بازدید 20271

واکسن «نورا» رونمایی شد؛ واکسنی نوترکیب علیه کرونا، محصول سپاه پاسداران/ نمکی: به زودی می‌توانیم واکسن صادر کرده یا هدیه دهیم

آیین رونمایی از واکسن کرونای «نورا» سپاه با حضور وزیر بهداشت، فرمانده‌کل سپاه، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از فرماندهان و مسئولین در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله برگزار شد. رونمایی از واکسنی که محصول پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج)، با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 27 June 2021
تابناک اجتماعی
واکسن کرونای ساخت دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) سپاه با حضور وزیر بهداشت و فرمانده کل سپاه رونمایی شد.

به گزارش «تابناک»، آیین رونمایی از واکسن کرونای «نورا» سپاه با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از فرماندهان و مسئولین در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله برگزار شد. واکسنی که محصول پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج)، با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در این مراسم گفت: امروز شاهد رونمایی از یک محصول تمام بومی و ملی که به دست توانمند پژوهشگران و محققان کشورمان در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله و دانشگاه امام حسین علیه‌السلام ساخته‌شده است هستیم.

ابوالقاسمی از دانشگاه بقیةالله به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدمت‌رسان در دوران کرونا نام برد و گفت: یکی از مهم‌ترین تحقیقاتی که هم‌زمان با خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در این دانشگاه به انجام رسید پروژه واکسن نورا بود که بحمدالله امروز به ثمر نشست و وارد فاز کارآزمایی بالینی شد. این واکسن در شرایط علمی و به‌شدت سختگیرانه حاصل شد و فرمانده‌کل سپاه نیز تاکید زیادی برای اجرای دقیق و اصولی فرآیند‌ها داشت.

وی با بیان این‌که اطلاعات علمی خود در زمینه تولید واکسن را در اختیار همگان قرار خواهیم داد اظهار کرد: در حلول مراحل تولید واکسن تمامی مستندات در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و تمامی تست‌های آزمایشگاهی انجام شد و بحمدالله این محصول نوترکیب که عوارض ندارد به دست آمد و پس‌از طی فاز‌های بالینی در فاز عمومی واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

سرتیپ‌دوم پاسدار دکتر سید حسین صمدی نیا رییس بیمارستان بقیةالله (عج) اولین شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن نورا بود.
 
گفتنی است که مطالعات این واکسن در فاز حیوانی بر روی موش، خرگوش و میمون انجام شده و نتایج موفقیت آمیز داشته است. بر همین اساس هم فاز اول کارازمایی بالینی آن با مجوز سازمان غذا و دارو آغاز می‌شود.
 
واکسن «نورا» رونمایی شد؛ واکسنی نوترکیب علیه کرونا، محصول سپاه پاسداران/ نمکی: به زودی می‌توانیم واکسن صادر کرده یا هدیه دهیم
 

نمکی‌: می‌توانیم واکسن صادر کرده و هدیه دهیم


سعید نمکی، وزیر بهداشت در این مراسم گفت: وقتی کرونا آمد محاسبات دشمنان برای بهم ریختن کشور ما غلط نبود، سیل و زلزله و تحریم و کمبود‌های فراوان و خزانه خالی؛ اما آن‌ها به داشته‌های ما فکر نکرده بودند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین داده ما اعتقادات مذهبی ماست. آن‌ها نمی‌دانستند ما ملت بزرگ و فداکاری داریم که در همه صحنه‌ها حضور موثر دارند، آن‌ها نمی‌دانستند که ما بعد از ۸ سال جنگ حتی میلیمتری از زمین کشور را در میز مذاکره ندادیم. آن‌ها نمی‌دانستند که ما رهبر فرزانه‌ای داریم که در هدایت و حمایت یگانه عالم است که حتی با وجود اشتباهاتی که داشتیم از ما حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: این روز‌ها برای من از بهترین روزهاست، روز‌هایی که شاهد افتخارات فراوانی در عرصه ساخت واکسن ملی هستیم. امروز داشته‌هایمان با تصاعد افزایش یافته و نیاز به تخت بستری و در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم.

نمکی افزود: در این سال‌های تحریم، بیمارستان‌های متعددی ساخته شد و به جای نداشته‌های روز‌های اول، امروز بیش از ۲ هراز آزمایشگاه داریم و صاحب مدیریت نوین کنترل بیماری هستیم و در پیک چهارم با وجود شیوع ویروس کرونای انگلیسی، شاهد مرگ و میر کمتری بوده‌ایم.

وی با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدی در داخل کشور گفت: ما در ماه‌های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادر و به کشور‌های فقیر هدیه کنیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۵
از کرونایاب مستعانشون چه خبر؟!
اونکه دنیا را شگفت زده کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
نورا،فخرا،برکت،کو پارس، رازی و... چندین واکسن دیگر
هنوز ۱.۷ درصد مردم واکسینه شدن و متاسفانه هر روز شاهد
فوت عزیزانمون هستیم
قضاوت با مردم فهیم ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
پرش علمی رو حال کن از مستعان رسیدیم به واکسن
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
این واکسن رو هم آرشیو کنیدذ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
یک ضرب المثل معروف میگه
آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
کشورهای دیگه مثل چین، آمریکا، فرانسه..... هم هر
کسی یا هر شرکتی برای خودش یه واکسن ساخته یا فقط تو ایران از هر طرفش یه کسی در حال ساخت واکسنه؟ بهتر نبود اینا انرژی، توان مالی و علمیشونو یه جا متمرکز میکردن تا سرعتی حاصل بشه؟ اینجوری که تا چند سال دیگه هم باید موج های جدید رو بشماریم.
اولا ازمایش بالینی می کنن بعد رونمایی ، ثانیا اینم مثل کرونا یاب مستعان هست یقینا
خب چه اشکالی داره این بخش رو دانشگاهها و مراکز مرتبط تحقیق کنن تا منتقدان جرات کنن زیر و روش کنن و ایراد ازش بگیرن چون با جون ادمها در ارتباطه و نمیشه با به به و چهچه وارد سیستم سلامت کشور بشه باید محک اصولی بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
اومدی و نسازیا بررسی مررسی تو این مملکت تعطیل فقط چشماتو ببند هرچی میگن قبول کن
به کی هدیه بدهی؟ حتما برادران عرب؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
به کدوم برادران عرب؟ عربستان ؟ امارات ؟ کویت ؟ به کی دقیقا ؟؟؟؟ ر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
اونا همشون فایزر زدن حاجی کجای کاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
از جیب منو تو بسازن بدن به کشورهای دیگه
مردم ما که غنی هستن
بابا تمرکز کنید رو یکی دوتا واکسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
دقیقا همینه

فقط شعار بلدن
فقط همه مسئولین حرف می زنن هیچ عملی در کا رنیست پایین تر ین درصد واکسیناسیون روداریم هی از صد جور واکسن باصداسم رونمایی کنید به چه درد می خوره شما هم قصه نگید مثل کشورهای دبگه عمل کنید ماهنوز 80ساله ها رومی زنیم ترکیه 25 سال
جناب نمکی شما ملت خودمون رو‌ واکسینه کن صادرات و هدیه پیش کش ! از همه کشورهای منطقت عقب تریم تو واکسیناسیون !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
نه تنها در واکسناسیون بلکه از تمام دنیا در همه چیز عقب تریم
درود
واکسن تولید داخل را هدیه بدهید به لبنان .. فلسطین..یمن بنده از صمیم قلب راضی هستم...با تشکر
افرین به بچه های سپاه، تبریک به سازندهاش بچه شهرز مقاومت ایران، دزفول
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
خدا شفات بده
بله
تاکید فرمانده سپاه در اجرای دقیق و اصولی فرآیند‌ها را در رونمایی کرونایاب مستعان به چشم دیدیم. بدون شک این واکسن هم مثل کرونایاب موجب شگفتی و حسادت جهان میشه
اینم میره بغل دست مستعان. آقای نمکی نمیخواد شما واکسن صادر کنی، شما تاییدیه جهانی کوویران برکت رو بگیر به همین مردم بدبختی که دارن میمیرن تزریق کن. تا کی دروغ و شعار و وعده و حواله به آینده؟
از صبح تا شب وزیر در حال افتتاح واکسن جدیده ولی از خود واکسن خبری نیست . همش هم در حال شگفت زده شدن

با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه
نمکی روزی سه بار میتونیم واکسن صادر کنیم ، مثله رادیو پیامه ، خوب ما چیکار کنیم میتونی صادر کنی ؟
بابا اول صادر کن بعد بیا اینجا از صبح تا شب بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
صادرات پیشکش فعلا به داد ما برسید
دنیا داره جشن پایان کرونا میگیره ما موندیم پز تحقیقاتمونو میدیم
1
هر هفته 1 واکسن جدید تولید میکنن، هر هفته هم قراره به زودی صادرکننده واکسن بشیم، ولی دست آخر فقط 1 درصد از جمعیت کشور واکسینه شدن در منطقه ضعیف ترین کشور واکسیناسیون هستیم.
پاسخ ها
مغز متفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
تو توی آمریکایی واسه ما نسخه میپیچی منم جوونم دوست دارم واکسن بزنم واینو ب خوبی میدونم که تولید واکسن از اونی که فکر میکنی سخت تره پس ببند ویروس فایزرتو بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
مغز متفکر
تو اون ارتش سایبری که حقوق میگیری بهت نگفتن با وی پی ان کامنت گذاشتن یعنی چی یا تو حواست نبوده و درستو خوب یاد نگرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
مغر متفکر؟؟؟؟
بهتره اسمت رو عوض کتی تا بفهمی که با وی پی ان پیام گذاشتن آی پی رو تغییر می ده
نمکی مثل اینکه یادت رفته تا دوماه دیگه ازوزارت بهداشتی که تبدیل به تجارتخونه کردی میر ی بیرون. اون موقع به قول روزنامه جهان صنعت میری پی ذوق کردن یا غصه خوردن یابه قول صادق زیباکلام میشی قایم مقام وسخنگوی سازمان تبلیغات.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
شیفته اسم شما شدم
این همه واکسن برای چی تولید می کنند مگه آمریکا و ... عقلشون نمیشه بیشتر از یک دو نمونه تولید کنند؟ فخرا نورا رازی برکت پاستور و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
نگرفتی دیگه.این همه واکسن برای گرفتن پول از بودجه و بیت المال هست
آقای نمکی یه سر برو پارک پرندگان صف واکسن رو ببین هدیه پیش کش
فعلا برای جذب پول وبودجه هر کاری می کنند. راستی از مستعان چه خبر ؟
آقای نمکی ،لازم نیست واکسن صادر ویا هدیه دهید فقط کمتر دروغ بگویید . مگر شما نگفبید تا پایان خرداد حدود 5 میلیون نفر را واکسینه می کنید ؟ مگر نگفتید واکسنهای ایرانی تا پایان خرداد به تولید انبوح می رسد؟ پس جی شد؟ حالا میگید تا پایان پاییز ؟ فقط وعده دراز مدت میدهید .
نمکی جون لازم نیست صادر کنی و هدیه بدی. به مردم خودت هدیه بده
چه استاندار و تاییده جهانی دارد ؟
ولله هیچ کجای دنیا این چنین کاری نمی کنند همه دارند واکسن می سازند اگر علت آنرا بنویسم سانسور می کنید
این یعنی اتلاف منابع و.......
هدیه دادن کار نیکو و پسندیده و مورد تاکید بوده و استصواب زیادی دارد
مستعان 110 !!
کمتر مردم را سرکار بگذارید . هر روز یک واکسن معرفی میشه ولی در عمل مردم بدون واکسن هستند . و با این شرایط مردم عزیزمان هستند که از دست میروند
یا ابل الفضل مستعان 2 آمد
آقای با نمک اینقدر منم منم نکن . برو ببین جنوب کشور تو چه وضعیتیه
بعد از واکسن برکت ، پاستور ، فخرا و ... حالا نوبت رونمایی واکسن نورا شد. عجب ما خودمان خبر نداشتیم تنها واکسن ساز دنیا هستیم که چب و راست مشغول تولیدانواع واکسن کرونا هستیم فقط پیرمرد و پیرزن ها از نصف شب جلوی در مراکز توزیع صف می کشند و نوبت می گیرند اگر شانس نصیب شان شود و واکسن بزنند همین امروز و فرداست که ایران خودرو و سایپا نیز واکسن تولید خود را رونمایی نمایند
فک کنم به جای ۸۰ میلیون نفر واکسینه کرون میخواید ۸۰ میلیون واکسن رونمایی کنید
دختر خانم همسایه 16 ساله ما هم یک واکسن کرونا در آشپزخانه تولید کرده و میخواد سریعتر به دست وزیر بهداشت برسونه که ایشون ذوق زده بشه و به تلافی بردن خواب از چشم یک ملت باز خواب از چشماش بره.
این نمکی دکترای نمک دارد مرد حسابی هنوز ده درصد مردم را واکسینه نکرده آید چرا عادت کرده اید مردم را فریب بدهید
زود باشین تو رو خدا
فقط مزه شو تعریف میکنن خبری از غذا نیست
داریم می میریم
دنیا جشنشو گرفت
نورا،فخرا،برکت،کو پارس، رازی و... چندین واکسن دیگر
هنوز ۱.۷ درصد مردم واکسینه شدن و متاسفانه هر روز شاهد
فوت عزیزانمون هستیم
قضاوت با مردم فهیم ایران
هنوز کار آزمایی بالینی نشده!!!!؟؟؟؟؟ پس هنوز واکسن نیست
نمکی جان!
تو را به نان و نمکی که می خوری و نمکدانی که می شکنی
نمک به زخم مردم مپاش و این چند روز باقیمانده را زبان به کام بگیر باشد که کام مردم از سکوت شما شیرین شود.
شما اول بصورت رایگان مردم مملکت را واکسینه کنید بعد هدیه بده
واقعا خجالتم خوب چیزیه. کمتر از 5 درصد مردم واکسن زدند هر روز میاند . کدوم واکسن؟ به جای تنوع طلبی برای ساخت واکسن ، به داد مردم برسید .
تبلیغات کافی است تعداد افراد واکسینه شده در مقابل کل جمعیت بسیار کم است و نزدیک به 90000 هزار تن از عزیزانمان از بین ما رفتند!!!
آقای نمکی کمتر حرف بزن ، اول یک برنامه درست واکسیناسیون برای داخل داشته باش بعد بذل وبخشش کن دنیا به شرایط عادی بر میگرده مسئولین ماتازه در موردشیوع موج پنجم کرونا حرف میزنن و
هنوز تست نشده رویای صادر کردن دارند
حتما خواب دیده که ملک سلمان میاد تشکر می کند بابت واکسن خوب ایرانی
اول به خود سردار ترزیق کنید
چی میگی بابا نمکی ؟ چی میگی ؟
هیچ کس تو کشور نیست یکم این بلبشو رو مدیریت کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه خبرتونه ؟
نمکی خیلی بی نمکی
اون موقع که شما بتونید واکسن صادر کنید یا هدیه بدید دیگه کل دنیا واکسینه شده و واکسن هاتون میمونه رو دستتون باید ملت ضررش رو هم براتون پرداخت کنه
ایران تنها کشوری است که تعداد واکسن هایی‌که‌ ساخته از تعداد کسانی که واکسنه شدند بیشتره.
مردم عادی را برای تست واکسنشون‌ در معرض خطر قرار میدهند۰ دیگر تولید کنندگان معمولا برای آخرین مرحله و یا فاز سه چندین هزار نفر را ثبت نام میکنند و در ازای همکاریشان و ریسکی که متقبل میشوند مبلغی معادل هزار یورو به فرد داوطلب پرداخت میکنند۰
اقای نمکی خجالت هم خوب چیزی است ادمهای مسن که توی صف منتظر واکسن هستند اقای پلیس با ان حرکت به زمین می اندازد و بعد از این مدت طولانی سه درصد واکسن زده اند تو می ایی فقط شعار می دهی اسمت را هم گذاشتی دکتر تازه هنوز تولید نکرده دم از صادرت می زنی چون بعضی ها بگویند وزیر چه می کند ....
ایکاش به جای این همه تنوع در ساخت واکسن ، مرکزی برای هماهنگ کردن و ساخت واکسنی که از همه لحاظ قابل قبول و شرایط نورمال رو برای دریافت مجوز اخذ میکرد بوجود می امد .
واکسن یا هر دارویی بعد از مطالعات فاز ۳ و اثبات اثر بخشی و عدم بروز عوارض جدی و دریافت تاییدیه fdo می تواند رونمایی شود ما به دستاوردهای دفاعی سپاه دگرمیم ولی این نوع تبلیغات ما رانگران می کند ...
تعداد واکسنهای کرونا ایران از تعداد شرکت کنندگان در انتخابات بیشتر شد
به خدا آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه صد تا واکسن تا حالا رونمایی شده دریغ از واکسینه شدن 1 درصد جمعیت کشور

خارجی ها یه دونه واکسن ساختن باهاش تمام دنیا رو واکسینه کردن ما به اندازه کل دنیا واکسن رونمایی کردیم هنوز یک نفرم واکسینه نکردیم
ای خدا این نمکی از رو هم نمی ره. تو مردم خودمون رو واکسینه کن. بقیه جاهای دنیا پیش کش.
سلام.
به همه دوستان عزیزم.
هنوز در ایران عزیز داریم کسانی که با کمترین حقوق ها درمقایسه با برخی مشاغل ازاد با اقتدا به بردارن رزمنده وجاهد خود در طول دفاع مقدس شبانه روز برای اطاعت از خداوند و اعتلای نام بلند اسلام و ایران تلاش میکنند و وتای پای جان تلاش خواهند کرد.
نظرات دلسرد کننده برخی از دوستان و هموطنان و در میان انها خائنان ذره ای اراده انان را سست نخواهد کرد.
از کیسه خلیفه میبخشید؟
خودمون اینهمه فقیر و بیکار ازدواج نکرده داریم
برید بیمارستانارو ببینید
دور و اطراف خودم کلی ادم میشناسم دندون پزشکی نمیرن چون پولشو ندارن
واکسن از پول و جیب ما هدیه میدید؟
اگر واکسن های ایرانی به سبک واکسن چینی ساخته شدن،که احتمالش بسیار بالاست با توجه یه سخنان مسئولین،اثر چندانی ندارد.
فعلا بهترین واکسن جهان فایزر هست که ما نه علم ساختنش رو داریم و نه تکنولوژی لازم رو.
کرونارو شوخی گرفتن دوستان.
اگر این واکسن ها مجوز جهانی گرفت و میزان تاثیرش روی انواع کرونا مشخص شد بنده حرف خود را پس میگیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
نه تو هیچ وقت حرفت را پس میگیری ونه هیچ وقت دست از تخریب بر میداری.پس همچنان به دروغ پراکنی ادامه بده و مشکلات کشور را بزرگنمایی کن
ملت درک تون میکنه.آخه نونتون از روش تحقیر مردم در میاد.جز این هم ازتون انتظاری نیست.
خداییش کاش کمی از کارتون خجالت میکشیدید. با همه بددلانی هستم که نظراتشون پر از نفرت پراکنی علیه تلاشهای فرزندان ملت است
ما صبر مون را زیادمیکنیم هم درمقابل دشمنان قداره کش خارجی، هم نفوذی های داخلی و هم کمکاریهای مختلف بسیاری از مسولین دولتی.
از منتقدان دلسوز و مردم رنجدیده هم که ناملایمات را می بینند و دلسوزانه مطرح میکنند و حتی راه حل پیشنهادمیدهند و مردمی که از هر طرف تحمل میکنند قلبا وقلبا سپاسگزاری میکنم.
اگه اینم مثل اون دستگاه کرونایاب باشه که بسی باعث انبساط خاطر هست.
خجالت هم حوب چیزیه
این همه ادم بخاطر تاخیر در واردات واکسن مردن
به زودی همه دنیا واکسن زدن . ارمنستان که همین چند ماه پیش جنگ بود اان برای خارجی ها واکسن مجانی میزنه
اینقدر که اینا پز واکسن نداشته را دادن دانشمتدان بیون تک و فایزر و مدرنا پز ندادن
یعنی واقعا انقدر خبر عجیبی بود. اقا یه بیمارستان نتیجه یه کار علمی رو بیرون داده و مجوز برای آزمایش بالینی یه واکسن گرفته. حالا توقع دارید که وزیر مخالفت کنه و ابراز ناراحتی کنه تا دوستان خوشحال باشن.
اونطرف واکسن اصلی ایرانی داره کار میشه و با سختگیری مجوز ها رو دریافت می کنه و تزریقش به بازار هم شروع شده.
اساتید از زیر پتو تایپ می کنند و منفی بافی ... حالا هروقت این واکسنه هم شد اون مقع شروع کنید نه از همین حالا
بگو از کجا خریدی
بگو از کجا خریدی
واکسنتون هم مثل مستعانتونه حتما واکسن چینی را بسته بندی کردن یک اسم روش گذاشتن
چرا ما باید به شما اعتماد کنیم
شما که جان مردم برایتان اهمیت ندارد
اصلا شما چرا باید واکسن بسازید
هیچ کس سر جای خودش نیست
از وعده هاتون خسته شدیم تا کی باید شاهد مرگ هموطنامون باشیم...
شما واکسیناسیون ۷۰ ساله هارو کامل کن صادرات واکسن پیشکش
آخه قرار نیست که دهها مجموعه واکس بسازند
چرا دارید عمدا شخصیت و اعتبار کشور مون رو تو دنیا بازیچه ودستمایه تمسخر قرار میدید
اگر سازمان بهداشت جهانی انرا تایید کند افتخار بزرگی است دست کم نگیرید دانشمندان ایرانی را.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
دست کم نمی گیریم ولی اینکه بعد از یک سال و نیم و در حالی که کشورهای دیگر دارن پایان کرونا را جشن می گیرن واکسن شما تازه تولید شده ، جای تعجب داره . کجاش افتخاره؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| - |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اگر این دانشمندان ایرانی لطف می کردن باهم همکاری می کردن و یک واکسن عالی در زمان کوتاه تهیه می کردن خیلی بهتر از این بود که انواع واکسن توسط هر سازمانی تهیه شده و هنوز یکی تاییدیه نداره.
واکسن انستیتو پاستور، واکسن سرم سازی رازی، اراک، ... برکت و ...
این ها در ساختن سنجاق قفلی و گیره موی زنان مانده اند هنوز دسته بیل و جارو و سنگ پا و کش مو و.... و ... را خارج وارد می کنند بعد خجالت نمی کشند هر روز می گویند واکسن کرونا درست کردیم آن از مستعانش که کشور های غربی همه را بردند این از واکسن های آب مقطر شان !!! واقعا" که خجالت هم خوب چیزی است .
با فرض صحت اخبار آقای نمکی در مورد مسابقات واکسن سازی ایران کسی نیست بگوید که آقایان چرا بودجه مملکت را با موازی کاری هدر می دهید؟ یک واکسن بساز و برایش تائیدیه بگیر و عرضه کن. سری به اخبار فضاهای واقعی و مجازی بزنید ببینید به واسطه عملکرد شما کشور چطور مورد تمسخر خودی و غیرخودی قرار میگیرد؟ خداوند به شما انصاف دهد و به راه راست هدایت کند ما را.
افتخار آفرینیهای فراوانی در حوزه واکسن شده. ولی خب منتظر افتخار شدن هم هزینه داره (البته با توجه به محدودیت تولید واکسن در دنیا و محدودیت کشور در واردات بخاطر تحریمهای بانکی - که همین تازگی هم آمریکا ادعا کرد که تحریمهای کرونا را لغو کرده؛ اگر راست بگوید - شاید چاره ای دیگر هم نبود).
درهرصورت، این واکسنها هم تا ببار بنشیند و به تولید انبوه برسد، یکی دوماه دیگر کار دارد. مثل اینست که یکنفر در مسابقه دو پایش پیچ خورده باشد و زمین بخورد، ما مرتب بگوییم: زود باش، پاشو، دیگران برنده شدند. خب معلوم است که ما دیگر اول نمی شویم.. چرا اینقدر بیتابی می کنید؟
اما از طرف دیگه، ما حداقل می توانیم با کشورهای فقیر آفریقایی و آمریکای جنوبی و آسیای جنوبی در واکسن زدن رقابت کنیم.
تازه شاید حتی موفق شدیم مقداری از همین واکسن نورا (که تازه چندماهه دیگه قراره به نتیجه برسه و شاید هم بعدش، تولید انبوه بشه) را هم به آنها هدیه دهیم. خدا را چه دیدید.
اسم هر واکسنی میشتوید یه یک بزارید صدتا صفرجلوش میشه بودجه ای که برای همون واکسنی که هنوز نیست بودجه به فنا میره آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی اینم میگذره
حالا راه براه واکسن کرونا تولید کنید
کرونا تموم مشه واکسن های شما هم می مونه رو دستتون مثل همه کارهای دیگه تون، نوشدارو بعد از مرگ سهراب!!!!!!!
از واکسن های دیگر چه خبر، سرخک، فلج اطفال و ....
آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی
حکایت ایناست هر کدوم واسه خودش یک واکسن تولید کرده

مشکل داشت اگر با هم همکاری می کردید و زودتر یه واکسن بدرد بخوره می کردین!!!!!! حتی با ایمنی سازی 60%
آقای نمکی شما حالتون خوبه؟
از دستگاه کرونایاب چه خبررررررررررررر
فکر کنم قراره تو ایران برای هر نفر از ایرانیان یک نوع واکسن مخصوص درست کنند 85 ملیون کو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل