بازدید 24197
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

کابینه پیشنهادی رئیسی در کانون توجه کاربران اینترنتی/ خبرهای تازه از واکسن نورا و کنجکاوی مردم در مورد آن/ تعجب کاربران از غیبت سعید محمد در کابینه پیشنهادی/ نگرانی شهروندان از ابتلای ناصر رفیعی به کرونا

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «بهرام عین اللهی»، «جواد اوجی»، «سید احسان خاندوزی»، «حجت الله عبدالملکی»، «حسین باغگلی»، «سید اسماعیل خطیب»، «واکسن نورا برای کدام کشور است؟»، «علی اکبر محرابیان»، «حجت الاسلام ناصر رفیعی»، «چرا سعید محمد در کابینه رئیسی نیست؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند
کد خبر: ۱۰۶۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 13 August 2021

کابینه پیشنهادی رئیسی در کانون توجه کاربران اینترنتی/ خبرهای تازه از واکسن نورا و کنجکاوی مردم در مورد آن/ تعجب کاربران از غیبت سعید محمد در کابینه پیشنهادی/ نگرانی شهروندان از ابتلای ناصر رفیعی به کرونا

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «بهرام عین اللهی»، «جواد اوجی»، «سید احسان خاندوزی»، «حجت الله عبدالملکی»، «حسین باغگلی»، «سید اسماعیل خطیب»، «واکسن نورا برای کدام کشور است؟»، «علی اکبر محرابیان»، «حجت الاسلام ناصر رفیعی»، «چرا سعید محمد در کابینه رئیسی نیست؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند

بهرام عین اللهی

در لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، نام بهرام عین اللهی به عنوان وزیر بهداشت و درمان و آموزشی پزشکی به چشم می‌خورد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

وی فوق تخصص قرنیه چشم و استاد دانشگاه است و در دوران وزارت طریقت منفرد بر وزارت بهداشت در سمت معاونت آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب شده بود.

کابینه پیشنهادی رئیسی در کانون توجه کاربران اینترنتی/ خبرهای تازه از واکسن نورا و کنجکاوی مردم در مورد آن/ تعجب کاربران از غیبت سعید محمد در کابینه پیشنهادی/ نگرانی شهروندان از ابتلای ناصر رفیعی به کرونا

بهرام عین اللهی ۶۳ ساله، متولد تهران است و رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است.

وی عناوین مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی وزرات بهداشت و درمان، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، رئیس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی/ وزارت بهداشت، مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی WFME، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی ایران، عضو هیات ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی، شورای عالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی، شورای عالی استعداد‌های درخشان / وزارت بهداشت، هیات مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی (LMSRC) / دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو هیات تحریریه مجلات بینا، طب و تزکیه و کوثر را در کارنامه خود دارد.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم مبدع و مخترع بیوایمپلنت بدون بخیه چشمی است و ۳۵ کتاب؛ ۴ مقاله فارسی؛ ۹ مقاله انگلیسی را به ثبت رسانده است.

عین اللهی در جریان یک گفت وگوی رسانه‌ای اعلام کرده است که در تمامی عملیات‌ جنگی حضور داشته و از ابتدای جنگ به عنوان نیروی پزشکی تا سال ۱۳۶۳ و سپس به عنوان مسئول در امر امداد و درمان تا سال ۱۳۶۷ افتخار خدمت رسانی داشته است.

مجموعه خاطرات وی را بسیج جامعه‌ی پزشکی چاپ کرده است.

جواد اوجی

همچینین در لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، نام جواد اوجی به چشم می‌خورد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

سوابق اجرایی و تحصیلی جواد اوجی نشان می دهد که بعد از سالها، یک گزینه نفتی به عنوان وزیر نفت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش تسنیم، جواد اوجی، مدیرعامل اسبق شرکت ملی گاز ایران، به عنوان وزیر پیشنهادی نفت در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

مشخصات فردی اوجی به شرح زیر است؛

نام و نام خانوادگی: جواد اوجی

تاریخ تولد: ۱۳۴۵

محل صدور: شیراز

سابقه کار: ۳۱ سال

سوابق تحصیلی جواد اوجی

فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت (رتبه سوم در رشته مهندسی نفت دانشکده نفت آبادان در سال ۱۳۶۶)

اهم سوابق اجرایی اوجی

مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا (زیرمجموعه بنیاد مستضعفان)؛ این هلدینگ دارای یازده شرکت بوده و در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت فعال است؛ اعم از شرکت نفت بهران، شرکت حفاری شمال، ... از سال ۱۳۹۸ تاکنون.

مدیرعامل گروه اقتصاد مفید (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)) که این گروه دارای ۴ هلدینگ بوده و در حوزه‌های صنعت نفت، نیروگاهی، صنعت معدن و سرمایه گذاری فعالیت می‌نمود، از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸. (هلدینگ‌های زیرمجموعه: حوزه صنعت نفت، نیروگاهی، صنعت معدن و همچنین سرمایه گذاری)

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیأت مدیره هلدینگ نفت و گازی توسعه پترو مفید (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)) از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶.

پیشبرد طرح‌های زنجیره ارزش افزوده در حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی هلدینگ نفت و گازی توسعه پترو مفید

عضو هیات‌مدیره شرکت نفت و گاز رضوی (متعلق به آستان قدس رضوی) از سال ۱۳۹۸ تاکنون.

سید احسان خاندوزی

همچنین در لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، نام سید احسان خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد به چشم می‌خورد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

سید احسان خاندوزی (زاده ۲۳ شهریور ۱۳۵۹، گرگان) پژوهشگر و سیاستمدار اصولگرا ایرانی است. او هم‌اکنون عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. وی توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۸۰۱ هزار و ۶۹۶ رأی، به عنوان نفر هفتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران انتخاب شود.

سید احسان خاندوزی بیان می‌کند که ایالات متحده برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران یک اتاق جنگ اقتصادی به نام اتاق تحریم تشکیل داده است، اگر ما نیز می‌خواهیم در این جنگ به موفقیت دست یابیم، باید مانند آنها به این مساله به چشم یک جنگ واقعی بنگریم و ما نیز یک اتاق جنگ بنام اتاق ضدتحریم در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم.

سوابق اجرایی خاندوزی

  • مدیر کل اقتصادی سابق مرکز پژوهش‌های مجلس
  • استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه
  • عضو هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت
  • کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • عضویت در هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۱۳۹۷/۱۱/۰۱، ۱۳۹۸/۱۰/۳۰، ایران، تهران
  • عضویت در شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی، ۱۳۹۸/۰۷/۱۶، ایران، تهران

کتاب‌های تألیفی خاندوزی

  • خاندوزی سید احسان، مدینه عادله: مقدمه‌ای بر نظریه عدالت اقتصادی در قرآن، تألیف، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
  • خاندوزی سید احسان، درس‌های آخرین موج خصوصی سازی، تألیف، نشر آماره، ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
  • خاندوزی سید احسان، شاخصی برای عدالت، تألیف، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۸/۰۱/۲۴

حجت الله عبدالملکی

در لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، نام حجت الله عبدالملکی به عنوان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به چشم می‌خورد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

حجت‌الله عبدالملکی، معاون فعلی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) امروز در لیست فهرست وزرای پیشنهادی آیت الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان وزیرکار تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

عبدالملکی: احتمال ریزش سهام وجود دارد - تابناک | TABNAK

حجت‌الله‌ عبدالملکی از جمله اقتصاددانانی است که در حال حاضر در سمت معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام فعالیت می کند.

در ادامه مختصری از زندگی‌نامه و شرح خلاصه سوابق اجرایی و علمی آمده است؛
الف) زندگی‌نامه
• متولد چهارم فروردین ماه سال ۱۳۶۰- شهرری؛
• ساکن تهران (شهرک اکباتان)؛
• اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام؛
• دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان- نفر اول دوره (۱۳۸۸)؛
• کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق علیه السلام- نفر اول دوره (۱۳۸۴)؛
• حافظ قرآن کریم؛
• مسلط به زبان‌های انگلیسی و عربی؛
• قهرمان مسابقات کاراته و تیراندازی؛
• نفر اول المپیاد معارف اسلامی.

ب) سوابق اجرایی
• دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۴- ادامه دارد)؛
• دبیر اندیشکده آمایش بنیادین- مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت (۱۳۹۲- ۱۳۹۳)؛
• معاون رییس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام (۱۳۸۶- ۱۳۹۰)؛
• عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور (۱۳۸۹- ۱۳۹۱)؛
• عضو شورای فقهی صنعت بیمه (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) (۱۳۹۱)؛
• مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی (۱۳۸۵- ۱۳۸۸)؛
• نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المللی بانک جهانی- فرانسه (۲۰۱۰)؛
• دبیر سمینار بین المللی بازنگری در "گزارش توسعه جهانی ۲۰۰۹" (با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک جهانی) (۲۰۱۰)؛
• مدیر بنیاد دانشنامه اقتصاد اسلامی و مجری ویرایش اول دانشنامه (از سال ۱۳۹۰)؛
• دبیر علمی همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی (۲۰۰۸).

پ) سوابق علمی
• اقتصاددان، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام؛
• نظریه پرداز ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی؛
• نظریه پرداز، صاحب نظر و چهره بین المللی در حوزه اقتصاد اسلامی و اقتصاد منطقه‌ای.

کتب تالیفی
۱. اقتصاد مقاومتی؛ درآمدی بر مبانی، سیاست‌ها و برنامه عمل، نشر سدید؛
۲. الگوی تکافل در پوشش ریسک و بیمه، انتشارات پژوهشکده بیمه- با همکاری سیدمحمد کریمی؛
۳. تحلیل تاثیر سیاست‌های کلان اقتصادی بر رشد بخشی- منطقه‌ای در ایران، نشر مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛
۴. بیمه و تکافل در اندیشه اقتصاددانان مسلمان- انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام؛
۵. مقدمه‌ای بر نظریه اقتصاد مقاومتی، نشر سدید؛

 

حسین باغگلی

در لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، نام حسین باغگلی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به چشم می‌خورد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

دکتر حسین باغگلی متولد ۱۳۵۷ و دارای دکترای علوم تربیتی ‏‏در گرایش فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه فردوسی مشهد و هم اکنون عضو هیات علمی این دانشگاه است. ‏

کابینه پیشنهادی رئیسی در کانون توجه کاربران اینترنتی/ خبرهای تازه از واکسن نورا و کنجکاوی مردم در مورد آن/ تعجب کاربران از غیبت سعید محمد در کابینه پیشنهادی/ نگرانی شهروندان از ابتلای ناصر رفیعی به کرونا

وی که تمامی مقاطع تحصیلی خود را در مدارس دولتی شهر مشهد به پایان رسانده، دارای دیپلم فنی و حرفه ای در رشته الکتروتکنیک، کارشناس علوم تربیتی در گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه فردوسی ‏مشهد است. باغگلی کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی با گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش از دانشگاه تهران و دکترای خود را از دانشگاه فردوسی مشهد گرفته است.‏

باغگلی معلمی را از ابتدای دوران دانشجویی خود آغاز کرده و در تمام سال‌های اشتغال به امور علمی و اجرایی، ارتباط خود با فضای تدریس و حضور میدانی در مدارس را ترک نکرده است. علاوه بر این، حضور در کارگروه‌های مختلف طراحی برنامه‌ها و الگوهای آموزشی و تربیتی مدارس مختلف نیز در کارنامه او به چشم می‌خورد. طراحی مدل بومی آموزشی و تربیتی و راهبری مدیریتی پیش‌دبستان و دبستان الگو با تیکه بر مدل زیست اجتماعی، مشاوره تخصصی در طراحی برنامه‌های آموزشی تربیتی در مدارس و عضویت در کارگروه مدارس تحول‌خواه مشهد ‏مقدس بخشی از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نقش مهمی در مطالعات پشتیبان سند بنیادین آموزش و پرورش داشته و از این جهت تسلط خوبی بر محتوای سند دارد. تدریس در دانشگاه فرهنگیان باعث شده تا باغگلی با مسائل و مطالبات دانشجومعلمان درگیر بوده و شناخت مناسبی از نقاط قوت و ضعف این دانشگاه به عنوان محل اصلی تامین نیروی انسانی نظام تعلیم و تربیت داشته باشد. او همچنین عضو رسمی انجمن فلسفه تعلیم و ‏تربیت ایران است و با انجام پژوهش‌های متعدد علمی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی، انتشار مقالات متعدد علمی و ‏پژوهشی و طراحی و همکاری در برگزاری کنفرانس علمی «تربیت در ادیان توحیدی» به عنوان یکی از صاحب‌نظران این حوزه شناخته می‌شود. 

باغگلی در سال ۹۷ با اعتماد دکتر سیدابراهیم رئیسی، سکان مهم‌ترین بخش فعالیت‌های آستان قدس رضوی را برعهده می‌گیرد. بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی که مدیریت مجموعه مدارس عام‌المنفعه امام رضا(ع) با ۱۹ مدرسه و بیش از ۷ هزار دانش‌آموز را برعهده دارد، با حمایت تولیت وقت به او سپرده می‌شود. تمرکز عمده این مدارس فعالیت در مناطق مختلف شهر ‏مشهد و برخی دیگر از شهرهای خراسان رضوی به ویژه در مناطق محروم و کم‌بضاعت است.

سید اسماعیل خطیب

همچنین در لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی نام سید اسماعیل خطیب به عنوان وزیر اطلاعات به چشم می‌خورد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

کابینه پیشنهادی رئیسی در کانون توجه کاربران اینترنتی/ خبرهای تازه از واکسن نورا و کنجکاوی مردم در مورد آن/ تعجب کاربران از غیبت سعید محمد در کابینه پیشنهادی/ نگرانی شهروندان از ابتلای ناصر رفیعی به کرونا

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب متولد سال ۱۳۴۰ است و حضور در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، حضور و فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹، فعالیت در وزارت اطلاعات با توجه به آشنایی با موضوعات اطلاعاتی و امنیتی، حضور در دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و رییس حراست آستان قدس رضوی از جمله سوابق اجرایی، مدیریتی و فعالیت‌های وی می‌باشد.

علی اکبر محرابیان

همچنین در لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، نام علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر نیرو به چشم می‌خورد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

علی اکبر محرابیان متولد سال ۱۳۴۸ در شهرستان خوانسار است. وی مدرک کارشناسی ارشد علوم اقتصادی خود را از دانشگاه تهران اخذ و در مقطع کارشناسی نیز در رشته مهندسی عمران در دانشگاه علم و صنعت تحصیل کرده است.

کابینه پیشنهادی رئیسی در کانون توجه کاربران اینترنتی/ خبرهای تازه از واکسن نورا و کنجکاوی مردم در مورد آن/ تعجب کاربران از غیبت سعید محمد در کابینه پیشنهادی/ نگرانی شهروندان از ابتلای ناصر رفیعی به کرونا

محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در دولت دهم و رئیس ستاد مهر ماندگار کشور و وزیر صنایع و معادن در دو کابینه محمود احمدی‌نژاد بوده که در مرداد ماه ۱۳۸۶ پس از استعفای علیرضا طهماسبی از وزارت صنایع در دولت احمدی‌نژاد به این سمت منصوب و پس از انحلال این وزارتخانه از کابینه خارج شد.

محرابیان مدیر فروشگاه شهروند و معاون سیما چوب در دوران شهرداری احمدی‌نژاد بوده و سابقه اداره یک شرکت خصوصی سدسازی و فروشگاه رفاه را دارد. به رغم وجود حساسیت‌های فراوان دربارهٔ انتخاب وزرای کابینه دهم، احمدی‌نژاد مجدداً او را برای عضویت در کابینه دهم به مجلس معرفی کرد.

در بیستم مرداد ماه ۱۴۰۰، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، طی حکمی علی اکبر محرابیان را به سمت وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد.

رستم قاسمی

در لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، نام رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی به چشم می‌خورد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

رستم قاسمی متولد ۱۳۴۳ در سرگاه در استان فارس است؛ وی فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر است. او فعالیت‌های خود را با آغاز جنگ تحمیلی در سپاه پاسداران شروع کرد. قاسمی در طول جنگ از اعضای این نهاد بود.

رستم قاسمی در سال ۱۳۸۶ به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منصوب شد و تا سال ۱۳۹۰ در همین پست خدمت کرد. وی به دلیل عهده‌دار بودن فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ع) در جای جای کشورمان کانون توجه رسانه‌های داخلی و خارجی بود. رستم قاسمی در مرداد ۱۳۹۰ در دولت احمدی نژاد به عنوان وزیر نفت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که با ۲۱۶ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع وزیر نفت شد. وی همچنین در دولت حسن روحانی از سوی اسحاق جهانگیری به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور منصوب شد و برای مدتی در این سمت بود.

رستم قاسمی: هنوز با استعفایم موافقت نشده است - تابناک | TABNAK

یکی از نکات بسیار مهمی که در زندگی نامه رستم قاسمی وجود دارد، تحریم وی به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، دولت فدرال ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیاست که پس از آنکه به عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران منصوب شد، نامش نیز از تمام فهرست‌های تحریمی برداشته شد؛ اما پس از آن وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۱۹ رستم قاسمی و پسرش را در رابطه با یک شبکه انتقال نفت تحت کنترل سپاه پاسداران تحریم کرد.

رستمی قاسمی در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد؛ اما قبل از اعلام اسامی تأیید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان انصراف داد.

عیسی زارع پور

در لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، نام عیسی زارع پور به عنوان وزیر ارتباطات به چشم می‌خورد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

عیسی زارع پور یک سال از جهرمی بزرگتر است و در ۴۱ سالگی به این جایگاه رسیده است. او متولد ۱۳۵۹ در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه است و جوان‌ترین گزینه بین کاندیداها احتمالی به شمار می‌رفت و در نهایت اسمش در لیست پیشنهادی کابینه دولت جدید به چشم می‌خورد.

کابینه پیشنهادی رئیسی در کانون توجه کاربران اینترنتی/ خبرهای تازه از واکسن نورا و کنجکاوی مردم در مورد آن/ تعجب کاربران از غیبت سعید محمد در کابینه پیشنهادی/ نگرانی شهروندان از ابتلای ناصر رفیعی به کرونا

وی لیسانس مهندسی نرم افزار خود را از دانشگاه رازی کرمانشاه در سال ۸۲ با رتبه دانشجویی ۲ در سال ۸۲ اخذ کرده است. عنوان پایان نامه لیسانس وی «طراحی و پیاده سازی دایره المعارف تحت وب استان کرمانشاه» بوده است. زارع پور فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش امنیت شبکه در سال ۸۵ از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرده است. عنوان پایان نامه ارشد او «طراحی یک سیستم تشخیص نفوذ برای شبکه‌های ویژه سیار» بوده است.

او مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه شریف و دکترای خود را در علوم کامپیوتر از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا در سال ۱۳۹۴ دریافت کرده است. او رتبه‌های زیادی در این دانشگاه به دست آورد و پایان نامه دکترایش به عنوان پایان نامه برتر این دانشگاه به شمار می‌رفت. عنوان پایان نامه دکترای زارع پور Efficient communication protocols for wireless nanoscale sensor networks (طراحی پروتکل‌های کارآمد برای نانوشبکه‌های حسگر بی‌سیم) با استاد راهنمایی پرفسور محبوب حسن بوده است.

زارع پور دو دوره پسادکتری را نیز در همین دو دانشگاه گذرانده و از سال ۱۳۹۶ به عضویت هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران درآمده است. او به عنوان استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت، با تمرکز روی شبکه های نوظهور، اینترنت اشیا و سنسورهای پوشیدنی، دروس شبکه‌های کامپیوتر پیشرفته، اصول طراحی پایگاه داده و اینترنت اشیا تدریس می‌کند.

واکسن نورا برای کدام کشور است؟

در چهارمین روز تیرماه ۱۴۰۰ با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سعید نمکی وزیر بهداشت و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان بقیه الله (عج)  واکسن کرونا نورا رونمایی شد.

در خبری که ایلنا در این باره نوشته، آمده است، پس از پایان فاز اول و دوم این واکسن به تولید انبوه رسیده و در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

در صورت تایید نهایی این واکسن توسط وزارت بهداشت، ماه نخست یک میلیون دوز و سپس ماهانه ۳ میلیون دوز تولید می‌شود.

در نهم تیرماه ۱۴۰۰ خبرگزاری ایرنا در گفتگو با دکتر حسن ابوالقاسمی در گفتگو با ایرنا روند فعالیت کارآزمایی بالینی واکسن نورا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این واکسن به نحو مطلوبی در حال پشت سر گذاشتن فاز اول تست انسانی است.

وی با یادآوری اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده طول دوره مرحله اول تست انسانی دو ماه است، ادامه داد: تاکنون بیش از یک ماه  از این دوره سپری شده است.

وی بر لزوم ادغام مراحل تست انسانی واکسن نورا تاکید کرد و گفت: این کار باید صورت گیرد و بسیاری از کشور‌های تولید کننده واکسن هم از این ظرفیت بهره بردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) یادآور شد: هرچند نظارت کامل بر روند کارآزمایی بالینی انجام شود، در این شرایط حساس ادغام مراحل می‌تواند سرعت دسترسی مردم به واکسن را فراهم کند؛ به عبارتی با ادغام فاز دوم تست انسانی در مرحله اول واکسن، روند فعالیت کارآزمایی بالینی شتاب مناسب می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما از انجام این طرح مطالعاتی بسیار راضی هستیم، ابراز امیدواری کرد، اجازه همپوشانی فاز‌های اول و دوم تست انسانی صادر شود، این کار را هم می‌توان برای مراحل دوم و سوم، انجام داد.

ابوالقاسمی افرود: ما تمایل داریم که مسئولان ذیربط اجازه لازم برای این کار را بدهند تا روند کارآزمایی بالینی سرعت بیشتری گیرد.

واکسن «نورا» رونمایی شد؛ واکسنی نوترکیب علیه کرونا، محصول سپاه پاسداران/  نمکی: به زودی می‌توانیم واکسن صادر کرده یا هدیه دهیم - تابناک | TABNAK

وی ادامه داد: این واکسن در مرحله حیوانی هم از نظر بی خطری و ایمنی زایی به اثبات رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) همچنین اظهار داشت: واکسن نورا یک واکسن نوترکیب است و صفر تا ١٠٠ آن را محققان ایرانی انجام دادند.

واکسیناسیون دانش آموزان با واکسن نورا

در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ خبرگزاری صداوسیما با انتشار خبری به نقل از مدیر طرح واکسن نورا گفت: پس از صدور مجوز وزارت بهداشت برای استفاده از واکسن نورا، دانش آموزان بین ١٢ تا ١٨ ساله با آن واکسینه خواهند شد.

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به پیشرفت واکسن نورا، افزود: مرحله اول آزمایش انسانی واکسن نورا در حال اتمام است و سلامت و ایمنی زایی آن بسیار خوب بود که مدارک آن به وزارت بهداشت ارسال شده است.

مدیر طرح واکسن نورا با بیان اینکه بزودی مرحله دوم آزمایش انسانی نورا آغاز خواهد شد، گفت: واکسن نورا برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال بسیار مناسب است و می‌تواند برای دانش آموزان دبیرستانی استفاده شود.

دکتر ابولقاسمی افزود: به محض صدور مجوز از طرف وزارت بهداشت، مطالعات ایمنی زایی واکسن نورا روی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا کنون واکسن‌های کرونا روی سنین بالای ۱۸ سال مطالعه شده است و واکسن نورا قابلیت ایمنی زایی روی نوجوانان را دارد.

بیشتر بخوانید

حجت الاسلام ناصر رفیعی

حجه الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی یکی از خطیبان و روحانیون مشهور کشور است که همواره در ایام ماه محرم و نیز ماه مبارک رمضان با حضور در مجالس روضه و نیز سخنرانی با استقبال فراوان شهروندان رو به رو می شود.

کابینه پیشنهادی رئیسی در کانون توجه کاربران اینترنتی/ خبرهای تازه از واکسن نورا و کنجکاوی مردم در مورد آن/ تعجب کاربران از غیبت سعید محمد در کابینه پیشنهادی/ نگرانی شهروندان از ابتلای ناصر رفیعی به کرونا

در ایام محرم الحرام سال جاری خبر ابتلای او به ویروس کرونا منتشر و موجب نگرانی علاقه مندانشان شد. همین موضوع او را به یکی از ترندهای اصلی گوگل تبدیل کرد.

در همین رابطه خبرگزاری «حوزه» با انتشار این خبر نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی عضو هئیت علمی جامعةالمصطفی قرار بود دهه اول ماه محرم در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس و شب‌ها در مسجد جامع امام صادق (ع) در اقدسیه منبر برود که با این شرایط در این برنامه‌ها حضور پیدا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید 

چرا سعید محمد در کابینه رئیسی نیست؟

سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بود که با سودای ریاست جمهوری از این مقام استعفا داد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

سعید محمد می‌خواهد شهردار بشود یا رئیس جمهور؟ - تابناک | TABNAK

پس از عدم احراز صلاحیت او از سوی شورای نگهبان، وی حضور جدی و فعالی در ستادهای آقای رئیسی داشت و برای ایشان در شهرهای مختلف کشور سخنرانی کرد.

بر اساس همین رویه و نیز دیگر روابط و تعاملات سیاسی بسیاری تصور می کردند که سعید محمد، یکی از چهره های کابینه دولت سیزدهم خواهد بود، اما چنین نشد.

حالا غیبت او در لیست پیشنهادی کابینه برای بسیاری چرایی این اتفاق را به یک سوال مهم تبدیل کرده که در گوگل مطرح می کنند.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۵
چقدر متن معرفی وزرای آقای رئیسی بد تهیه شده بود. حتی بدتر از خود وزرای اعلامی
خب واقعا چرا سعید مخمد نیست؟! بیان بگن دلیلش روخیلی ها به خاطر ایشون اومدن پای صندوق و به رئیسی رای دادند حالا از بازی بیرونه؟! وزارت صمت تکلیفش چیه؟
یک کابینه تمام عیار نظامی حالا یکی کمتر فرقی نمی کند.
انشاءالله سعید محمد استاندار سیستان و بلوچستان با اختیارات بالا برای رفع محرومیت آنجا خواهد شد.
اون که قول داده بود تا خرداد ماه 50 میلیون دز واکسن ایرانی تولید می کنه و مسولین رو مجاب میکنه نیازی به واردات واکسن نیست ولی تا الان 2 میلیون دز هم تولید نکرده و یکی از مسببان مرگ و میر فاجعه بار کرونا ست
میشه معاون اول

اون یکی که از 7 نفر امضا کنندگان عدم واردات واکسن بود میشه وزیر بهداشت

اون یکی که از عاملین اصلی تونل کوهرنگ 3 و مسبب اصلی وضعیت فاجعه بار خوزستان هست میشه وزیر نیرو

اون یکی که می خاد با هزینه یک میلیون تومنی یک شغل ایجاد کنه (به طنز و حک بیشتر شبیه ولی متاسفانه واقعیته } میشه وزیر کار

دیگه چی باید گفت ؟
نه كابينه چنگي بدل ميزنه نه واكسن نورا
ليست کابينه را ديديم خيلي ياس اور بود هرچند دولت و کابينه در اين کشور سپر بلايي نهادهاي مافيايي اند ولي با اينحال خيلي ياس اور است و هيچ اميدي براي اينده کشور نيست دلار تا عيد 35 تومان و مهاجرتها شديدا افزايشي خواهد بود گروهي کاسب حسابي ثروت مملکت را به باد خواند داد و به کشورهاي خصم منتقل خواهند کرد. تمام وزرا از سابقه اجراييو تحصيلي درجه چندم معلوم است چه گلي بر سر مملکت خواهند زد
ایشالا دکتر محمد پست مهمی چون ریاست خودروسازی یا معادن را بگیره و اوضاع فشل خودروسازان رو درست کنه
ضاهرا اشخاص موجهی هستند انشالله مشکلات رو بتونن حل کنند
منابع خبری دیگر زده اند وزیر پیشنهادی آموزش پرورش، حسین باغگلی خواهر زاده اقای علم الهدی است. به به چه شود این دولت.
اختراع اتاق امن را در سوابق محرابیان نمی بینم چرا ذکر نکردید ایشان یه دانشمنده در حد انیشتن مدارکش هم دست اقای سلیمی است راستی چند تا احمدی نژادی تو کابینه است؟
این آقای باغگلی چه سوابق و تخصص های ارزنده و چشم گیری داره وزارت براش کمه باید رئیس جمهور میشد
نبود اسم آقای دکتر جلیلی نیز برای بسیاری از هواداران و مردم جای سوال شده است که البته احتمالا چون دل خوشی از ایشان ندارید و اقای جلیلی دنبال باتد بازی و جناح بندی نیست اخبار ایشان را نشر نمی دهید.
ما که داریم عزیزانمون رو از دست می‌دهیم چرا باید نگران رفیعی ها باشیم
جایی برای آنها نداریم
نگران سعید محمد نباشید.
برای همه پست خوب در آستان قدس، بنیاد جانبازان، و ستاد اجرایی امام خمینی و جاهای خوب دیگر مانند معاون وزیر هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر