بازدید 20249

حمله کارشناسان سعودی به مدال آور ایران

کارشناسان کاراته عربستان از سجاد گنج زاده ملی پوش ایران بعد از کسب مدال طلای المپیک در مواجهه با حریف سعودی انتقاد کردند.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 08 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از مهر، در مسابقات وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم کاراته المپیک روز گذشته سجاد گنج زاده کاراته کا ایران موفق شد به مدال طلا دست یابد. گنج زاده در فینال با «طارق حامدی» ورزشکار عربستانی دیدار کرد و از حریفش عقب بود، اما به خاطر ضربه خطرناک وی، گنج زاده لحظاتی بیهوش و با برانکارد به بیرون از تاتامی منتقل شد. در نهایت داوران این مسابقه رای به برتری گنج زاده دادند.

مربی عربستان: سهل انگاری از گنج زاده بود!

این تصمیم داوران، انتقاد کارشناسان عربستانی را در پی داشت. روزنامه «الشرق الاوسط» امروز در گزارشی به این موضوع پرداخت و تیتر زد: «یک تصمیم ناعادلانه طلا را از حامدی گرفت» و در ادامه نوشت: «کارشناسان کاراته باوجود شفافیت قوانین از رای نهایی شگفت زده شدند.»

«علی الزهرانی» مربی تیم ملی عربستان در این خصوص گفت: داوری معتقد بود که الحامدی در این مسابقه خشونت آمیز بازی کرد و به سر بازیکن ایرانی برخورد کرد، هرچند سهل انگاری از سوی بازیکن ایرانی صورت گرفت! او سرش را پایین انداخت و ضربه‌ای دریافت کرد که خطرناک محسوب نمی‌شود، بدیهی است که سجاد شایسته اخراج بود! طارق از نظر ما قهرمان است.

رئیس سابق فدراسیون عربستان: گنج زاده مبالغه کرد!

«ابراهیم القناس» رئیس سابق فدراسیون عربستان هم در این خصوص گفت که بازیکن ایران در بیهوشی خود مبالغه کرده است و داور در خلاء قانونی او را قهرمان کرد! وی افزود: طارق حامدی یک قهرمان تاریخی بود و نباید او را سرزنش کرد. او به موفقیت بزرگی برای ورزش عربستان دست یافت.

«محمد القحطانی» قهرمان سابق عربستان هم اعتقاد دارد به دلیل پیشرفت کاراته در وسایل محافظتی و دستکش، خشونت در این رشته در وضعیت امن تری قرار دارد و آسیب‌ها کاهش یافته است. وی همچنین از انتخاب یک داور تُرک برای این مسابقه انتقاد کرد و گفت: انتخاب یک داور ژاپنی مفیدتر بود، زیرا کاراته اساساً ورزش ژاپنی‌ها است.

پاداش طلایی برای ورزشکار عربستانی

«عبدالعزیز بن ترکی الفیصل» وزیر ورزش عربستان هم روز گذشته در پایان مسابقه فینال کاراته به حمایت از ورزشکار این کشور پرداخت. وی به حامدی تبریک گفت و تاکید کرد که از این کاراته کا با پاداش ۵ میلیون ریالی (واحد پول عربستان) معادل پاداش یک ورزشکار طلایی تقدیر می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱
الان کارشون اشتباهه یعنی؟ خدا رو گواه میگیرم اگر جای ورزشکار ایرانی و عربستانی جا به جا شده بود و ایران اینطوری طلارو از دست داده بود. الان آسمون و زمین رو به هم دوخته بودیم ولی الان که خودمون طلا بردیم این طلا رو از شیر مادر حلال تر میدونیم. جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
اشتباه مثبت دادم .چی میگید همیشه ساز مخالف می زنید س کنید انتقاد های به اساس رو دیگه
علی
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
. حالا بقیه هر چی میگن بگن من که دعا می‌کنم خدا شفات بده.
خوش بحالش شد کلا 38ملیارد تومان جایزه گرفت
آب رو بریزید اونجا که محمود گفت
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
بی ادب
آقا این ضربه کاراته نبود جفتک بود .
اگر قرار به افقی کردن باشه باید هر دو طرف از اول به قصد کشت برن. نه اینکه یکی حواسش باشه یکی هر جفتکی تونست بزنه. برا همینم اخراج شد. عربستانو چه به المپیک؟
حتما در رسانه هاشون نشون میدن که چطور عربستان ایران رو با یک ضربه شکست داد. از اون یک ابر قهرمان و بورسلی می سازند. 4 بر 1 جلو بود و نهایتا با یک ضربه کار حریف رو تمام کرد. اینطوری ازش یاد میشه در عربستان همانطور که اگر ما بودیم همین کار رو در رسانه مون می کردیم. مگه نه
کاراته در یک کلام یعنی هنرکنترل ضربات..هم کنترل محل ضربه و هم شدت ضربه..همین هم هست که کاراته رو جذاب و در عین حال به ورزشی سخت تبدیل کرده...عربستانی خوش شانس بود که فقط بازنده شد..باید به اونها گفت نگران نباشید تا مدتها جاش میسوزه!!
در مرود این مبارزه، یکی از کارشناسان سعودی گفته بود که تقصیر خود مبارز ایرانی بوده که سر رو پایین گرفته، که البته توجیه بیخود و آبکی هست، چرا که در فیم مبارزه چنینی چیزی نیست، در مورد اینکه گفته شده، مبارز ایرانی می بایستی اخراج می‌شده بخاطر این که ده ثانیه روی تاتامی افتاده بوده، این هم اشتباه فهم آنها از مسابقه ی فینال هست، در قوانین داوری کاراته، وقتی حریف مبارز مقابل رو با ضربه ی شدید غیر کنترل شده بزند و شخص تعادل خود و هوشیاری را به مدت ده ثانیه از دست بدهد، شخص مضروب برنده اعلام می شود، و شخص ضارب از ادامه ی مسابقات اخراج می شود، و شخص مضروب هم که برنده اعلام شده بوه، دیگر نمی‌تواند مبارزه های ببعد را ادامه دهد، این در حالی است که مبارزات دیگری در این ردیف وزنی ادامه داشته باشد، در چنین موقعیتی حرف آنها درست بوده، ولی چون مبارزه ی نهایی و آخرین مبارزه بوده، ضارب ضربه‌ غیر کنترل شده، از مسابقه اخراج میشود، و شخص مشروب به عنوان برنده مشخص می شود، پس اعتراض آنه پایه و اساس ندارد، و دیگران هم اطلاعی از قوانین داوری کاراته ندارند سکوت کنند، کارشناس و داور مسابقات کاراته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست