بازدید 7136
۲

تغییر دولت تنها حلال مشکلات نخواهد بود

یک عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ترکیب وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس گفت: هر کسی را بهر کاری ساختند و برخی از این آقایان هم باید ببینند که آیا واقعاً برای جایگاهی که معرفی شده‌اند تجربه و شناخت و درک کافی را دارند یا خیر.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲ 21 August 2021

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ترکیب وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس اظهار کرد: مشکلات کشور تنها به عهده یک قوه نیست، بلکه هر سه قوا در آن شریک هستند. قوه قضائیه در رفع موانع موجود و نظارت بر سلامت امور، قوه مجریه در اجرای قوانین و مقررات و قوه مقننه در قانون‌گذاری و نظارت بر کار دولت، بنابراین نباید تصور کنیم که با تغییر یک دولت قرار است همه مشکلات حل شود و دیگر قوا در آن نقشی ندارند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مردم در روند پیشبرد امور کشور و حل مشکلات جاری، اظهار کرد: مردم هم باید دولت را کمک کنند و با عملشان آن را یاری دهند. الان ما در موضوع گران‌فروشی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و همه آنها هم به دولت بازنمی‌گردد، برخی از این موارد هم مربوط به عمل و رفتار ما مردم با یکدیگر و جلوگیری از ورود برخی کالاها به بازار برای افزایش قیمت آن است. ما تا این رفتارها را اصلاح نکنیم از دولت چه کاری برمی‌آید؟

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: الان چند روز را تعطیل کردند تا خلق الله کمتر سفر کنند یا از خانه خارج شوند اما در اخبار می‌خوانیم که ۱۵۰ هزار خودرو از تهران خارج شده‌اند و از سوی دیگر می‌شنویم که بیش از ۶۰۰ نفر در یک روز قربانی کرونا شده‌اند. اینجور وقایع و اینگونه اقدامات مردم دیگر با تغییر دولت یا ترکیب کابینه حل‌شدنی نیست.

اکرمی افزود: کافی است در همین روزهای تعطیل برای یک خرید کوتاه سری به خیابان‌های تهران بزنید تا ببینید که واقعاً این شرایط و این حجم رفت‌وآمدها مشابه یک شهر تعطیل است یا خیر. از این جهت است که می‌گویم در برخی موارد هم تا ما مردم به تغییر نظر و رفتار نرسیم مشکلات کشور حل نمی‌شود.

وی با اشاره به ترکیب وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس نیز اظهار کرد: آنچه که از ظاهر امر برمی‌آید معرفی این افراد به مجلس به خودی خود نمی‌تواند محل اشکال و ایراد آن‌هم از نظر صالح بودن و سلامت نفس‌شان باشد، پس ما نسبت به فرد با افراد مشکلی نداریم و ان شاءالله همه صالح هستند.

اکرمی تصریح کرد: اما نکته اساسی اینجاست که هر کسی را بهر کاری ساختند و برخی از این آقایان هم باید ببینند که آیا واقعاً برای جایگاهی که معرفی شده‌اند تجربه و شناخت و درک کافی را دارند یا خیر.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه برای برخی وزارتخانه‌ها به سبب جایگاه‌شان و برای تصدی برخی مناصب به دلیل اهمیت‌شان در آینده کشور باید تجربه و تخصص کافی وجود داشته باشد، گفت: من برخی از آقایان معرفی شده را نمی‌شناسم و نمی‌دانم برای تصدی جایگاهی که معرفی شده‌اند مناسب هستند یا نه، اما در مورد مابقی که آنان را می‌شناسم نیز می‌گویم که باید شناخت کافی را برای آن وزارتخانه دارند؟ و برنامه‌هایشان پیش‌برنده‌ امور و حلال مشکلات خواهد بود؟

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به بررسی دقیق سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی اظهار کرد: از روز شنبه باید منتظر باشیم تا هم نگاه‌های نمایندگان نسبت به کابینه پیشنهادی مشخص شود و هم خود وزرای پیشنهادی با دفاع از برنامه‌های خود معین کنند که چقدر می‌توان به آنان برای حل مشکلات امیدوار بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
تا دیروز که همه مشکلات مملکت رو گردن دولت روحانی مینداختین.
مردم شاید فراموشکار باشن اما نه اینقدر شدید که یادشون بره تو این یکی دو سال چقدر روحانی رو اذیت کردن. هر مشکلی که پیش میومد مینداختن گردنش. وعده و وعید میدادن که روحانی بره و فلانی بیاد مشکلات حل میشه و مملکت گل و بلبل میشه و دلار میشه 1000 تومن و تورم میشه چند درصد و ........
پس چی شد؟؟ خر مراد رو سوار شدین و فراموش کردین گفته ها و فرمایشات و وعده و وعید هانون رو؟؟؟
تا وقتی که دست روحانی بود همه را گردن دولت می انداختند از این به بعد باید سناریو های جدیدی را باید پیدا کنند
به نظر من همه اش تقصیر خرزوخان است!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار