بازدید 18802
ساعات پرکار کابینه سیزدهم در اولین روز کاری؛

رئیسی: شرایط کنونی شایسته ملت بزرگ ایران نیست/ اولین دیدار کابینه سیزدهم با رهبری؛ روز شنبه/ تردید نداریم که قادریم بر مشکلات غلبه کنیم/ دیدار رئیسی با کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا

رییس جمهور در اولین جلسه هیات دولت سیزدهم،‌گفت: شرایط کنونی شایسته ملت بزرگ ایران نیست، اما تردید نداریم که قادریم بر مشکلات غلبه کنیم. رئیسی همچنین پس از تجدید بیعت با آرمان های امام و شهداء و پیش از عزیمت برای برگزاری اولین جلسه کابینه سیزدهم، با کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا نیز دیدار و از آنها قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 26 August 2021

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جلسه هیات دولت با تبریک به وزرا بابت رأی گرفتن از مجلس، اظهار کرد: این امانتی است که مردم برای اداره کشور به ما سپرده اند و ما باید شاکر آن باشیم. شکر این نعمت یعنی بدانیم این نعمت از سوی خداست، آن را خوب بشناسیم و بدانیم از این نعمت کجا استفاده کنیم.

وی افزود: شکر این نعمت این است که همکاران شب و روز نشناسند و نیروهای کارآمد را به کار گیرند تا عقب ماندگی های برخی بخش ها جبران شود. مردم باید احساس پیشرفت و اجرای عدالت داشته باشند. عدالت باید اجرا شود. باید نشان دهیم مصمم به اجرای عدالت هستیم. عدالت یعنی هر چیزی جای خود باشد. هر کسی در جای خود باشد و هر اقدامی در جای خود انجام شود.

رئیسی با بیان اینکه قانون بهترین ملاک برای اجرای عدالت است، تصریح کرد: قانونمداری باید یک اصل باشد و تلاش شود تا قانون اجرا شود. اگر قانون ضعف داشته یا ابهام دارد، اصلاح شود اما قانون اجرا شود. قانون گرایی با انقلابی گری با هم می سازد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به این‌که در نظام ولایت فقیه هیچ بن‌بستی نداریم، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نسبت به امور کشور مسلط هستند و سازوکارهایی هم طراحی شده که بن‌بست نداشته باشد. حتی برای میان‌برها هم قانون وجود دارد تا برخی کارها به سرعت انجام شود البته ما نباید گرفتار دیوان سالاری و پیچیدگی‌های اداری شویم. انضباط اداری لازم است، اما نباید دچار پیچیدگی‌های اداری شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد از انتظارات مردم از دولت است، اظهار کرد: وزرا منافع فسادخیز را بشناسند و بسترهای فسادزا را اصلاح کنند تا هر روز شاهد اتفاق و پرونده جدیدی نباشیم. مخصوصا در بخش‌های اقتصادی و آنجا که دولت می‌خواهد به بخش خصوصی امتیاز بدهد. در اینجا باید حساس بود. پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال 80 همچنان زنده است و باید ملاک باشد. من نسبت به مبارزه با رانت و فساد به مردم قول دادم که از روز اول در دولت آن را مدنظر قرار داده و تاکید کنم، بنابراین باید بسترهای رانت خواری و فساد شناسایی و اصلاح شود.

وی در ادامه با اشاره به وعده خود برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی با جدیت دنبال کند تا این وعده محقق شود. ما باید دولت "صادق الوعد" باشیم و به وعده‌های خود عمل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت بهره گیری از تجربیات دولت‌های پیشین اظهار کرد: باید در مسائل اقتصادی، سیاسی داخلی و خارجی از عبرت‌های دولت‌های پیشین استفاده کنیم تا مشکلات گذشتگان را تکرار نکنیم. انسان از یک سوراخ نباید دو بار گزیده شود. با استفاده از تجربیات گذشته نباید دنبال مسائلی برویم که موجب ناکامی شده و آنچه که موجب موفقیت شده است را دنبال کنیم.

رئیسی: شرایط کنونی شایسته ملت بزرگ ایران نیست/ اولین دیدار کابینه سیزدهم با رهبری؛ روز شنبه/ تردید نداریم که قادریم بر مشکلات غلبه کنیم/ دیدار رئیسی با کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا

رئیسی ادامه داد: دو مساله اهم در کنار مسائل مهم داریم؛ همه دستگاه‌ها باید برای مهار کرونا تلاش کنند البته محور وزارت بهداشت است اما سایر بخش‌ها هم باید کمک کنند آنچه انجام شده لازم اما کافی نیست. باید موفق شویم در زمان کوتاه مساله‌ واکسیناسیون و سلامت را دنبال کنیم. آنچه انجام شده خوب بوده اما کافی نیست. ما نباید منفعل باشیم حتما باید پیشگیری و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا به شرایط غالب شویم.

وی ادامه داد: کرونا مردم را رنج می‌دهد. من امروز به سراغ کارکنان بهشت زهرا (س) هم رفتم و آنها هر روز با تعداد زیادی خانواده‌های مصیبت دیده مواجه هستند. شرایط ویژه است و به کار شبانه‌روزی نیاز است. باید کار متفاوت و تحولی انجام شود. واردات واکسن و افزایش تولید داخل با جدیت دنبال می‌شود. مبالغ واردات واکسن هم تامین شده است، وزارت خارجه هم باید در این زمینه جدیت داشته باشد. بخش‌های رسانه‌ای هم مهم هستند تا افکار عمومی اغناء شود که دستورالعمل‌ها رعایت شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان این‌که معیشت مردم، مهار گرانی و تورم هم از اولویت‌های دولت است، خاطرنشان کرد: شرایط تحریم وجود دارد اما ما می‌توانیم مشکلات را حل کنیم باید مردم را هم مشارکت بدهیم. هر جا مردم به میدان آمده‌اند مشکلات حل شده است. مردم آماده کمک به دولت هستند.

وی خطاب به وزرا اظهار کرد: شما وزرا از نظرات نخبگان استفاده کنید همچنین در حوزه خود یک گزارش دقیق از وضعیت فعلی تهیه کنید.

رئیسی با بیان این‌که معاون اول هماهنگ کننده بخش‌های اقتصادی دولت است، گفت: با شروع کار آقای رضایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی را فعال می‌کنیم. ستاد اقتصادی دولت هم فعال می‌شود با روحیه جهادی و بسیجی کارها باید دنبال شود. شما وزرا در عمل اثبات کنید در کوتاه مدت می‌توان اقداماتی انجام داد.

وی در پایان گفت: شنبه خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسیم و از رهنمودهای ایشان بهره می‌بریم.

تردید نداریم که قادریم بر مشکلات غلبه کنیم/ مسئولیت دولت، امانتی برای ادای خدمت به مردم است

پیش از آن نیز در مراسم تجدید بیعیت با آرمان های امام و شهداء، رئیس جمهور با بیان اینکه میثاق با امام راحل میثاق با همه خوبی ها و پاکی هاست،گفت: در منظومه اندیشه امام، خدمت به مردم جایگاه ویژه و معنای خاصی دارد و امام حقیقتا مردم را باور داشت.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح پنج شنبه طی سخنانی در آیین تجدید میثاق دولت سیزدهم با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه ما باید در عمل و اقدام پایبند اندیشه های امام باشیم، اظهار داشت: نگاه امام به مردم نگاهِ تشریفاتی و نگاهِ سیاسی که سیاستمداران به صورت متداول در عالم مطرح می‌کنند نبود و اگر می‌فرمود میزان رای ملت است این را باور داشت.
رئیسی: شرایط کنونی شایسته ملت بزرگ ایران نیست/ اولین دیدار کابینه سیزدهم با رهبری؛ روز شنبه/ تردید نداریم که قادریم بر مشکلات غلبه کنیم/ دیدار رئیسی با کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا
رئیس جمهور با بیان اینکه یک نوع از خدمت، خدمت منفعت‌گرایانه بر اساس نگاه مادی و تامین منافع خود و گروه خود است و نوع دیگر، خدمت از سر نوعدوستی و انسان‌مدارانه است، گفت: خدمت در منظومه فکری امام که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم تداوم یافته است خدمت برای خداست. اولین گام در مسیر خدمت برای خدا شناخت خدا و خداباوری و ایمان به این است که ما در همه حال در محضر خدا هستیم و برای آنچه انجام می‌دهیم قبل از هر کس باید به خدا پاسخگو باشیم.
 
آیت‌الله رئیسی افزود: نکته دوم درباره خدمت در نگاه امام که ایشان در نخستین دیدار اولین دولت پس از انقلاب بر آن تاکید داشتند این است که خدمت به مردم فرصت و نعمتی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد. در دولتی که خدمت به مردم را فرصت و نعمت می‌بیند دولت امانتی برای ادای خدمت به مردم است.
 
دکتر رئیسی اظهار داشت:‌نکته کلیدی دیگر در نگاه امام، اعتماد به داشته‌های مادی و معنوی و نیروی متراکم ملت است. در نگاه امام راحل توکل به خدا و اعتماد به نفس دو اصل اساسی برای موفقیت است که امروز در آموزه‌های مقام معظم رهبری نیز آشکارا به چشم می‌خورد.
 
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود میثاق با امام راحل برای دولتمردان را به مثابه تاکید بر پایبندی به اندیشه‌ها، رهنمودها و راهبردهای مدنظر امام(ره) برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور در عمل عنوان و تصریح کرد: خیر دنیا و آخرت ما در این است که از خط نورانی اندیشه امام راحل و بهترین تبیین کننده این اندیشه‌ها در زمان حاضر که مقام معظم رهبری هستند، پیروی کنیم.
 
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: خط نورانی اندیشه و تفکر امام همواره مورد توجه دولت سیزدهم خواهد بود و در محضر امام راحل می‌گوییم حال که به لطف خدا و با اراده مردم مسئولیت خدمت به ملت ایران در این دوره بر عهده ما قرار گرفته است، خط امام راحل را در اندیشه و عمل ادامه خواهیم داد و همواره تلاش خواهیم کرد شکرگزار و امانتدار این فرصت گرانبها برای خدمت باشیم.
 
دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز مردم گرفتار مشکلات زیادی هستند، خاطرنشان کرد: حل این مشکلات در پرتو یاری جستن از ارواح بلند امام راحل و شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و به کارگیری صحیح امکانات و داشته‌های کشور و باور به امدادهای غیبی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره تاکید کردند اگر در مسیر انجام کاری درست عمل کنیم، امداد و یاری خداوند پشتیبان و حامی ما خواهد بود.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: اگرچه مشکلات زیاد است اما امام راحل و مقام معظم رهبری به ما آموخته‌اند که با تکیه به قدرت لایزال الهی و پشتیبانی مردم می‌توان بر همه مشکلات و دشمنی‌ها پیروز شد و امام راحل با تکیه بر همین نوع نگاه بود که از هیچ مشکلی در مسیر انقلاب هراسی به دل راه نمی‌داد و با توکل بر خدا بر همه مشکلات فائق می‌گشت.
 
آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: با امام بزرگوار خود میثاق می‌بندیم که به خط نورانی تفکر و اندیشه او وفادار بمانیم و باور داریم که خیر دولت و ملت ما در پایبندی به این خط نورانی است که امروز همچنان در جامعه ما و دنیا می‌درخشد.
 
دکتر رئیسی اظهار داشت: امروز هر جامعه دیگری که با آموخته‌های امام راحل آشنا شده دلداده امام و اندیشه او شده و باور دارند که آنچه می‌تواند سعادت آنها تضمین کند همین اندیشه و تفکر است.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: دولت سیزدهم نیاز دارد که همه مردم از هر سلیقه و گروهی همراه دولت باشند و دولت خود را متعلق و خدمتگزار به همه آحاد مردم می‌داند و باور دارد که تعلق دولت به مردم حق آنان بوده و تکلیف دولت این است که خدمتگزار همه ملت باشد.

حضور رئیس‌جمهور درجمع کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا(س)

رئیس جمهور روز پنج شنبه پس از تجدید میثاق دولت با آرمان های امام راحل(ره) و ادای احترام به شهدای دولت و انقلاب اسلامی، در مجتمع عروجیان بهشت زهرا (س) حضور یافت و با کارکنان این مجتمع دیدار کرد.

رئیسی: شرایط کنونی شایسته ملت بزرگ ایران نیست/ اولین دیدار کابینه سیزدهم با رهبری؛ روز شنبه/ تردید نداریم که قادریم بر مشکلات غلبه کنیم/ دیدار رئیسی با کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار صمیمی با قدردانی از تلاش و کوشش کارکنان مجتمع عروجیان در خدمت رسانی به مردم داغدیده، اظهار داشت: کار سختی که شما انجام می دهید مانند جهاد فی سبیل الله است که به مردان و زنان مصمم و فداکار نیاز دارد و هر کسی حاضر به انجام یک چنین کار جهادی نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه کاری که در مجتمع عروجیان انجام می شود این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیار پرخطر است، اظهار داشت: شما دراین شرایط سخت فداکاری می کنید تا امور مردم به تاخیر نیفتد و این کاری بسیار ارزشمند است که جای قدردانی دارد.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه یکی از تسکین ها به خانواده های مصیبت دیده و داغدار این است که احساس کنند کسی با آنها همراه است، گفت: کسانی که از ابتدا به خانواده عزادار کمک می کنند شما هستید و این همراهی اجر معنوی بسیار زیادی دارد.

آیت الله رئیسی در این بازدید با اهدای گل به کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا(س) روز کارمند را به آنان تبریک گفت و اظهارداشت: امروز در تقویم کشور روز کارمند است و من به عنوان خدمتگزار باید به کارکنان دولت و شما کارکنان فداکار و جهادی، خسته نباشید بگویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۲۹
از قضا شایسته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
اين هم حرفي ست

خود كرده را تدبير نيست...............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
این امانتیست که اقلیتی از اقلیت مردم،به عنوان امانت،در دسترس شما گذاشته اند.
اينو تو نبايد بگي
مردم بايد بگن و بخوان
تو بايد درست كني.......................
جناب آقای رییسی وعده دلار 12 تا 15 هزار را محقق کنید تا قیمت ها کنترل شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
ارز نیمایی ۲۳ را هم رد کرده ان وقت دلار میخواهی بشود ۱۲ تومان؟؟؟؟
بر اساس فرمول و تورم سالانه هم حساب کنید از سال ۹۲ که دولت با نرخ ۳۲۰۰ تومان تحویل گرفته و تورمهای وحشتناک ۳ سال اخیر دلار بالای ۲۰ تومان درمی اید .نکته: خودت را درگیر عدد ارز نکن که وقتت را تلف میکنی چرا که ارز هر کشور باید متناسب
با تورمش بالا برود و گرنه قحطی منابع رخ خواهد داد
یعنی شما اگر پولت را ارز بخری و یا سپرده بانکی کنی باید در پایان سال سود هر دو یکسان باشد تا ترازوی اقتصاد متعادل باشد واگر هر کدام از کفه ها بالاتر از دیگری باشد یک مشکل اقتصادی رخ داده و منابع نابود میگردد یعنی در ۳ سال اخیر که تورمهای ۳۰ درصدی داشته ایم بانکها سپرده های مردم را اگر ۲۰ درصد سود داده باشند باز ده درصد به سپرده گذاران بر اساس تورم ۳۰ درصدی حداقلی کف اقتصاد ایران کم داده اند و بانکها ۱۰ درصد حق سود سپرده گذار را نوش جان کرده اند!!!عجب.
خود دانید
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
آقاصربدر ده بکن اگربیشترنشدشکرخداکن دولت محترم نیامده دلاررکوردهشت ماه اخیررابشکند اگر رئیس جمهورمحترم بفرمایند دلارراپائین میاورند چگونه میتوان قبول کرد گروه اقتصادی برنامه تعطیلی کسب وکاردارد تعامل بادنیا وبرجام گویا‌قراراست بتاریخ سپرده شود بافشارببازارهم ‌دلارپائین نمیآید بلکه گرانترووضع بدترمیشود پس چگونه ممکنست غیرممکنی ممکن شود بخودتان وعده ندهید
چشم بسته غیب میگی!!میخام بدونم گفتن این حرف چه دردی از مردم دوا میکند شما دارید میگید در صورتی که همین مردم با گوشت، پوست و استخوان دارن لمس میکنن.
شعارهای دهه شصتی میدی برادر!!!!!! ببینیم تو چیکار میکنی!!!
من عذرخواهی میکنم اقای رئیس جمهور
اگر مردم صداقت . سازه زیستی و تلاش جهادی مسولین را به عینه ببینند .قطعا با دولت همکاری میکنند . انشالله مشکلات در کوتاه مدت مرتفع گردد .
همفکران شما میگویند مردم ایران مثل یمن لنگ ببندند! یکی دیگه میگوید مردم باید اشکنه بخورند ! یکی دیگه می گوید مردم یک وعده غذا بخورند! بخواهی هم نمیتوانی کاری کنی یعنی کاسبان این وضعیت نمیگذارند!
از نظر آنها ملت ایران باید در فلاکت و بدبختی باشند تا از هزینه های میدان برای امت مورد نظرشان کم نشود
بنده هم کاملاً با شما همعقیده هستم: «شرایط کنونی» شایستۀ ملت بزرگ ایران نیست.
هنوز توو فضای دهه شصت و همون شعارها گیر کردین. توضیح واضحات میدین که چی؟ برای اولین بار یه کاری رو انجام بدین بعد بگین انجام شد نه اینکه همش حرف و وعده به اینده
جناب آقای رئیسی اگر به فرمایشات خودتان اعتقاد دارید لطفا مردم و ما کارمندهای بانک ها را از دست این مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و اعضای هیات عامل باند باز ، زیر میزی بگیر و ظالم بانک ها، مخصوصا بانک های دولتی نجات دهید.
اینها در طی این هشت سال برای خودشان و هفت پشت شان ثروت اندوزی کرده اند و همه بستگان خودشان و دوستانشان را در بانک ها و شرکت های تابعه وارد کرده اند و در جایگاه های بالا قرار داده اند.
بازم شعار و وعدە
خدا به خیر کند ۴ سال دیگه اشکنه هم گیرمون نمیاد بخوریم باید لنگ ببندیم
بله شایسته ملت نیست .خوب که چی؟مشکل حل شد؟
متولد ۶۴ هستم
از روزی که فهمیدم (شایدم نفهمیدم)، همیشه این بود که این وضعیت کنونی شایسته مردم نیست

مملکت ما درگیر ۲ کلمه است:
۱. باید
۲. نباید

شما یک مدیر و مسئول را نمی‌بینید غیر از این ۲ کلمه استفاده کنند.
برای رفع مشکل کنونی اقدام فوری مذاکره جهت رفع تحریم ها است.از زمان انتخابات تا الان مدام بر قیمت ها افزوده می شود و تورم هرسال چندبار سال قبل است.
"شرایط کنونی شایسته ملت ایران نیست" ، نمیدونم چرا قبلا اشتباه فکر میکردم که ایشون کلا تو ایران زندگی میکردن، نگو تازه از خارج اومدن و وضعیت رو دیدن!
دلار شد 30
عجب
یعنی سیاست شما همه چیز رو بهتر میکنه
ببینیم و تعریف کنیم. شب دراز است قلندر بیدار
با سلام و آرزوی موفقیت برای دولت جدید،
جناب رییس جمهور، گوش مردم از این حرفها کلی گویی پر است، به حول قوه الهی، با عنایت به سخنان ... نون آب برای مردم نمیشه، این گوی این میدون، مهم خاطر رضایت مردم و برایند افکار عمومی باشد و نه برآوردن کردن خاطر شخص یا اشخاصی خاص ...
لطفا مردم را دریابید و بجای بازدید سرزده از این سازمان و اون ارگان، همین نظرات مردم را در تابناک بخوانید تا با درد مردم شاید شما هم دردتان بگیرد.
میشه دقیقا و واضح توضیح بدید مدرک دکترای ایشون چی هست و به چه دلیل عنوان دکتر براشون به کار میبرید ؟؟؟؟؟؟؟
از کرامات شیخ ما این است شره را خورد و گفت شیرین است
واقعابطور هماهنگ مردم راسرکارگذاشته ایدول کن هم نیستید!
کمتر از یه سال دیگه هممون چراغ بدست باید دنبال قبلیا بگردیم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی