بازدید 19196
۵

زنگ خطر برای والیبال ایران به صدا درآمد

تیم ملی والیبال ژاپن با برنامه ریزی بلند مدت موفق شد ایران را در المپیک شکست دهد و اگر به برنامه ریزی‌های این تیم توجه شود خواهیم یافت که تیم ملی والیبال ایران به برنامه و مدیریت ژاپن بازی را واگذار کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 10 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال مردان ژاپن که در رقابت‌های المپیک عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت پس از پیروزی مقابل ایران موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کند. والیبال مردان ژاپن در بازی آخر از مرحله گروهی با ایران بازی کرد و توانست با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد. ژاپن در دور گروهی این رقابت‌ها به ۳ پیروزی و ۲ شکست دست یافت و برای اولین بار در ۲۹ سال گذشته موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی المپیک صعود کند.

تیم ملی والیبال ژاپن در مرحله حذفی المپیک به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و از ادامه رقابت‌ها کنار رفت.

رسانه ژاپنی پس از درخشش والیبال ژاپن در المپیک نوشت: ژاپن، تیم ملی والیبال ایران را که در رده یک آسیا قرار دارد، در بازی آخر دور مقدماتی شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در مرحله یک چهارم نهایی اگرچه ژاپن مقابل قهرمان جهان شکست خورد، اما نبردی داغ بین دو تیم شکل گرفت. البته این بازی‌ها برای ژاپن بسیار خوب شد چرا که بازیکنان این تیم باتجربه‌تر شده و قطعا سه سال بعد در المپیک پاریس می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

تیم ملی والیبال ژاپن از سال ۲۰۱۷ به مدت پنج سال برای المپیک سخت کار کرد تا داده‌ها را جمع آوری، تجزیه و تحلیل کند تا با ایجاد یک تیم سختکوش بتواند با قدرت‌های جهان رقابت کند. آنچه از بازیکنان خواسته می‌شد استقلال بیشتر بود. تلاش بیش از حد برای تیم ملی والیبال ژاپن به دلیل میزبانی المپیک بود. در سال ۲۰۱۹ نتیجه تلاش همه پرسنل از جمله سرمربی تیم باعث شد که تاکتیک‌های ژاپن در زمین المپیک توکیو پیاده و تجسم شود که این یک حرکت بزرگ به سمت موفقیت بود.

باتوجه به بازی‌های صورت گرفته می‌توان ارزیابی کرد که والیبال ژاپن در شرایط بسیار خوبی است چرا که هریک از بازیکنان مهارت‌های خود را با سطح بالایی از هوشیاری به منظور دستیابی به یک والیبال دقیق تقویت کرده اند. ایشیکاوا که در لیگ ایتالیا مهارت‌های خود را تقویت می‌کند، مهارت‌ها و تکنیک‌های خود را به رخ دیگر بازیکنان کشیده است. یوجی نیشیدا هم که از ابتدای این فصل دچار پیچ خوردگی مچ پا شده بود و شرایطش مناسب نبود، اما در سطح جهانی درخشید. "

رسانه ژاپنی ادامه داد: "در سال جاری، ورزشکاران جوان والیبال ژاپن در بسیاری از مسابقات مطرح حضور خواهند داشت و قطعا والیبال مردان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اکثر بازیکنان اصلی در بیست سالگی هستند و سه سال بعد به المپیک پاریس خواهند رسید. می‌توان گفت بازیکنان جوان که در تیم ملی والیبال حضور دارند هر چه زودتر چشم به راه المپیک بعدی هستند و انتظارات از تیم ژاپن در آینده قطعا افزایش می‌یابد. ژاپن قطعا می‌تواند در المپیک بعدی پاسخ محکمی به حریفان خود دهد. "

تیم ملی والیبال ژاپن که میزبان المپیک است، با جوانان خود به میدان این رقابت‌ها آمد. این تیم با کمترین میانگین سنی (۲۵.۵۸ سال سن) در المپیک حضور داشت. باتوجه به جوانگرایی و برنامه ریزی بلند مدت که در این تیم صورت گرفته، می‌توان گفت زنگ خطر برای والیبال ایران به صدا در آمده و اگر والیبال ایران همینطور پیش رود قطعا در آسیا و سطح جهانی درجا خواهد زد.

ژاپن برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه بلند مدتی را به اجرا درآورد که نتیجه آن هم به چشم آمد. قطعا باتوجه به پیشرفت ژاپنی ها، این تیم برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس برنامه‌های خاصی را از همین حالا به اجرا در می‌آورد. باتوجه به اینکه ژاپن در آسیا حضور داشته و این تیم زودتر از ایران پوست اندازی کرده است می‌توان گفت زنگ خطر برای والیبال ایران به صدا در آمده و باید دید که فدراسیون نشین‌های والیبال ایران برای آینده چه برنامه ریزی خواهند داشت.

این برنامه ریزی‌ها درحالی است که تیم ملی والیبال ایران قبل از المپیک دچار تغییراتی در کادر فنی شد و حتی چند ماه مانده به شروع مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ والیبال، آلکنو سرمربی روسی والیبال ایران در تمرینات تیم ملی حضور نداشت!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
در همه چیز از جمله ورزش پسرفت خوبی داشتیم

تشکر از مسئولین
از زمانی که نوجوانان واقعی در تیم ملی نوجوانان به میدان فرستاده شدند و مقام پوشالی دیگر مهم قلمداد نشد والیبال ایران پیشرفت کرد. اما این موفقیت های بی سابقه چند ساله مرهون هوش و مهارت استثنایی معروف بود. معروف با اختلاف بهترین پاسور دنیا است. در بقیه قسمت ها (سرویس، دفاع روی تور و عقب زمین، اسپک و حمله) از تیم های خوب دنیا عقب هستیم.
پاسخ ها
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
جزو بهترین پاسورها بودو خوب باید قبول کنیم دیگه باتوجه به سنش عین قبل نیست و خودشم قبول نداره و وقتی تعویض میشه قهر میکنه :)))
با سلام به این موضوع تحت عنوان "تحلیلی بر عملکرد تیم ملی والیبال در آوردگاه المپیک 2020 توکیو؛ لزوم پوست اندازی جدی" در رسانه جام جم آنلاین پرداخته شده است در صورت تمایل مطالعه نمایید
متاسفانه هر روز در هر زمینه ای داریم پسرفت می کنیم و هیچکسم خیالش نیست.خیلی چیزا باید از پایه ویران بشن و دوباره ساخته بشن حالا کی خدا داند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار