بازدید 11511
گزارش اکونومیست:

شکست سعودی ها در جنگ سرد با ایران

هفته نامه خبری اکونومیست در گزارشی نوشت که سعودی ها در جنگ سردشان با ایران با شکست مواجه شدند.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 28 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری العهد، این هفته نامه در بخشی از گزارش خود با عنوان « ایران در جنگ سرد با عربستان پیروز شد» نوشت: کارشناسان به مدت چند دهه بر روی خاورمیانه متمرکز شدند و جنگ سرد میان ایران و عربستان را بررسی کردند، تاریخ این درگیری ها به انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ بازمی گردد؛ زمانی که صدام حسین به بهانه حمایت از عرب ها از سلطه ایران جنگی هشت ساله علیه این کشور به راه انداخت.

در این گزارش آمده است: کشورهای خلیج فارس به ویژه عربستان و کویت بیش از ۳۷ میلیارد دلار به تلاش های جنگی آن مرد(صدام) تقدیم کردند اما این نگاه دوجانبه به جنگ نیابتی دیگر بی فایده است زیرا سعودی ها در این جنگ شکست خوردند.

این مجله در ادامه آورده است: آن ها (سعودی ها) در ساخت چاه عمیق حمایتی در دیگر کشورهای عربی شکست خوردند و به دیپلماسی دسته چک های غیرفعال با سیاستمداران و فرماندهان جنگ قلابی اکتفا کردند این درحالی است که ایران قوی ترین بازیگر بیگانه در لبنان، سوریه و عراق است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: در لبنان مثلا زمانی که به سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گوش می کنیم، اومی گوید که دلیل بیشتر مشکلات تحریم های غرب است؛ این اصطلاحی است که نصرالله طی سخنرانی های خود در یک سال گذشته آن را به کار برده است و حتی منتقدین دبیرکل حزب الله لبنان به این مساله اعتراف می کنند که وی شخصی سخنور و صاحب کاریزما است. سخنان نصرالله توخالی نیست؛ وی در سخنانی تلویزیونی در جنگ سال ۲۰۰۶ از مردم درخواست کرد که به دریا نگاه کنند و بعد از چند لحظه یک موشک، کشتی اسرائیلی را هدف قرار داد و این امر منجر به کشتن چهار اسرائیلی و آسیب جدی آن کشتی شد.

در پایان این گزارش تاکید شده است: بعد از یک دهه و نیم سید حسن نصرالله دهها سخنرانی داشته است و برای بحران اقتصادی لبنان یک راه حل ریشه ای داد؛ عبور از تحریم های غرب و روی آوردن به شرق و کشورهای آسیایی مانند چین که علیرغم فریادهای خشمگین آمریکا آماده تزریق میلیاردها پول به اقتصاد کشورهای عربی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار