بازدید 8260

هیچ منعی برای واردات واکسن‌های مورد تایید وجود ندارد

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتی تاکید کرد که هیچ منعی برای واردات واکسن های مورد تایید وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 11 August 2021

به گزارش «تابناک»، جهانپور در این توئیت نوشت: منعی برای واردات انواع واکسن کرونا مورد تایید WHO (سازمان جهانی بهداشت) یا سازمان غذا و دارو از جمله آسترازنکا، مادرنا و فایزر و ... (غیر از تولیدی آمریکا و بریتانیا) وجود نداشته و ندارد.

وی افزود: در مورد آسترازنکا این امر محقق شده و در مورد سایر واکسن ها نیز کماکان تلاش برای خرید از منابع مورد تایید ادامه دارد.

جهانپور همچنین در توئیت دیگری نوشت: ‌واکسن سینوفارم در مقابل واریانت لاندا هم ۹۰ درصد در پیشگیری از مرگ موثر است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ساعتی پیش نیز در گفت و گو با رسانه ها از واردات ۱۲۰ میلیون دز واکسن به کشور خبر داد و گفت: در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دز واکسن فراهم می شود و در صورت خوش قولی طرف های خارجی تا پایان تابستان این رقم به ۴۰ میلیون دز خواهد رسید.

او همچنین درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور افزود: خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ششصد و چهل و ۶ هزار دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم.

او ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دز اول و حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دومین دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: تاکنون هفت درصد از واکسن های تزریقی در کشور تولید داخل بوده است و این رقم تا پایان مرداد می تواند در صورت تحقق وعده های تولیدکنندگان داخلی واکسن به ۲۰ درصد برسد و تا پایان شهریور ۳۵ درصد از واکسن های تزریقی برای تولید داخل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۳
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
الان که این فاجعه رو راه انداختین دیگه وجود نداره؟
علت منع واردات واکسنهای امریکایی وانگلیسی اینطوراعلام شد که اینها واکسن سازی بلدنیستند واین واکسنهابرای آزمایش روی ملتها ساخته شده. ولی بعد اعلام شد همین واکسنها اگردرشعب خارج ازخاک امریکا وانگلیس همین کمپانیها ساخته شده باشند وارداتشان منعی ندارد. سردرنیاوردیم ایندوکشور چرا واکسنهای بدشونو تو خاک خودشون میسازند ومردم خودشون بزرگترین مصرف کنندشن ولی واکسنهای خوبشونو خارج ازخاک خودشون توشعبه های مستقردرکشورهای دیگه میسازند.
هیچ منعی وجود نداره؟!!!
دروغگویی برای شماها از اب خوردن راحت تر شده
آسترازنکا را وارد کردید یا بهتون بخشیدن؟
اینا کی می رن اصلا به قیافشون حساسیت گرفتیم
چند ده هزار نفر دیگر بمیرند تا واردات واکسن تولیدی در آمریکا و انگلیس را هم آزاد کنید
دکتر جهانپور چرا شفاف سازی نمیکنید به چه علت روسیه از ارسال واکسن به ایران با توجه به تعهدات قراردادیش امتناع کرد؟ پول ندادیم ...
بعد از این همه جانهای از دست رفته، ایا 500 نفری که دیروز و امروز و فردا از بین میروند خانواده نداشتند، حتما در محضر خداوند جوابگو خواهید بود. بترسید از اه مردم
اين رو بايد گذاشت جاى نمكى چون داره بانمكى ميكنه
دروغ که حناق نیست که اون حلقومت را بگیره
همش دروغ
خودتون اذیت نکنید
دیروز که عکس خط تولید برکت رو دیدم با خودم دعا کردم انشالا که اب مقطر بسته بندی کنن برامون یه قوت قلبی باشه
شما هم شیشه های خالی واکسن های خارجی رو خریداری کنید اب مقطر بریزید بزنید به مردم یهدلگرمی داشته باشن تا موقع مرگمون فرا برسه حداقل روحیه داشته باشیم وگرنه کسی از شما توقع وارد کردن واکسن نداره
آرزو میکنم خدا و روزگار جوابتون رو بده که اینجوری با زندگی ما بازی کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
حتما باید آدم آهنی میشدیدتا قبول کنید واکسن آمریکایی و انگلیسی مشکل داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست