بازدید 4541

کرونا سختی کار پزشکان را مضاعف کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲ سال گذشته شیوع ویروس کرونا سختی کار پزشکان را مضاعف کرد و پزشکان در کنار کادر بهداشت و درمان در مقابله با این ویروس در خط مقدم قرار داشته و دارند.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ 27 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی پنجشنبه شب در آیین تجلیل از پزشکان نمونه استان کرمانشاه افزود: جامعه از مشاغل مختلف تشکیل شده و هریک از مشاغل جایگاه و شان ویژه خود را دارند، اما در این بین برخی مشاغل از جمله پزشکی از جایگاه خاصی برخوردارند.

وی اظهار داشت: پزشکی و طبابت همواره در طول تاریخ جایگاه والایی داشته و اهمیتش به این خاطر است که این شغل با جان آدم ها و سلامت آنها سروکار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی این مدت تعدادی از پزشکان و کادر بهداشت و درمان درگیر بیماری شده و تعدادی هم شهید شدند و عشق به خدمت و نجات جان مردم تنها انگیزه ی ادامه این مسیر برای پزشکان و کادر بهداشت و درمان است.

وی اضافه کرد: این بیماری برای پزشکان و کادر بهداشت و درمان مشکلاتی را ایجاد کرده است، اولین چالش و خطر شیوع این بیماری، تهدید جان و سلامت کادر بهداشت و درمان است، چرا که این افراد شبانه روز با بیماران کرونایی در ارتباطند.

مرادی تاکید کرد: افزایش حجم و مدت کار چالش دیگر بیماری کرونا برای کادر بهداشت و درمان است، در زمان شیوع کرونا کادر بهداشت و درمان و بویژه پزشکان و بخصوص پزشکان عفونی و ریه فشار کاری مضاعفی را متحمل شدند و عملا حجم کارشان ۲ تا سه برابر شده و طی این ۱۹ ماه شیوع بیماری، تمام مرخصی ها لغو شده است.

وی اضافه کرد: در کنار خستگی های ناشی از کار، کرونا تاثیرات منفی بر روح و روان جامعه پزشکی داشته است، چرا که روزانه بیماران در مقابل چشمان کادر بهداشت و درمان جان داده و از طرفی برخی همکاران هم این میان جان خود را از دست می دهند که همین امر فشارهای روحی بر این قشر را مضاعف کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین پزشکان و کادر بهداشت و درمان در ایام شیوع کرونا با مشکلات مالی مواجه شده اند، برخلاف این تصور که پزشکان جزو اقشار متمول جامعه هستند، عمده پزشکان که پزشکان عمومی هستند وضعیت مالی خوبی ندارند.

وی افزود: همین امر موجب شده برخی از آنها به دنبال مهاجرت باشند و این درحالی است که این افراد با هزینه همین مملکت پزشک شده اند و باید تلاش کنیم در همین کشور مانده و خدمت کنند.

مرادی در پایان گفت: در این ایام مهمترین هدیه به جامعه پزشکان رعایت پروتکل ها و خلوت شدن بیمارستان هاست و امیدواریم مردم خستگی کادر بهداشت و درمان و پزشکان را درک کرده و بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل