بازدید 139141

شرط سازمان حج برای اعزام زائران به مراسم اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین ضمن تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده برای مراسم اربعین، شرط اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات (در صورت موافقت دولت عراق با پذیرفتن زائران) را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 01 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، از زمانی که ویروس کرونا با سرعتی باور نکردنی در سراسر دنیا فراگیر شد و تغییرات گسترده‌ای در سبک زندگی و امور روزمره مردم به وجود آورد، مردم طعم محرومیت‌های متعددی را چشیدند که پیش از آن به ذهنشان هم خطور نکرده بود؛ محرومیت از در آغوش کشیدن و بوسیدن عزیزانشان گرفته تا محرومیت از مهمانی‌ها و سفر‌های گردشی و زیارتی.

اگرچه همواره عده‌ای به محدودیت‌ها و دستورات تعیین شده بی‌توجه بوده‌اند و مهمانی و سفرهایشان به راه بوده است، اما انجام برخی امور مانند زیارت عتبات عالیات برای عده بسیاری به یک حسرت تبدیل شده است، زیرا از اسفند سال ۹۸ که عراق به دلیل نپذیرفتن زائران خارجی عذرخواهی کرد، هیچ کاروانی به عتبات عالیات اعزام نشد و بسیاری از عاشقان حسینی که در مناسبت‌ها و ماه‌های مهم قمری به کربلا و نجف مشرف می‌شدند چشم انتظار هستند تا بار دیگر زیارت دل‌انگیز عتبات نصیبشان شود.

اما طبق اخبار مطرح شده به نظر می‌رسد احتمالا امسال راه برای زیارت عتبات باز خواهد شد؛ البته برآورده شدن این آرزو به اعلام موضع دولت عراق و شرایطی که تعیین می‌کند بستگی دارد، اما مسئولان مربوطه ایرانی بار‌ها آمادگی ۱۰۰ درصدی خود را برای اعزام زائران با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام و در این راستا برنامه‌های متعددی پیش بینی کرده‌اند.

درباره بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده با حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین گفتگو کردیم که مشروح آن تقدیم مخاطبان می‌شود:

به نظر می‌رسد امسال ممکن است شرایط اعزام زائران به عراق فراهم خواهد شد، چه برنامه‌هایی در ستاد مرکزی اربعین برای این مراسم تدارک دیده شده است؟

برای مراسم اربعین با توجه به شرایطی که از سال گذشته پیش آمده متناسب با سناریو‌های مختلف، برنامه‌ریزی و پیش بینی‌هایی انجام شده است که بخشی از آن مربوط به داخل کشور و پیش از اعزام است و بخش دیگر مربوط به برنامه‌هایی است که در عراق برگزار خواهد شد.

به هر حال ما وارد یک کشور دیگر می‌شویم که باید به تفاوت‌های فرهنگی‌ای که داریم توجه شود؛ در این راستا توجیه و آموزش کارگزاران با توجه به شرایط جدید در قالب پیوست‌های فرهنگی برای موکب‌دارها، کارگزاران و سایر بخش‌ها تهیه می‌شود.

یکی از اصول مهم که برگرفته از توصیه‌های مقام معظم رهبری است، احترام به حاکمیت دولت عراق و مورد توجه قرار دادن همه مقرراتی است که دولت عراق وضع می‌کند؛ از تشریفات ورود به این کشور گرفته تا موضوعات مربوط به اقامت، یک اصل لازم و واجب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی دیگر از اصول برگرفته از توصیه‌های مقام معظم رهبری، در کنار احترام به حاکمیت دولت عراق، تکریم مردم این کشور به عنوان میزبان اصلی است؛ طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید میزبانی آن‌ها را به رسمیت بشناسیم و حس میزبانی را از آن‌ها نگیریم بنابراین اقدامات مردم عراق نه فقط در بخش پذیرایی بلکه در بخش آداب و سنت‌هایشان باید مورد توجه قرار گیرد.

تقویت مرجعیت دینی که اساس استقلال و کیان عراق بوده نیز بسیار مهم و سومین اصل مورد توجه است که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده بنابراین نباید کاری انجام دهیم که به این رکن اصلی مردم عراق خدشه وارد شود.

به موضوعاتی که اشاره کردم در قالب برنامه‌های متنوع متناسب با گروه‌های مختلف مانند مبلغین، راویان کودکان و مسئولان موکب‌ها پرداخته خواهد شد.

امسال حدود ۳۰ قاری برجسته کشوری که طی یک فراخوان انتخاب شدند به همراه گروه‌های تواشیح به عراق اعزام خواهند شد. ۱۱۰ قاری و مربی برای دایر کردن کرسی‌های تلاوت و کمک به روان‌خوانی قرآن در خدمت زائران خواهند بود و با همکاری موسسه قرآنی اهل بیت، ارائه خدمات قرانی در موکب‌ها طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، ارائه خواهد شد.

علاوه بر این مربیان و راویانی تعیین شده‌اند که عمده کار آن‌ها به زبان عربی است و به درخواست دوستان عراقی در موکب‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند، اقدامات آن‌ها برگزاری ویژه برنامه‌هایی برای کودکان در قالب برگزاری مسابقه، کار‌های ویژه و متنوع با محوریت قرآن، مفاهیم دینی و انتقال آن‌ها به کودکان عراقی با توجه به فرهنگی که دارند، است.

راوی‌ها نیز روایت‌گری به صورت نقالی و پرده خوانی به زبان‌های مختلف را آموزش دیده اند و حماسه عاشورا و اربعین را در مدت زمان‌های مختلف روایت می‌کنند.

در کنار این اقدامات، برگزاری مراسم‌هایی با اعزام سخنران‌های برجسته صورت می‌گیرد که بخشی از آن به درخواست دوستان عراقی و بخشی متناسب با حضور زائران ایرانی است.

در کنار این امور، اصحاب رسانه، مستندسازان و عکاسان در اولویت کار ما هستند، در این راستا با همکاری کمیته رسانه و مستندسازی هماهنگی‌های لازم برای انجام موضوعات آموزشی، صورت می‌گیرد که انشالله هفته آینده برگزار می‌شود و این افراد می‌توانند حماسه بزرگ اربعین را به خوبی منعکس کنند. مهمترین گروهی که باید حضورشان در اولویت قرار بگیرد، اصحاب رسانه و مستندسازان است که چه ایرانی‌ها در این مراسم باشند و چه نباشند حتما باید ثبت و منعکس شود.

با سازمان صدا و سیما نیز رایزنی صورت گرفته و زمینه همکاری در تولید محتوا روشن شده است؛ معاونت سیما هم شبکه افق را برای پرداختن به این حماسه تعیین کرده که هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.

برنامه‌های مشترک با دوستان عراقی، جریان ولایی و حوزه و دانشگاه عراق و همچنین کشور‌های دیگر نیز هماهنگ شده است تا با اندیشمندان آن‌ها نشست‌هایی در کربلا و نجف در ایام اربعین داشته باشیم.

امسال هم یک روز را به عنوان «مقاومت» نامگذاری کرده‌ایم که با کمک احزاب و جریان مقاومت، برجستگی بیشتری داشته باشد؛ شعار امسال «الحسین سفینه النجاه» است، بخشی از این نجات، توسل و تمسک شخصی و بخش دیگر اجتماعی است. امام حسین (ع) برای نجات مردم از ذلالت و گمراهی آمد و نمادی از این نجات بخشی مقاومت اسلامی است که باید آن را ارج نهاد. در این راستا روزی به نام «مقاومت» در نظر گرفته شده تا با کمک جریان مقاومت، طبق تداراکات پیش بینی شده، ویژه برنامه‌های خوبی به اجرا درآید.

این برنامه‌ها برای افرادی است که برای مراسم اربعین حسینی اعزام خواهند شد، اما همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کردند، اربعین، تجلی فضائل اخلاقی مانند ایثار، گذشت، کمک به هم نوع، کمک بدون منت، احترام و تکریم دیگران است که موکب‌دار‌ها در آن پیشگام بوده‌اند و سال گذشته که اعزامی برای اربعین نداشتیم، با همین رویکرد ۶۰۸ زندانی آزاد و ۷۶ هزار پرس غذا در زندان‌ها توزیع شد.

موکب‌های متعددی در شهر‌ها برای خدمت‌رسانی، کمک‌های زیادی برای محرومین و دانش آموزان بی بضاعت جمع آوری کردند که در صورت لغو مراسم اربعین در سال جاری این امور در داخل کشور باز هم پیگیری خواهد شد.

نگرانی‌هایی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی زائران وجود دارد ضمن اینکه گفته می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی عراقی‌ها جدی گرفته نمی‌شود، برای این مسئله چه تدابیری اندیشیده شده است؟

ستاد اربعین و کمیته بهداشت تدابیر خوبی اندیشیده‌اند که آن‌ها را به تدریج اعلام خواهند کرد، اما شرط اساسی اعزام زائران رعایت شیوه نامه‌هایی است که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت لحاظ می‌کنند بنابراین اگر اعزام زائران انجام شود باید دستورات تعیین شده رعایت شود.

در کشور عراق هم متناسب با فرهنگ و نوع کارشان تدابیری از سوی دولت عراق در ایام اربعین اندیشیده خواهد شد. حضور ایرانی‌ها نیز با این شرایط خواهد بود که عوامل اعزام شده واکسینه شده باشند و شیوه نامه‌های مورد نظر رعایت شود.

با در نظر گرفتن شرط واکسینه شدن حضور زائرانی ایرانی بسیار محدود خواهد شد.

قطعا شرایط موجود بر میزان حضور و استقبال مردم تأثیر خواهد گذاشت و جمعیت سال‌های قبل را نخواهیم داشت که در این صورت رعایت پروتکل‌ها آسان‌تر خواهد بود و ان‌شاالله با کمک امام حسین (ع) و اهتمام مردم، مشکلی پیش نخواهد آمد.

اگر عراق برای پذیرفتن زائران شرط واکسینه بودن را در نظر نگیرد، ایران چنین شرطی تعیین خواهد کرد؟

عراق تاکنون شرایطی اعلام نکرده است، اما باید بپذیریم که شرایط تغییر کرده است و مانند سال‌های پیش از کرونا نیست بنابراین باید محدودیت‌ها را بپذیریم. دولت عراق این شرط را بگذارد یا خیر حرف این است که اعزام ایرانی‌ها با رعایت شیوه‌نامه از جمله دریافت واکسن باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۱۵
واکسن زده کرونا گرفت جمعیت ملیونی و رعایت مسائل بهداشتی دارین کی را گول میزنید
قرار است به سلامتی بروند و نسخه لامبدا را برای مردم ایران هدیه بیاورند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
اونوقت اونایی که برای تفریح میرن ترکیه هر نسخه ای رو که براتون هدیه بیارن مشکل نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
ساکت شو، از کار های امام حسینی کسی مریض نشد
اکبر احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
همون عراقی که صحبتش هست ،توی این روزها ببین چقدر کشته داده ،صفر صفر صفر چرا چون مردمش درعین حالی که توسط شما مسخره میشن ازمن وشما مسائل مربوط به بیماری رو رعایت کردن والان راحت هستت پس مشکل ازماهستش که شاید با رفتن اونجا رو یبه گند بکشین وآملر تداشته فوتی اونا رو بالا ببریم
این بازی با جان انسان هاست برای نمایش قدرت، و نه برای امام حسین (ع). لطفا بجای این نمایش ها واکسیناسیون مردم را سرعت ببخشید.
گمونم بهتره جریمه رفتن با خودروی شخصی به شمال رو ۲ میلیون کنند و پولش رو بدن عراق موافقت کنه سفر اربعین به عراق برگزار شه البته با رعایت پروتکل ها دیگه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
عراق که همیشه حقوقش رو پیش پیش میگیره ایران همیشه به این عربها حقوق دلاری میده به ماهم یارانه 45ریالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
هاهاها نابغه
پس ان شاء الله به برکت این حرکت تان

مجددا باید منتظر سوی جدیتر و خطرناک تر و مصیبت بار تر از این سوی هائی که تا حالا داشتیم
باشیم و منتظر کثرت مرگ ها هم باشیم

فقط خواهشا انقدر شهامت هم داشته باشید که بجای ماست مالی کردن و توجیهه کردن با ساختن مستندات وگزارشات ساختگی

بجای انکه ملت را مقصر کنید

پاسخگو هم باشید

خواهشا از الان یک نفر مسئول را برای پاسخگوئی اماده کنید که نگوئید فکرش را نمی کردند
یا
باز مردم رعایت نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
چرا می خواهید باجان مردم بازی کنید
"ان‌شاالله با کمک امام حسین (ع) و اهتمام مردم، مشکلی پیش نخواهد آمد"
پیش از این هم از این انشاالله ماشاالله ها گفتید و دهها هزار مرید اهل بیت را در این کشور قتل عام کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
ببخشید اینها کی هستند که برای مردم تعین تکلیف می کنند خدا به هرکس عقل داده و هر کس باید ببیند که کاری که می کند آیا به خیر و صلاحش هست یا نه
مردم خودشان باید به فکر سلامتی خودشان باشند

در زمینه کرونا دولت 12 با 13 هیچ فرقی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
عزیزم
خب تو عقل نداری هنوز که تازه دولت سیزده تشکیل شده
انتظار شما خیلی احمقانه است
اخر حماقت است
هم برای مسءولین و هم برای مردم ....
یعنی چه میگین دورهمی نداشته باشین فاصله اجتماعی رعایت کنید ازاین طرف گروهی میفرستن عراق
کسی داشتیم واکسن زده بازهم کرونا گرفته
تواین جمعیت میرن سرویس بهداشتی ها مشترک جای استراحت مشترک امکان نداره بشه فاصله ها رعایت بشه
کم کشته داریم توکشورمان مدیون هستن گروهی راه میفتین میرین
زیارت مستحب
ولی یکنفر گرفتاربشه مدیونید
چه لجبازی‌‌هایی داره میشه.
همونی که می گه با ((رفتن به کربلا؛نسخه لامبادا رو به مردم هدیه می کنند)) با رفتن به مسافرت در ایام پر تردد و مهمونی های دسته جمعی و... موج های کرونایی رو به مردم قبل از ما هدیه کرده.
یه کم چشاتون رو واکنید ببینید محافل مذهبی چه غوغایی در این محرم کردن تو مسائل بهداشتی.
یه کمی مطالعه کنید ببینید آمار کرونایی ها در این اربعین پارسال تو خود عراق چقدر بوده. با اون همه جمعیت بدون ماسک وضعیت کربلا سفید بوده!. طبق شاهد های عینی همین عاشورای امسال هم بیمارستان های عراق هیچ فرد مشکوک به کرونایی بستری نشده.(فیلمش هم موجوده)
خود آقا گفته ما زائرمون رو بیمه می کنیم. شما نگران ما نباشید(لطفاً)
هنوزم که هنوزه این آقا مظلومه.‌..
پیاده روی اربعین در مسیر کربلا باید انشاء الله انجام شود .
یه زره چشاتون رو وا کنید خواهشاً. آمار کرونایی پارسال تو ایام اربعین رو نگاه کنید. وضعیت کربلا پارسال سفید بود.
ما همونایی هستیم که هیئات رو هر جور شده با هر مسائل بهداشتی برگزار کردیم. شما ها نمی خواد به ما یاد آوری کنید.
این آقا خودش گفته ما زائرمون رو بیمه می کنیم.
این آقا هنوزم مظلومه
واقعا این کار در این شرایط قابل توجیه؟!
شما بخاطر رفتن به شهر دیگر مردم را جریمه میکنید اما برای رفتن به این مراسم حتی ویزای رایگان هم میدید!
به نظر من مردم باید عاقل باشند کسی به فکر آنها نیست
در تعجبم از خیلی ها که اخبار معجزه امام حسین علیه السلام در تجمعات میلیونی که د کربلا اتفاق افتاد و کرونا در آنجا اصلا زیاد نشد را دیدند و شنیدند بازم بر علیه این زیارت حرف می‌زنند در صورتی که خودشان همه جا میرن و همه سفری می‌کنند ودر مورد سفر های دیگر هیچ حرفی نمی زنند
پارسال خود عراق مراسم اربعین را میلیونی برگزار کرد بدون هیچ گونه رعایت پروتکل با این وضعیتی که عراق از لحاظ بهداشت داره باید الان خیلی کشته داده باشند بلکه نه تنها آمار مرگ ومیر و کرونا در عراق بالا نرفت بلکه خیلی هم کم شد چرا ما نمی خواهیم بفهمیم مراسم عزای امام حسین با بقیه جاها فرق میکنی
به نظرم تو کربلا به لطف پروردگار کرونایی وجود نداره این پارسال ثابت شد بهمون حالا هرکس خواست باور کنه هرکسم نخواست مهم نیست
ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات انشا الله هیچ مشکلی پیش نمیاد و اگر مردم خوب و فهیم ما رعایت کنند هر کی بخواد میتونه بره زیارت ولی نشه اشنا بازی و هر کی اشنا داره بره و بقیه بمونن
سوالی که دارم اینه: از شروع سفر تا مرز پروتکل ها رعایت می شه...تو اتوبوس و...؟ مرز چی؟ رعایت می شه با توجه به جمعیتی که به هم فشرده می شوند؟ از مرز عراق تا شهرهای نجف کاظمین سامرا تا کربلا پروتکل ها رعایت می شه؟ مطمئنا خیر...اگه می خواهید بعد در عراق بهداشت در حد صفره...چطور می شود پروتکل ها را رعایت کرد توی این جمعیتی از کشورها و شهرهای مختلف عراق می آیند بدون اینکه حتی یک ماسک رو صورت داشته باشند.
تا اون موقع جوانان هنوز واکسن نزده اند.. و فقط افراد بالای 50 سال می تونند طبق شرایط راهی شوند... خب اگر جوانان رفتند چکار می کنید.
به نظر من امسال را هم باید صرف نظر کرد. وگرنه مسئولیت عواقب آن پای خودتان باشد. تو هیچ شلوغی ای فاصله اجتماعی وجود ندارد.
سال گذشته مردم عراق 14 میلیون نفر رفتند اربعین کربلا، نه تنها آمارکرونا بالانرفت بلکه خیلی هم پایین آمد به برکت این زیارت، کی میتونه منکر بشه؟!!
تنیجه می گیریم که هر جا که مسئولان می خواهند نه کرونایی وجود دارد نه خطر انتشار ویروس و فقط کرونا و شیوع آن به باز بودن کسب و کار، مسافرت و دورهم بودن خانواده ها که تصمیم خود مردم هست وجود دارد
مردم تشویق میکنید برن راهپیمایی اربعین ولی حاصر نیستید بهشون واکسن بزنید منتظر شرط عراق هستید خجالت اوره به شما هم میگن خدمتگدار امام حسین شما اصلا شایسته این خدمت نیستید
بی وجدان ها اگر شرط واکسن باشه که کسی جز پیرمر پیر زن ها نمیتونه بره
شماها خودتون روگول میزنین یاملت رو اگه برحسب واکسن باشه که زیر50ساله ها که نمیتونند به کربلا برن این چه تصمیمی است که گرفته شده
انشالله هرکسی که دلش کربلا باشه امسال راهی باشه.هیچ کس نیازی به واکسن نداره اگر اعتقاد دارین به امام حسین ع خودش هوای عاشقاشا دارد.
یکسال و نیمه هیچکس حریف صدهاهزارصدهاهزار انسانهای فهیم و غیرتمندو انسان و ...و...و... که گله گله راهی سواحل شمال و جنوب کشور میشن نشده فقط تموم عقده هارو سر زیارت امام حسین و یه عده زوار خون بجگر که طول سال منتظر چنین ایامی بوده ند خالی میکنید؟اونهم زیارتی که پارسال هم همه به چشم دیدن از بعد عاشورا و زیارت اربعین چطور آمار مبتلاها و فوتیهای اکثر شهرهای عراق به صفر رسید؟به جبرانه ی تمام بی کفایتیها و اشتباهات و کم کاریهای موجود بد جور خودتونو با اهلبیت دارید در میندازید.خدا بدادتون برسه
راه باز کنید کسانی که می ترسن خودشون نمیرن اونایی که میرن هم به لطف خدا سالم برمیگردن به کوری چشم خیلی ها دیدن این حرکت عظیم ندارن
بابا مقداری هم دلتان به حال بی حال این ملت بدبخت و بی سواد این مملکت بسوزد و مردم را به کشتار گاه هول ندهید ما کافر نیستیم ولی شما هم نباشید روزانه می دانی چقدر از مردم بیچاره و فقیر می میرد برو بفکر یک سورم باش
بزارید این ویروس از این دنیا ✋ بکشد بعد زیارت امام حسین علیه السلام برویم چون قبل ویروس من خودم دیدم که چند بار موقع برگشت مریض می شودام
کسانیکه از سواد کافی برخوردارند به حرفهای این افراد بیسواد گوش نمی دهن روزانه می دانی چند نفر می میرند بابا از خدا بترس مردم بیسواد را راهی اعراق نکنید
ان شاالله جور بشه و بریم...
اللهم الرزقنا حرم...
همه نمیتونن ۲ دوز رو بزنند حداقل بگید ۱ دوز واکسن رو بزنند و بریم
شرطش این است که بدون کرونا بر نگردید چون الان مردم به اندازه دلخوا مسعولین نمی میرند میخواهند بهش سرعت بدن ضمناً دولت بی کار است وهیچ مشکل دیگری ندارد
در این شرایط بیماری که همه دنیا رو فرا گرفته و هر روز تعداد زیادی از بین میرن واقعا همچین راهپیمایی به کشور دیگه که خودشون هم رعایت نمیکنن واقعا ضروری هست ؟ همین سفر ها باعث جهش های بیماری میشه . مگه فراموش کردین سال های قبل هر کسی میرفت عراق یا عربستان تا مدت ها انفولانزاهای عجیب غریب میگرفتن و به اطرافیان انتقال میدادن خداییش امام حسین گفته بیایین یه مدت دندون رو جیگر بزارید بنشینید توی کشور خودتون مگه چند سال که صدام راه کربلا رو بسته بود و اونجا رفت و آمد نمی شد چی اتفاق افتاد
از همین جا هم سلام به امام حسین بدین قبول هست حتما در این شرایط باید با جون خودتون و اطرافیان بازی کنید
هر هفته بیش از دومیلیون نفر در ایران مسافرت داخلی و خارجی شمال . کیش .قشم .ترکیه .آذربایجان .و.و.و. میرن کسی نمی‌بینه چرا برای اربعین چشمتون در میاد
این افرادی که سازمخالف میزنندهمونهایی هستندکه ازشمال تاجنوب مسافرت رفتندوکرونایی نبودحالابرااربعین ترس ازکرونادارندمن خودم دوبارکرونا گرفتم باتوجه به اینکه توخونه بودم اماحاضرم یک دستم راقطع کنندامااربعین کربلاباشم.شمانمیخوادبرای مراسم امام حسین تعیین تکلیف بکنیدجلومسافرتهای خودتون...شب نشینیهاوپارک ومراسم عروسیهای خودتون رابگیرید
دولت و حکومت مقصر نیست این خوده ملت هستند که تا وقتی اسیر جهل و جهالت هستند راه نجاتی ندارند ...
توروخدا این شرط واکسن رو نزارین ماهای که هنوز وقت واکسن زدن نمون نشده چیکار کنیم قرارنیست که فقط پیرزن پیر مردامون برن کربلا
آقا این همه امامزاده در ایران داریم هیپکدام کاری برای کرونا نکردند. لطفا عقلانیت را ملاک قرار دهید . امام حسین کاری نمی کند. فقط باعث پولدارتر شدن عراقیهایی می شود که در 8 سال ایران را ویران کردند.
به امید خدا ببینیم چه میشه خداوند بزگتر ازین حرفهاست خود ش کریمه
کی در این کشور تصمیمات عقلانی گرفته خواهد شد معلوم نیست
حالا واجبه برین ؟؟؟
کسانی که واکسن میزنند ،بدترند و ناقل بیماری ،
با این کار ،موجب بیماری مردم عراق نشوید
باید پس از چند روز ،افراد واکسینه شده ،در قرنطینه باشند
سلام میکنیم به پیک ششم و هفتم کرونا.من فکر نمی‌کنم صاحب این عزا هم راضی به برگزاری مراسمی باشه که سلامت ده ها میلیون نفر رو تهدید میکنه
به به. ویروس لامبادا خوش اومدی.شمال نرید کرونا میگیرید.۵۰۰ تومن جریمه میشید.اعمال قانون.
حالا میخواهید بروید کربلا.بفرمایید.تو اون جمعیت کرونا نمیگیرید؟باشه.منتظر آمار ۱۰۰۰ نفری کشته ها هستیم.فصل هم که به سمت سرما می‌ره.به به.به به
شرط سازمان حج برای اعزام زائران به مراسم اربعین
دیوانگی محض است کدوم آدم عاقلی توی این کرونا می خواد بره امام حسین عاشقان منطقی وعاقل می خواهد
اگر یک نگاه به امار کشور عراق و ایران بندازین متوجه میشین کشته های کرونایی اونها زیر صد نفر است،با توجه به اینکه بهداشت و پروتکلی مث ما ندارند و واکسیناسیون هم به اندازه ما ندارن...پس لطفا دوستانی که جو میدین سطح اطلاعاتتون رو هم بالا ببرید....وزرات بهداشت باید جوابگوی این همه مرگ و میر باشه....
دوباره با راه اندازی پیاده روی اربعین شاهد مرگ و میر کرونا یی خواهیم شد شک نکنید
با عرض پوزش شما غلط میکنید واکسینه شدن رو شرط می‌گذارید اونم در حالیکه کمتر از 20 روز مونده.
بابا بس کنید دیگه آمار رسمی رو 700×3//شده روزانه واقعا ملتی اینقدر نادان قبرس هم دیگه این خبرا نیست بخدا مراعات کنید
اینهائی که برنامه ریزی می کنند جهت این امر وانهائیکه مشایعت متابعت و همراهی می کنند و در انتقال ویروس سویه لامبدا نقش داشته باشند که متعاقب ان پیک ششم خواهد بود و تلفات هم وطنان شریک جرم در این جنایت خواهند بود بخدا امام حسین هم راضی به این کار نمی باشد بابا مسئله شرعی است بخطر انداختن جان حتی در عمل واجب ان عمل را ساقط می کند مثل روزه چرا برای یک عمل مستحب اینقدر اصرار می کنید نکنه نون عده ای در این کار است .
کرونا دست ساز صهیونیسها است راه درمان هم دعا وتوسل و طب سنتی است‌ ورعایت بهداشت فردی واجتماعی است نه واکسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
احسنت نظر منم همینه
چراداریدباجان مردم بازی میکنید.
توراخدادارو وسرم واکسن به مردم برسونیدمردم دارن ازکمبود دارو میمیرن حالا شمامیگیدبرن اربعین.
خداراخوش میاد.مسلمون کپسول فلوکستین نایاب شده چطوری میخواهیدمردم را بدارید.
پدرومادرمن ۲نوبت واکسن زده بودن کر‌ونا الان گرفتن.
مگه اوناکه د‌و نوبت واکسن زدن برن اربعین میترسن کرونابگیرن.
انصاف هم خوب چیزیه.
به دادمردم برسیددارو واکسن براشون فراهم کنید
لطفا شماهرکی هستی بجای مازوارها اظهار نظرنفرمایید من هرساله میرم وامسال هم اگه امام حسبن ع بخواد میرم کروناهم نمیگیرم گرفتم هم اصلا مهم نیست مرگ دست خداست کسانی که برای غیر زیارت به کشورهای دیگه برای هرکاری میرن که بمن یکی مربوط نیست برید به اونا بعضی حرفارو بگید به زوار امام حسین تگید چون کسی گوشش برای یه من غاز شما بدهکار نیست
دوستانی که اینجور صحبت می کنید اگه از دولت دل پری دارید من کار ندارم ولی آمار مرگ و میر کشور عراق رو مخصوصا بعد از تجمع های میلیونی نگاه کنید ببینید واقعا آمار مرگ ومیرشون چطور هست اگه به امام و معجزه واین حرفها هم اعتقاد ندارید حتی با دیدن آمار در حد صفر کربلا و نجف. که من از شما بدلیل سعی در فهماندن یک موضوع عینی عذر خواهی میکنم
قربون امام حسین. قبلا که خبری نبود ملت میرفتن حج وکربلا کلی مریضی باخودشون میاوردن الان که دیگه خدا بخیر بگذرونه . تمام اینهد مانورسیاسیه بخاطر امام حسین نیست. خودشون تو اروپا وامریکا میگردن با کلیه امکانات ،ملت بدبخت اینهمه روانه قبرستانها میشن و هم خودشون رو به کشتن میدن هم دراین شرایط سایرین رو. خدا خودش بخیر بگذرونه
دوستان دارند در مورد امام حسین و کربلا صحبت میکنند نه در مورد ترکیه و شمال، کرونای عراق را بعد از عاشورا و اربعین پارسال و عاشورای امسال بررسی کنید....حتما
ب کوری چشم دشمنان و شیطان اربعین میریم کربلا
لبیک یا حسین ع
اینجا کربلاست ،کرونا ویروسی است که در اینجا به برکت قداست خاکش هیچ واگیری ومبتلایی ندارد انشاالله اگر اعتقاد داشته باشید اجرتان با امام حسین (ع)
شرط واکسن چرا؟
مگه اربعین و عاشورا میلیونی پارسال و امسال مردم عراق را ندیدید؟ چه مشکلی به وجود امد؟ الحمدلله آمار عراق تو اینترنت هست، بزنید...
تا کی میخواییم پیرو دستورات سازمان بهداشت جهانی باشیم؟
یاحسین
آره الان دوسال که راه کربلابسته است چراکروناشده روزی ۷۰۰نفرپس مشکل ازکربلانیست ازمسافرت های داخلی ومهمونی هاوجشن هاتونه این زیارتم روش جانم فدای حسین کسی هم که مشکل داره نره کربلا
عراقی هابایدازمابترسن که منبع کروناهستیم
سلام. لطفا واکسن اجبار نکنید. ما واکسن نزدیم و. نمیزنیم. با زدن واکسن بدن ضعیف تر میشه. شرایط سخت تره. متشکریم
امام حسین خودش درمان همه ی دردهاست
سفرهای تفریحی خارجی کرونا ندارن رفتن به کربلا کرونا داره والا ما اینقدر که ایران دارن مردم از بین میرن به خاطر کرونا عراق دارن زندگی میکنند بدون استرس
چطور برای سفرهای خارجی ترکیه و امارات و...که هر روزه کلی پرواز میره برای خوش گذرونی نظری ندارید و کرونا زیاد نمیشه ولی با رفتن برای اربعین به کربلا کرونا زیاد میشه
لطفا کمی چشمتون رو باز کنید
مردم اینها بفکر ما نیستند خودمان بفکر خودمان باشیم‌..... ایا امام حسین از ما میخواهد سلامتی مان را که خداوند به ما امانت داده است را اینگونه از بین ببریم؟انشاءالله بعد از پایان کرونا همگی به پابوس اقا امام رضا و اقا امام حسین و حضرت معصومه برویم.ولی نه در
الان نه در حق خودتان ظلم کنید و نه بندگان خدا.
رفتیم برا پیک هجدهم،، خدا بخاد

،، فعلا قرار ه مدارس باز بشوند،، بلاخره بچه ای که پدر و مادرش کرونا گرفتن و مرده،، خودشم بمیره بهتره.

حالا اربعین هم،، کنارش
حالا سال قبل که هیچ کس نرفت کرونا تموم شد یاالان که همه شهرها قرمزیا حتی سیاه شد مردم اون شهر زیارت اربعین رفته بودن ،یه کم فکرکنید البته اگه زحمت نیست،با رعایت پروتکل بهداشتی واکسن فکرنکنم مشکلی پیش بیاد
من یکی از فامیلامون واکسن کرونا زد برای اربعین به رحمت خدا رفت حالا هی بگید باید واکسن بزنیم بخدا من بدون واکسن میرم کربلا توروخدا واکسن نزنید وقتی عراقی ها هنوز چیزی نگفتن درباره واکسن ما چرا باید واکسن بزنیم
کل خیر فی باب الحسین ع
صلی الله علیک یا اباعبدالله چقدرنام تو زیباست اباعبدالله ع
به هوای حرمت میگذرد ایامم. دنیابه چه دردی میخوره وقتی نتونیم بریم حرم زیارت ،
انشاءالله مادرسادات اذن بده روزی همه بشه
حرم امن الهی
بطلب ارباب
بابی انت و امی ونفسی ومالی یااباعبد الله
ابدوالله یازهرا س ماننساحسینا

همه فقط بلدیم خوب شعاربدیم پای کار فقط ۷۲تن میماند که خوشابه حالشان
بطلب که بدجوری دلتنگیم
چرا شماها کارشناسان همه فن حریف یکبار تو عمرتون ساکت نمیشین .ماشالله تو همه چیز هم کارشناسید و دکترا دارید .اقتصاد دانید .سیاستمدارید . پروفوسور هوافضایید. دکتر جراحید . غواصید .مهندسید ......................................‌........................
انشا الله مسیر کربلا باز بشه.
امام.حسین ع کار ها رو خودش درست میکنه
اگه هم باور ندارید امار کشته های کرونا رو در ایام اربعین وبعد ببینین وباپیش از اربعین مقایسه کنید
فقط انصاف داشته باشیدوهمه جا بگید
هرکسی که زمینه رفتن مردم را به عراق فراهم کند قاتل مردم ایران است سال های گذشته که ویروس کرونا نبود دوبرابر شهدای کربلا از مردم می مردند حالا کرونا است در هیچ ایه ای از قران سفارش نشده قبر مردها را زیارت کنید نمیدانم این همه حدیث را از کجا آورده‌اند ...
ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران در حال تحمیل شرط واکسن ، بر زوار سید وسالار شهدا ، می باشد.

این دوگانگی و بازی در زمین دشمنان نسل شیعه ، ضربه مستقیم به زوار حسینی است.

نشر حداکثری
من دیروز عراق بودم لامبدا گرفتم تا وقتی کرونا هست فقط شمال برید تو هوای شرجی سلول کرونا زیر پاتون هست
جای تاسفه ... فقط وجهه دین را خراب می کنید. کاش رهبر دستور به لغو این برنامه برای امسال دهند
پارسال امام حسین علیه السلام به همه معجزه خودش را نشون داد که با اینهمه زاعر بعد اربعین عراق جشن گرفت که کرونایی در کشورش نبود اگه امسال با وجود این معجزه هنوز چون و چرا میخواید بکنید بدونید حالا حالا ها کرونا مهمون خونه ها مونه مگر اینکه ایمان بیاریم و بریم زیارت اربعین
همیشه زایر های افغانستانی را دیرتر ازهمه میفرستند که به اربعین نرسند.لعنت به دولتتون
اینهایی که اینقدرنگران حال مردم هستندچرابه سفر های انتالیاوغیره که بااقسادبلندمدت میبرندایرادی نمیگیرندپس خداشفاشون بد
نمیدونم چی بگم کاراز حرف زدن گذشته وقتی ما خودمون قدرت کنترل مردم خودمون را درکشورخودمون نداریم مثلا بحث مسافرت ها را نداریم چطورانتظار داریم عراق باسفرکردن ما موافقت
اقامت در هتل های درجه ۵ ترکیه برای بعضی ها افتخاره، برای زیارت میگن بیماری میارن؟
نمایش قدرت نیست، خواست مردم هست.
چطوریه از وقتی که کرونا شروع شده تا همین حالا همه مسافرت داخلی و خارجی رو فراموش نمیکنند و هر طور شده یه راهی پیدا میکنند تا برند مسافرت ، عید امسال کلی آدم رفتند ترکیه که وضهیت اسفناکی داشت ، چرا اون موقع حرف نمیزنید حالا که پای زیارت امام حسین پیش اومد زبونتون دراز شده ، محض اطلاع همین ایرانی که داریم توش زندگی میکنیم خیلی آلوده تر از عراقه ، ما هر روز ۳۰ هزار مبتلا داریم عراق حدود ۵ هزار مبتلا ، ما روزی ۵۰۰ نفر کشته میدیم که خیلی بیشتر از این آماریه که وزارت بهداشت اعلام میکنه ولی تو کشور عراق روزانه زیر ۷۰ نفر کشته میدن ، پس سعی کنیم الکی دهنمون رو باز نکنیم و حرف بی خود نزنیم
حالا مردم همه جا میرند کلی تو بازار و پارک مسافرت دورهمی هستند ولی نوبت ک ب مسجد و مراسم عزاداری و اربعین میرسه صداتون در می‌آد اونا رو هم بگید بد نیس
پس اصلا کرونا یه دروغ بزرگه برای تجارت دارو وپولدارشدن خودتون ،پس مردم هم حق دارند جشنها و مراسم دویست سیصد نفرشونو برگزار کنند وهیچ کس حق برخورد با مردمو نداره ،،،اگه اون تجمعات آزاده تجمعات مردمی هم باید آزاد باشه ،یه بومو ده هوا نمیشه ،،،!!استخرا و باغها وتالارها رو دیگه حق ندارید ببندید ،در ضمن حق ندارید بودجه ی مملکت رو خرج این جور مراسم کنید اگه خیلی عاشق حسینید از جیبهای خودتون پرداخت کنید هر کس هم به عراق میره لطفا دوماه همونجا بمونه وقتی تست منفی داشت برگرده
واکسن زده هااصلانبایدبرن چون خودشون عامل کروناهستن میخولین مردماراهیه قرستون کنیدامام حسین کسیامریض نمیکنه خودتوتاگول نزنید
چرا نرخ ومرگ ومیر را با سالهایی که کرونا نبود مقایسه نمی کنید!!! الان تلفات انسانها یا مرگ ومیر از ان زمان کمتره!!! فقط بلدین زیارت اربعین تعطیل کنید؟؟!!
خواست فقط خواست خداست و بس. اگه بخواد خودش اسباب و زمینش و فراهم می‌کند اگرم نه که خودمونیم بکشیم درست نمیشه. پس بهتره فقط از خدا بخواهیم اسباب و زمینش رو فراهم کنه. دولت عراق و عتبات عالیات بهت فقط وسیله ای برای اجرای خواست خدا هستن و بس.
واکسن نتونست جلوی کرونا رو بگیره
برادران و مسئولان عزیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
جان اباعبدالله الحسین علیه السلام راه اربعین رو باز کنید.دولت عراق موافق هست شما هم‌موافقت کنید
هر بلائی سرمون میاد بخاطر اینکه سال گذشته اربعین بسته شد.ادعای حسینی بودن داریم ولی در عمل حسینی نیستیم .ارباب عادتمان اهل بیتش رفت .بزاریم ما ملت ایران هم بریم
یکسال نرفتیم نابود شدیم ،داغون شدیم و حسرت خوردیم
شما رو قسم میدم به تمامی مقدسات بزاریم راه باز بشه
واقعا تاسف باره که این همه مدعی جان مردم تو کشور هستن و فقط هیات ها و مراسم مذهبی رو مقصر میدونن . در صورتی که رعابت پروتکل از طرف خودشون به زیر چهل درصد رسیده و مسافرت و شمال که اصلا کرونا وجود نداره .....
باز هم نور چشمیها میرن عراق مردم عادی بمونن تو خماری
سلام به نظر من هر کی دو تا واکسن را زده باشه خودش هم بسیار مراقبت کنه بهداشت را خود امام حسین علیه السلام هم کمک میکنه هیچ اشکالی هم نداره اربعین بده کربلا
بهتره اونهایی که نگرانند کمتر شمال و کنار دریا دور همی بدند نیاز نیست نگران زائران امام حسین باش اونو خودشون صاحب دارن صاحبشان میزبان اونا آقا ابا عبد الله هست
شفاعت که هیچ کرونا که هیچ ... اسهال خونی هم میگیرید ..بهداشت فردی در عراق نزدیک به صفره..
از خدا بترسید و نرید ..
حیا کنید امام حسین خودش مدیون بده کار کسی نمی‌کند
نمی‌دونیم چی بگیم
والا
اینهایی که دارند تمام قد خود را به آب و آتش می زنند تا عده کثیری را به عراق ببرند خودشان می دانند رعایت پروتکل ها فقط یک شعاری بیش نیست اعزام مردم به سفر عراق یعنی بدون احساس مسئولیتی به پیشواز گسترش کرونا رفتن.
لطفا شرط واکسن رو برای اعزام به کربلا بردارید
یکی از اقوام ما توی هیات و روضه ها رفت تا کرونا گرفت امروز مرد. ...
سفر بااتومبیل شخصی کرونا رومنتشر میکنه اما مسجد و هیئت و روضه کرونا نداره
تمام کرونای مملکت ما بخاطر حضور در هیئتها و امامزاده هاست
من تابه امروز اصلا ماسک نزدم و توی هیچ مسجد و مراسمی هم شرکت نکردم و مبتلا هم نشدم
وطن ای مادر غم دیده ام؛ وطن ای جان به لب رسیده ام وطن
خواهشا واکسن اجباری نکنیدواکسن‌ها بدرد نمیخوره مردم بیشتراز این گرفتار نکنید هر که توان جسمی داره پروتوکل هارعایت میکنه آزاد بزارین تابرن زیارت امام حسین خودش حواسش به مهماناش هست یه زیارت عاشورا کفایت میکنه از صدتاواکسن
شما در تهیه سرُم ماندید. .میخواین واکسن بزنید . می‌خوایم بریم به خدمت دکتر دکترها. شما حرف از واکسن میزنید . لطفاً یکمی هم حقیقت رو بگید. عاشورای امسال چرا کسی در کربلاء کرونا نگرفت. فقط اللهم عجل الولیک الفرج عج. اللهم العن اول ظالمن ظلم حق محمد و آل محمد.
حرف از اسلام می‌زنیم . ولی صحن هایمان . حرم‌ها بسته هستن . شفاخانه ها بسته هستن .
در عجبم از این اعتقادی که دم از اسلام می‌زنیم .
ترکیه آنتالیا جاهای تفریحی باز است . ولی حرف از حرم و کربلا بزنیم بحث واکسینه و کرونا میاد وسط.
همه اعتقاداتی دارند . ولی چرا فقط اربعین و حرم بحث کرونا میاد جلو.
در قیامت این شما هستید که جوابگو خواهید بود .
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی