارگردانی شوند این نوع مصوبه در نوع خودش اولین بار است که در بازار اتفاق افتاده است و تاکنون سهم‌های دولتی بازارگردان نداشتند و طبق این مصوبه صندوق‌ توسعه متعهد می شود تا یک سال بازارگردانی سهام عرضه اولیه شده توسط دولت را برعهده بگیرند.

عصاری همچنین گفت: در ابتدا به نظر می‌رسد یک جلسه عادی جهت معارفه برگزار شده و مصوبه‌ای ساده‌ برای بازارگردانی نمادهای دولتی تصویب شده است. ولی در متن این اخبار بازارگردانی برای صندوق های ETF جدید و عرضه اولیه‌های بزرگ پس از تجربه تلخ عرضه صندوق پالایش در حال برنامه ریزی است.

وی افزود: از این رو پیش‌بینی می‌شود در دولت جدید و ماه‌های آینده شاهد عرضه صندوق‌های ETF جدید و عرضه اولیه سهام بزرگ باشیم که می‌تواند باعث رشد شاخص و حرکت نمادها به سمت بالا شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۶
بازار سهام دست مافیای حقوقی و رانتی هاس
آفرین وزیراقتصاد.معلومه کارشناسه.
پاسخ ها
علی کرمانشاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
البته‌اگر متولیان بورس اهلیت داشته‌باشند و کمافی‌سابق رانت‌خانوادگی و سیاسی و ژن‌خوب‌ها وخصولتی‌ها دریافت‌کننده سیگنال‌های خرید وفروش نباشندو مردم را به خاک سیاه ننشانند.درست مثل سال گذشته که‌بیش از 80% سرمایه مردم را ذوب کردند وبا گذشت یک‌سال هنوزمردم درقرنطینه وگروگان بورس هستندو امیدبه دولت آقای رئیسی دارندکه دست نفوذی‌های رانت‌دار وابسته به مسئولین دولتی دربورس را قطع کنند وبازار مالی بورس را به متخصصین پاکدست وبدون حاشیه واگذار کنند که لااقل مردم باگذشت بیش ازیکسال زیان آنها جبران شود.وگر نه با همان اشخاص قبلی هیچ فرجی حاصل نمی‌شودآنها تا مغز استخوان بورس و حقوقی‌ها وکارگزاری‌ها و شرکت‌های بزرگ صنعتی نفوذ کرده و نمیگذارندبازار به روال عادی برگردد.
هرسهم هرروز ۵/زیاداده امروزیکصدم درصدسود
پیام : بروید جلو ! ما هستیم
باسلام و احترام سهام پالایش یکم بعد از یک سال سهامداران خود را با ضرر و زیان مواجه ساخته است و با وعده مسئولان کشور مان که جبران خسارات خواهد شد کار بجایی نرسیده است...
پاسخ ها
علی‌کرمانشاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
پالایش‌یکم بعداز چندماه نماد آن زیر قیمت پذیره‌نویسی باز شد و حدودا"بیش از یکسال میگذرد ولی هیچوقت به قیمت اولیه عرضه شده نرسیده و خیلی از مردم با بیش از 50% زیان سهام خودرا فروختند و رانت‌دارها و حقوقی‌وکارگزاری‌ها سهام مردم را مفت‌خر کردند و هنوز هم اجازه نمی‌دهند تا به قیمت پذیره نویسی برسد درصورتی که سهام سبد پالایش اکثرا افزایش سرمایه داده و حجم تولید و فروش و قیمت جهانی نفت رشد بالایی دارد ولی ETF پالایش درجا میزند و گروگان مافیای بورسی است.
چه بد سر مردم کلاه گذاشتین
پیامش به بازار بورس اینه که این دولت هم میخواد کسری بوجه رو از بورس تأمین کنه.یکی نیست بگه این همه بفکر افزایش درامد بهر روشی هستید، یکمم بفکر کاهش هزینه هاتون باشید. کدوم دولت تو دنیا هست با توجه بجمعیت این همه حقوق بگیر داشته باشه!
گردن رانتخواران را که خود را وارثان این مملکت میدانستند و پشتوانه دولت حسن خان را داشتند بزود خواهند شکست و عبدالملکی در اولین ورودش به وزارتخانه استارت زد با قلع و قمع آنها سود واقعی بجیب مردم خواهد رفت
پاسخ ها
علی کرمانشاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
اینشااله خدا کند که دست ناپاکان رانت‌خوار و وابستگان خانوادگی و قبیله‌ای وحقوقی‌های فاسد وکارگزاری‌های وابسته به مسئولین سیاسی‌کار و واخلالگران اقتصادی از بورس قطع شود و نقدینگی هنگفت که از بورس خارج کرده‌اند به بورس برگردانند که لیست آنها که اکثرا فرزندان و وابستگان مسئولین دولتی و بورسی‌وحقوقی‌های فاسد هستند درشبکه‌های مجازی پخش شده و قطعا"در اختیار قوه‌قضائیه قرار گرفته که دولت فعلی بعنوان مدعی‌العموم باید ورود کنند تا اعمال قانون شود و دست ناپاک از بازار مالی وبورس قطع شود.قطعا با مسئولین قبلی بورس وضعیت کمافی‌سابق است و رانت داران و ژن‌خوب‌ها و نفوذی‌های سازمان بورس اجازه نمیدهند که بازار به روال قانونی خودبرگرددوهر روز به نوعی اخلال ایجادمیکنند ومردم را ناامید و خسته و افسرده میکنند.
" دولت جدید و ماه‌های آینده شاهد عرضه صندوق‌های ETF جدید و عرضه اولیه سهام بزرگ باشیم که می‌تواند باعث رشد شاخص و حرکت نمادها به سمت بالا شود."
در وضعیت جاری عمق بازار خیلی زیاد شده و به نظر می رسد کشش نداشته باشد مگر اینکه بازار های دیگر کنترل شوند
اینک چیز باارزش و مفید .......نیستش،،،عرضه اولیه ها اولا تعدادش اونقدی نیست ک بخاد تاثیرات انچنانی بزاره ،درثانی تااینجا ک من دیدم تابیشتراز6**7ماه حتی با ارزشی معادل حداقلی 50٪رشدقیمتی روبرو هست،پس تصمیمات تسکنی موقت نگیرید،،،بجاش همین حداقل خزیدفروش سهامو ازپونصدتومن کمترش کنید تابیشتر پول جذب خرید سهام بشه درثانی حدضرر خردسهامداران گرفته بشه،،مثلا میشه از هرکسی ک مایله مثلا10م تومن بگیرید وبه ازاش سهام شرکتهای درحال توصعه بدید وبازم مثلا قرارداد کنید بعد 3سال اصل پول طرفو بدید،،،نقدینگی جذب کنید و سهام جایزه بدید..بازارگردانی عرضه اولیه دیگ چ حاصل
سهامداران خرد قانع هستند.که سهامشان از سود بانکی کمتر بازدهی نداشته باشد نه خیلی شور نه زیاد شیرین هنوز عمده خریداران پارسال تا ۴۰ در صد .در ضررند
بشنوید اما باور نکنید.
تا مافیای فساد نابود نشه وضع تغییری نخواهد کرد.
پارسال تمام دارو ندار خودم ودونفر دیگر 400 میلیونو بردم تو بورس از پارسال تا حالا مسکن خودرو و... چند برابر شده پول ما شده 180 میلیون دیگه موندم چکار کنم اگه کل سهامم روبفروشم باید 20 میلیونم بزارم روش واصل پول اون دوتا بنده خدا رو بدم. پول خودم سرمایه50 سال زحمت حق بچه هام دود شد رفت هوا دست مسئولین درد نکنه. دیگه امیدی به فردا ندارم کاش فقط مشکلم همین بود.
اون بیست تا سهام عدالت رو سبز کنید پولامون الکی بنده لازم داریم مگه باز اون پولا رو برای کجا برداشتید بازم از مال مردم؟؟؟؟؟؟
دورد بر وزیر اقتصاد وریئس جمهور گلم حضرت آقا ریئسی
خدانابودشان کندبااین سهامشان ودوروغهاشون واین عدالتشان که غیر ازدروغ اختلاس چیزی نیست هیچ گربه ای به خاطرخداموش نمیگیرد
ببینید ما ازطرف زدن قول دادن درجه ی یک هستیم اما کار به راستگویی وصداقت است تازمانی که دولت کسر بودجه دارد اعتماد سخت است
اینهم ی دزدی هست مثل قبلی‌ها ۱۰هزار پالایش فروختند به مردم دریک سال گذشته صددرصد تورم بوده هنوز اصل پولمان را هم نمی‌توانیم بگریم ....
بدبخت شدیم
این پول فروش سهام رو واریز کنید چی چرت پرت میگین
درود بر دانش و شرافت وزیر اقتصاد
اگه رانتیها بزارن
ننگ بر مسئولین
من که ضررهام جبران بشه،دیگه کلا میام بیرون،متاسفانه اعتماد ازدست رفته
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی