بازدید 6830

پوتین: روسیه نیازمند ناوگان دریایی قدرتمند است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه «ارتش - ۲۰۲۱» مراسم آغاز عملیات ساخت کشتی‌های جنگی برای نیروی دریایی این کشور گفت: روسیه مستقل نیازمند ناوگان دریایی قدرتمند است.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ 23 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا پوتین روز دوشنبه در چارچوب نمایشگاه نظامی بین المللی روسیه موسوم به «ارتش -۲۰۲۱» و در مراسم آغاز شروع ساخت کشتی‌های جنگی افزود: «من بیش از یک بار گفته ام و می‌خواهم دوباره تکرار کنم؛ یک روسیه قوی و مستقل به یک نیروی دریایی متعادل و قدرتمند نیاز دارد».

وی گفت: نیروی دریایی نقش کلیدی در سیستم امنیت دولتی ایفا، از منافع ملی ما به طور قابل اعتماد محافظت می‌کند و سهم قابل توجهی در تقویت برابری استراتژیک و ثبات بین المللی دارد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: توان نیروی دریایی کشور ما در حال افزایش است بطوریکه چهار زیردریایی از جمله دو زیردریایی اتمی موشک انداز به ناوگان دریایی اضافه شده است.

پوتین با بیان اینکه روسیه مستقل و قوی نیازمند ناوگان دریایی قدرتمند و متعادل است، تصریح کرد: در سال ۲۰۲۷، سهم کشتی‌های مدرن در نیروی دریای روسیه باید به ۷۰ درصد برسد.

مجمع بین المللی ارتش ۲۰۲۱ تا ۲۸ آگوست (ششم شهریور) در مرکز همایش‌ها و نمایشگاهی پاتریوت در منطقه مسکو ادامه خواهد داشت.

هفتمین نمایشگاه و مسابقات بین المللی نظامی-فنی ارتش -۲۰۲۱ روسیه امروز دوشنبه با حضور مقامات عالیرتبه دفاعی ۴۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های پاتریوت در نزدیکی شهر مسکو آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا از مسکو، امیر سرتیپ شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، به نمایندگی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و همچنین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که با سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری افتتاح شد حضور یافتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان