بازدید 7821

ذبیح الله مجاهد سرپرست وزارت فرهنگ افغانستان شد

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان به سرپرستی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گماشته شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷ 18 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شماری از خبرنگاران افغانستان امروز در صفحات خود نوشتند که مجاهد بصورت رسمی به عنوان سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور معرفی شده است.

وی پس از سال‌ها کار بعنوان سخنگوی گروه طالبان دیروز برای نخستین در یک کنفرانس مطبوعاتی از آزادی بیان، رسانه ها، حقوق زنان، روابط خوب با همسایگان و عدم انتقام جویی به مردم اطمینان داد.

سیدراشید کاشفی خبرنگاران تلویزیون ملی افغانستان امروز تصاویر مجاهد را منتشر کرد و گفت که وی به عنوان سرپرست وزارت فرهنگ این کشور معرفی شده است ...

اما از فروگاه کابل گزارش شد که خبرنگاران برای پوشش چگونگی خروج افغان‌ها توسط کشور‌های آمریکا و ناتو عازم این منطقه بودند که مورد بدرفتاری و ضرب و شتم افراد طالبان قرار گرفته و به آن‌ها اجازه پوشش خبری داده نشده است.

همچنین از استان ننگرهار خبر رسیده است که تعدادی از مردم این استان در شهر جلال آباد با برداشتن پرچم پیشین دولت افغانستان تظاهرات کردند که این تظاهرات با واکنش تند افراد طالبان روبه رو شد و با شلیک آن‌ها ۱۱ نفر کشته و یا زخمی شده اند.

احمدالله وثیق از افراد بلند پایه طالبان در فیسبوک خود از این حادثه ابراز تاسف کرده و گفته است که این موضوع را بررسی خواهند کرد.

در کابل نیز افراد طالبان وارد منازل مردم شده و برخلاف تعهداتشان به بازرسی منازل مردم پرداخته و شکایت‌هایی از آزار و اذیت مردم در فضای مجازی مشاهده و شنیده می‌شود.

سومین روز حضور طالبان در کابل پایتخت تا حدودی حضور سنگین نیرو‌های طالبان را شاهده بوده و در جاده‌ها نیز بازرسی و بازجویی از افراد صورت گرفته است.

برخی منابع هم از استان قندهار افغانستان گزارش دادند که ۴ فرمانده پیشین ارتش در این استان باوجود اعلام عفو عمومی از طرف طالبان اعدام شده اند و عبدالهادی ارغندیوال وزیر سابق دارایی افغانستان با نشر ویدیویی این صحنه را تائید کرده است.

در استان بامیان افغانستان نیز شب گذشته تندیس عبدالعلی مزاری رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان منفجر شده است که این کار سبب خشم مردم گردیده، اما طالبان گفته است که کار آن‌ها نیست و این موضوع را پیگیری می‌کنند.

در کابل پایتخت افغانستان همچنین امروز نشستی بین عبدالله عبدالله، حامد کرزی و انس حقانی از اعضای هیات عضو دوحه طالبان گفتگو‌های درباره آینده نظام در این کشور صورت گرفته است، اما جزئیات آن گفتگو‌ها مشخص نیست.

نگرانی‌ها در بین مردم از وضعیت آینده افغانستان وجود دارد، اما مقام‌های طالبان به مردم اطیمنان داده اند و در عمل رفتار افراد گروه با مردم مطابق با گفتار آن‌ها نیست و این وضعیت نگرانی‌های عمومی را مضاعف کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی