بازدید 56969
دو هزار و پانصد و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش چمران به انتشار فایل صوتی در خصوص تهدید اعضای شورای شهر تهران / اصلاح‌طلبان دولت در سایه می‌شوند؟ / انتقادات صریح مسیح مهاجری از مراسم تحلیف

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: آزادی مشروط و عفو تعدادی از محکومین امنیتی / حقیقت پور: برجام نباید به دعوای میان قوه ای تبدیل شود / اتهام‌زنی شاهزاده سعودی به ایران و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳ 06 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

واکنش نرجس سلیمانی به افشای فایل صوتی گفت‌وگو با چمران

نرجس سلیمانی، عضو شورای شهر تهران در خصوص انتخاب شهردار توضیحاتی ارائه کرد. چهارشنبه شهردار تهران به صورت استمزاجی انتخاب شد. انتخاب شهردار حواشی به همراه داشت. نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران در این زمینه یادداشتی نوشت که در بخشی از آن آمده است: لاجرم هرچند رای گیری رسمی در جلسه آتی نیز بنا به دلایل قانونی علی رغم میل باطنی و قلبی بسیاری از اعضا مخفی انجام خواهد گردید خشنودم که رسما حمایت قاطع خود را از جناب آقای دکتر زاکانی اعلام نمایم و امیدوارم نمره بیست بدرقه راه آغاز شهردار جدید شهر تهران باشد.

یک نماینده: اینکه رئیس جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند، غلط است

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در خصوص حضور نمایندگان مجلس در دولت سیزدهم اظهار داشت: نسبت به مجلس خبر ندارم که چه کسی می‌خواهد به دولت برود؛ اما اگر کسی هم بخواهد، ما مخالفتی نداریم چرا که دولت احساس نیاز می‌کند و ما باید به دولت کمک کنیم. ممکن است کسی بخواهد وزیر شود و دولت به آن فرد نیاز داشته باشد، طبیعتا ما کمک می‌کنیم. در حکومت فرقی بین قوه مقننه و قوه مجریه نمی‌بینیم.وی با بیان اینکه نکته بعدی کنترل افزایش‌های بی‌رویه حقوق‌هاست، تصریح کرد: این درآمدهای شرکت‌ آب، برق و بانک‌های خصوصی باید کنترل شوند؛ اینکه رئیس جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند غلط است؛ اگر ۲۵ تا ۳۰ میلیون باشد، اشکالی ندارد اما ۳۵۰ میلیون باید کاسته شود.

واکنش قوه قضائیه به مرگ پدر هومن جوکار

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار خبر فوت پدر یکی از محکومان امنیتی، یک منبع آگاه ضمن طلب صبر و آرامش و آرزوی مغفرت برای پدر مرحوم آقای هومن جوکار به اطلاع می رساند هفته گذشته به این محکوم امنیتی برای ملاقات با پدر خود مرخصی اعطا شد و این محکوم امنیتی با پدر خود ملاقات داشته است. بدین وسیله اظهاراتی که در جریان آن ها عنوان می شود که این محکوم امنیتی فرصت و اجازه ملاقات با پدر خود را نداشته است، تکذیب می شود.

دبیرکل حزب الله عراق: کشور ایران برای مردم عراق، سوریه و لبنان، نعمت بزرگی محسوب می‌شود

دبیرکل حزب الله عراق گفت: امروز کسانی فریاد ولایت مداری را سر می دهند، به گونه ای هستند که نایب امام زمان(عج) را حمایت نمی کنند و ادعای حمایت از امام زمان(عج) را دارند. حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت اسلامی و دبیرکل حزب الله عراق در پیش نشست سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی که در مجموعه فرهنگی ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: برای مردم عراق، سوریه و لبنان، کشور ایران نعمت بزرگی محسوب می‌شود. باید در نظر داشت که نقشه و هدف اصلی دشمنان ولایت فقیه است.

علم‌الهدی: اگر تنفیذ نباشد، ریاست جمهوری نامشروع و طاغوت است

سیداحمد علم‌الهدی گفت: مقام معظم رهبری، مقام ولایت و حجت بقیه‌الله است و احساسی حرف نمی‌زند و مبالغه‌گویی ندارد و اگر این تنفیذ نباشد این ریاست جمهوری نامشروع و طاغوت است و تنها چیزی که مشروعیت می‌بخشد همین تنفیذ است و وقتی در این تنفیذ شاخصه می‌آید یک مساله اعتقادی و قابل توجه است.

مرز ایران و افغانستان در منطقه سیستان بسته شد

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز ایران و افغانستان در محدوده میلک سیستان به دلیل کشیده شدن درگیری های کشور افغانستان به شهر زرنج ولایت نیمروز هم مرز با استان سیستان و بلوچستان بسته شد.محمدهادی مرعشی اظهار داشت: شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان شب گذشته تا مرحله سقوط پیش رفت به طوری که تقریبا بخش عمده آن توسط طالبان تصرف شد که با رسیدن نیروهای کمکی، افراد گروه طالبان عقب نشینی کردند.معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک شرایط در مرز آرام است، گفت: برای حفظ منافع ملی نیروهای ارتش، مرزبانی و انتظامی استان کاملا در مرز و پل ابریشم مستقر و تحرکات احتمالی را رصد می کنند.مرعشی افزود: همچنین ۲۷۰ دستگاه کامیون ایرانی که در افغانستان بودند و اطلاعات آنها از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان داده شده بود به کشور بازگردانده شدند.

انتقادات صریح مسیح مهاجری از مراسم تحلیف

مسیح مهاجری نوشت: این همه تشریفات برای تحلیف، در شرایطی که مردم دربیمارستان ها جان می دهند و در داروخانه ها دنبال داروهای ضروری می دوند و برای امرار معاش گرفتار پیچ وخم زندگی هستند، جای سوال دارد.حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان «مخاطب ناشناسانه ترین سخنرانی ها!» نوشت: «مراسم تحلیف آقای رئیسی که امروز برگزار شد، از جهاتی خلاف انتظار بود.اول آنکه در حضور مهمانان خارجی از ضعف ها و مشکلات کشور سخن گفتن، جای تامل بسیار دارد.

دوم آنکه سفره دل درباره اختلافات داخلی باز کردن در چنین مراسمی با هیچ معیاری تناسب ندارد.سوم آنکه طولانی سخن گفتن در شرایط خاص این روزها و در مراسمی که قانون اساسی حدود آن را مشخص کرده، خارج از چارچوب مراسم است.چهارم آنکه در ایام شروع بکار دولت جدید و در آستانه هفته دولت،غفلت از یادآوری شهید رجائی و مرام او در کنار نام بردن از سایر شهیدان بسیار قابل تامل است.پنجم آنکه غفلت رئیس قوه قضائیه از یادآوری شهید بهشتی در کنار نام سایر شهیدان با توجه به عظمت او و حقی که به این قوه و قانون اساسی دارد، جای سوال دارد.ششم آنکه بعضی مسائل را می توان نگفت و در عین حال به آنها پایبند بود.هفتم آنکه در مراسم رسمی، آرام سخن گفتن یک اصل است و هشتم آنکه این همه تشریفات برای تحلیف،در شرایطی که مردم در بیمارستان ها جان می دهند و در داروخانه ها دنبال داروهای ضروری می دوند و برای امرار معاش گرفتار پیچ وخم زندگی هستند، جای سوال دارد؛ اینها همه نشان میدهند سخنرانان و بانیان این مراسم مخاطبان خود را نشناخته اند.»

اتهام‌زنی شاهزاده سعودی به ایران

یک شاهزاده سعودی در گفت‌وگو با روزنامه «عکاظ» اتهاماتی را علیه ایران و فعالیت منطقه‌ای آن و همچنین جنبش حزب‌الله لبنان مطرح کرد.شاهزاده سعودی «سطام بن خالد آل سعود» که مواضع وی هر چند وقت یک بار در رسانه‌ها سر و صدا به راه می‌اندازد، در گفت‌وگویی با روزنامه «عکاظ» این کشور اتهاماتی علیه ایران مطرح کرد.وی در پاسخ به سوال عکاظ درباره رفتار ایران در منطقه، در اتهاماتی بی پایه مدعی شد، رفتار ایران در منطقه بر چند اصل استوار است؛ اولین آنها «کینه فارس‌ها نسبت به عرب‌ها» و دوم «طمع‌ورزی‌های ایران در منطقه» است و ایران از «فرقه‌گرایی» برای نفوذ به منطقه عربی استفاده می‌کند.این شاهزاده سعودی در ادامه اتهامات خود گفت، ایران کشور سخاوتمندی نیست اما برخی کشورهای اروپایی به خاطر منافع خود به سمت ایران می‌شتابند. آنها همه اقدامات ایران علیه کشورهای منطقه، قانون بین‌المللی و «گسترش فرقه‌‎گرایی و تروریسم» را نادیده می‌گیرند و این تنها یک تفسیر دارد، ایران برای کشورهای اروپایی منافع اقتصادی دارد.

اصلاح‌طلبان دولت در سایه می‌شوند

میرلوحی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان می توانند یک دولت در سایه تشکیل دهند یا خیر، اظهار کرد: بله، طبیعی است. اکنون بنیاد باران، آقای خاتمی و دولت او هستند و مجلس ششمی ها و وزرا هر ماهه جلسات بسیار مؤثر و خوبی پیش از شیوع کرونا داشتند و عملا کنار قضایا هستند و الان هم باز دولت آقای روحانی و به قول بعضی از دوستان حلقه نیاوران از قبل حزب اعتدال و توسعه را داشتند و می توانند با دوستانشان باشند و احزابی که هستند اطرافیان مرحوم آقای هاشمی و حزب کارگزاران و عملا نیروهای اطراف آقای کروبی و حزب اعتماد ملی نیروهای فعالی در کشور هستند، پس چرا نشود؟ باید بشود و می شود.این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران ادامه داد: مگر می شود نسبت به مسائل بی تفاوت بود؟ بالاخره منطق دنیا و روش و شاخص هایی که در دموکراسی در کشورهایی که مردم سالاری و دموکراسی مطرح هست اساسا تک صدایی امکان ندارد و یک مفهوم غریبه و خیلی عجیبی است ولی در کشور ما همه شعار مردم سالاری می دهیم و در کنار آن متاسفانه نظارت استصوابی را می گوییم و نظارت استصوابی هم تا جایی دامنه اش را گسترش می دهند که آقای لاریجانی هم در آن قرار نمی گیرد و آقای جهانگیری و ده ها چهره دیگر مثل آقای پزشکیان در مجلس و آقای شریعتمداری و .. را رد می کنند.

پیشنهاد اقتصادی محسن رضایی به قطر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قطر می تواند در رونق بنادر ایران بویژه در استان بوشهر و خوزستان سرمایه‌گذاری کند، گفت: توسعه تجارت قطر با ایران، به نفع منطقه خواهد بود.محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز گذشته در دیدار با علی بن احمد زاید، وزیر صنعت و تجارت قطر و هیات همراه ضمن خوش آمدگویی به هیات قطری، گفت: روابط ایران و قطر، برادرانه است و در سایه این روابط برادرانه می‌توانیم به صلح، امنیت، رونق و رفاه در منطقه کمک کنیم.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارتباط میان کشورهای مسلمان منطقه را موضوعی کلیدی و کارگشا خواند و افزود: ایران در چهاردهه گذشته ثابت کرده است که از همکاری با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان جنوبی خود استقبال می‌کند.وی افزود: ایران و قطر بارها در فراز و نشیب رویدادها و حوادث در کنار یکدیگر به ثبات منطقه کمک رسانده‌اند. ما در زمانی که قطر بی دلیل تحت فشار قرار گرفته بود، محاصره قطر را کنار زدیم و بی منت کمک کردیم و معتقدیم اگر این حضور موثر و برادرانه تداوم یابد، رونق و آرامش در کشورهای اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

حقیقت پور: برجام نباید به دعوای میان قوه ای تبدیل شود

یک چهره سیاسی اصولگرا اظهار کرد: بحث مذاکره و برجام نباید به دعوایی بین قوه ای تبدیل شود؛ این موضوعی مربوط به امنیت ملی و منافع ملی ماست؛ یعنی باید فرا قوه ای دیده شود. «منصور حقیقت پور»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با برنا در رابطه با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و ایجاد مانع با این طرح برای به سرانجام رسیدن برجام اظهار کرد: این تصمیم باید فرا قوه ای باشد. به نظر من فرصت خوبی در شورای عالی امنیت ملی که سران سه قوه هستند خواهد بود تا این موضوع تجزیه و تحلیل شود.او افزود: در کل اگر قرار باشد تغییراتی داده شود، باز محل آن شورای عالی امنیت ملی است و این شورا باید این طرح را ریل گذاری کند.حقیقت پور تاکید کرد: مذاکره کننده از ظرفیت های قانونی استفاده می کند تا اهداف خود را پیش ببرد، ولی تصمیم نهایی باید در شورای عالی امنیت ملی گرفته شود.او ادامه داد: بحث مذاکره و برجام نباید به دعوایی بین قوه ای تبدیل شود؛ این موضوعی مربوط به امنیت ملی و منافع ملی ماست؛ یعنی باید فرا قوه ای دیده شود. همه باید به صورت یَد واحده عمل کنند و تنها در این صورت است که این تصمیم در جای خود گرفته می شود و همه از آن حمایت می کنند.

آزادی مشروط و عفو تعدادی از محکومین امنیتی

دادستان تهران با بیان اینکه به دنبال دستور رییس قوه قضاییه تعدادی از محکومین امنیتی با آزادی مشروط و یا عفو آزاد شده‌اند، گفت: پیشنهاد آزادی مشروط تعداد دیگری محکوم امنیتی به دادگاه‌ها داده شد.در پی اجرای دستورهای رئیس قوه قضاییه در زمینه کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف پرونده‌هایی که در آن متهم زندانی حضور دارد، امروز جمعه (پانزدهم مرداد ماه) دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تهران به همراه مقامات قضایی و ۱۲۵ قاضی در زندان تهران بزرگ حضور پیدا کردند تا در دیداری چهره به چهره با زندانیان مشکلات قضایی آنان را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند. دادستان عمومی و انقلاب تهران در این زمینه اظهار داشت: در راستای بازدید‌های دوره‌ای از زندان‌های سراسر استان تهران ـ که ماهیانه انجام می‌شود ـ امروز به همراه ۱۲۵ نفر از قضات، معاونان و مقامات قضایی دادسرای تهران و روسای مجتمع‌ها همچنین قضات اجرای احکام و ناظر زندان، در ندامتگاه تهران بزرگ حضور پیدا کردیم تا با ملاقات چهره به چهره با زندانیان مشکلات آنان را بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد.القاصی مهر در ادامه با اشاره به اینکه ریاست قوه قضاییه در جلسه شوری عالی قوه قضاییه دستوری درباره مساله زندانیان و کسانی که نگهداری و بازداشت آن‌ها طولانی شده و تحت قرار هستند و هنوز حکم آن‌ها صادر نشده و یا به عبارتی بلاتکلیف هستند صادر و تاکید ویژه‌ای داشتند که دادستان‌ها در سراسر کشور به این موضوع ورود جدی داشته باشند، گفت: با همین رویکرد با ۱۲۵ تن از مقامات قضایی در زندان تهران بزرگ حضور پیدا کردیم. این ملاقات‌ها از صبح امروز شروع شده و تا غروب ادامه دارد.

واکنش چمران به انتشار فایل صوتی در خصوص تهدید اعضای شورای شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به انتشار فایل صوتی در خصوص تهدید اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار تهران، گفت:چیزهایی که نوشته شده واقعی نیست و گمان و حدس بوده و از آن مسأله ناراحت شدم. ناراحتی من از دیدن خبری بود که تنظیم شده و نمی دانم چه طور منعکس شده است.مهدی چمران در گفت و گو با جماران در خصوص فایل صوتی منتشره از نخستین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: قرار ما این بود که تعداد آرا و اسامی گفته نشود و چیزهایی که گفته شده واقعی نیست. آن خبر بدجور و جهت دار نتظیم شده و اولش هم انقلابی و غیرانقلابی گفته اند. من از این تنظیم خبر نگران شدم. خبرگزاری های رسمی هم این کار را نکردند و نمی دانم چه کسی انجام داده است. این خبر حرفه ای و منصفانه تنظیم نشده و باید درست تنظیم می شد.رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص تهدیدهایی که در فایل صوتی منتشر شده نقل می شود، تأکید کرد: تهدید به آن شکل نبوده و مثلا می گفتند تو به این رأی بده. آخرش گفتیم همه سر جای خودشان بنشینند و خوشبختانه همه سر جای خودشان نشستند؛ بنابراین، کسی رأی کسی را ندیده است. صندوقی را در یک گوشه گذاشته بودیم و اعضای شورا به آنجا می رفتند و رأی خود را می نوشتند و به صندوق می انداختند. وی افزود: چیزهایی که نوشته شده واقعی نیست و گمان و حدس بوده و از آن مسأله ناراحت شدم. ناراحتی من از دیدن خبری بود که تنظیم شده و نمی دانم چه طور منعکس شده است.گفتنی است که ظهر دیروز فایل صوتی از چمران منتشر شده بود، مبنی بر اینکه وی از اعمال نفوذ برخی نهادها و شخصیت ها در معرفی زاکانی به عنوان شهردار تهران انتقاد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۶۸
آقای مهاجری ...
وگرنه در دولت روحانی که از این کارها میشد اشکال نداشت حالا اشکال داره؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
مسیح مهاجری نوشته در شرایط سخت امروز !
چمران خودی درجه 3 محسوب می شود؟
جناب چمران شجاعت داشته باشید و ماست مالی نکنید . صوت خودتان بوده و کسی تغییری در آن نداده
پس طبق نظرآقای علم الهدی روسای 220 کشورجهان همگی طاغوتی هستند. حال سئوال اینجاست که ما چرا با این کشورهای طاغوتی روابط داریم بخصوص روسای کشورهایی مثل سوریه که ازحمایت مستقیم جمهوری اسلامی برخوردارند یا دوستان دیگری چوه روسای چین وروسیه که هیچکدام از شرایط طاغوتی نبودن برخوردارنیستند.
از حرفاى خودش ناراحت شده؟ از خودش گله داره؟
شهر را بدهید به زاکانی اخه بنده خدا سابقه درخشان مدیر اجرایی بودن دارد در سال 1388 مسئول مسجد دانشگاه تهران بوده است
خانم سلیمانی کاش قبل از کاندیدا شدن حداقل یه بار ایین نامه و قوانیین مربوط به شوراها را می خواندید
آقای علم الهدی که نظرات امثال مصباح یزدی را تکرارمیکند به یک پرسش ساده هم جواب دهد که چرا هیچکدام از 5 نفری که هرکدام 8 سال رییس دولت شدند عاقبت بخیرنشدند وفتنه گر و خواص بی بصیرت ولیبرال وانحرافی وغربگرا از آب درآمدند اینها که همگی با شرایط مدنظر امثال علم الهدی رییس دولت شدند.اصلا اینهمه صحبت از پیشرفتهای شگرف اقتصادی وعمرانی وعلمی و....میشود وقتی روسای دولتهاهمگی.....بودند این پیشرفتها توسط کی وبا مدیریت کی صورت گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فایل صوتی خودته نوشته چیه؟
ریاست مرکزپژهشهای مجلس مقامی بسیارمهمتر ازشهرداری است.پس دقت کنید چه مزیتی درشهرداری تهران وجوددارد که اینگونه برایش سرودست میشکنند؟
عجب آش شله قلمکاری شده. به نظر حقیر، شورای شهر تهران و حتی انتخاب شهردار تهران آنقدر اهمیت ندارد که بواسطه آن خدای ناکرده بطور غیر مستقیم به اعتبار و ارزش سردار بزرگ ملی ایران زمین، سردار شهید سلیمانی خدشه وارد شود.
مسیح مهاجری نوشت: «مراسم تحلیف آقای رئیسی که امروز برگزار شد، از جهاتی خلاف انتظار بود.اول آنکه در حضور مهمانان خارجی از ضعف ها و مشکلات کشور سخن گفتن، جای تامل بسیار دارد.
احسنت حرف دل زدی جانا!!!
به خدا پیش زن وبچه ام سرم را از خجالت پایین انداختم و همینطور متکا را فشار دادم که این دیگه چه جور گلایه مندی از مردم و مسئولین داخلی در حضور اجنبی ها است؟؟؟؟؟
این حکایت از چه چیزی داره!
اهل فن تحلیل کنند ما بفهمیم!!
خیلی شرمنده و خجالت زده شدیم .
به همه چیز می خورد غیر از (شخصیتی در تراز .....) ما از رییس جمهور و مجلس و قضا خیلی بیش از این حرف ها انتظار داشتیم در تراز ملت بزرگ بوده باشند. تبلیغات و رقابت تموم شد شما رییس جمهور شدید و رییس مجلس و قضا خو بس کنید دیگه به هم پریدن را الان وقت نشون دادن شخصیت ایران است
زاکانی نیامده تهدید می کند. بعد چطوری این شورا می خواهد از او بازخواست کند؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا عاقبت همه بچه‌ها را ختم بخیر کنه ودعای پدر ومادر را پشت سر همه بچه‌ها باشه
خدا کنه بچه هامون با هرکسی همنشین نشن که دیگه واویلا
میلیون ها لایک به مسیح مهاجری.
درود بر مسیح مهاجری که حرف دل مردم را زد خدا خیر دنیا و اخرت را به او بدهد
يكي جلوي علم الهدي را بگيره اين حرفا را از كجا مياره
به گزارش ایسنا، فاطمه سلیمانی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

«صفحه‌ام رنگ خون است، خون مظلوم شهید

بابا جانم ما شرمنده شماییم

شما همیشه به ما یاد دادید که هیچوقت دنبال صندلی نباشیم، چون صندلی خودت میدان جنگ بود.

تمام عمرم سعی کردم حتی از اسمم هم استفاده نکنم؛ چون صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته می‌شد که اگر حتی از اسم استفاده کردید ما را نمی‌بخشید.

هرکس در این راه وارد شود، نه فقط شرمنده شما بلکه به گفته خودتان شرمنده و مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»
خانم نرجس سلیمانی فرزند سردار شهید متاسفانه بدعمل کردی ومشخص بود زیادی مبالغه کردی وخداوند دستت را رو کرد ایا واقعا نمیدانستی اهضای شورای شهر فعلی وحداد عادل تورو پله ترقی خودشان کردند؟ باید برای تو تاسف خورد
جناب حقیقت خواه امروز بیدار شدن؟؟ 6 سال گذشته که همه ی نهادهای قدرت چوب لای چرخ برجام میذاشتن و برجام دولت روحانی معرفی ش میکردن کجا تشریف داشتین؟ مگه غیر ازینه که برجام مصوب شورای عالی امنیت ملی و مجلس دهم هست؟ تازه برجام که میگفتن لاشه ی متعفنه و تو مجلس هم آتیشش زدن، الان طرفدارش شدین؟ جایزه آتش زدنش هم شهرداری تهرانه که به زاکانی رسید
سرکارخانم نرجس سلیمانی اولا باید برای شماتاسف خورد زود شیفته قدرت ومقام شدی وانچه درحق پدرت میگفتی عمل نکردی«‌این جریانی که شما را در فهرست خود در انتخابات شوراها قرار داده است، از نظر فهم صحنه سیاست، تعطیل بود و با جاگذاری شما در فهرست انتخاباتی خود، معلوم شد در چیزهای دیگر از جمله فهمیدن جایگاه و ارزش سرمایه‌های ملی و انقلابی بی‌جایگزین مثل شهید سلیمانی نیز تعطیل است. سرکار خانم سلیمانی، نگاه این جریان به شما یک نگاه ابزاری و برای عبور دادن خرِ خود، از پلِ سیاست است. اینها نمی‌فهمند یا نمی‌خواهند بفهمند که کسبِ همه جایگاه‌های قدرت در ایران، چه برسد به سطح نازل شوراها، در برابر تأثیری که حقیقت شهید سلیمانی در جان‌های ملت ما دارد، پشیزی ارزش ندارد. امروز شهید سلیمانی در این شوره‌زار بداندیشی و بدکرداری نسبت به میراث انقلاب در نظر و عمل و اداره کشور، شاهراه شناخت بسیاری از دختران و پسران نوجوان و جوان از مکتب خمینی و حجت علاقه و پیروی آنان از خامنه‌ای است. خانم نرجس سلیمانی، شهید سلیمانی خود این عرصه را خوب می‌شناخت و از آن گریزان بود. او خود را نامزد گلوله‌ها می‌خواست نه رای‌ها! این عرصه، عرصه حضور شما نیست. تو را به خدا این صحنه را ترک کنید.»
اقای چمران نترس حقیقت را بگو
واقعا جای تاسف دارد فردی متین تر و متخصص تر و کم حاشیه تر از ایشان نبود حالا باید صبر کرد و عملکرد را دید
خانم سلیمانی مواظب باش جایگاه پدر شهیدت اسیب نبیند
واقعا فکر کردین مردم باور میکنن که شهردار بدون تهدید انتخاب میشه ، سکان شهرداری حق اقای مازیار است
زاکانی را کی قدرت بازخواست دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هنوز شروع نشده اختلافات و قدرت طلبی شرع شد
رییسی اصلا طلب میشود .
خاصیت رییس جمهوی اینه که باید راه ملت رو انتخاب کنی .چون منتخب ملتی و اکثر ملت اصلاح طلب هستند
چمران دست تون رو شده خیلی زور نزن
سردار دلها کجایی! خدا رحمتت کنه چقدر بزرگ بودی. هیچگاه به دنبال بازی های سیاسی نبود. اما افسوس که خیلی زود رفتی و دیگران از نامت برای اهدافشان استفاده می کنند. خدا رحمتت کنه.
واکنش چمران به انتشار فایل صوتی در خصوص تهدید اعضای شورای شهر تهران) فکر کردی پایدارچی ها دست از قدرت میکشند ؟!!! قدرت باید دستشون باشه حتی اگه شده ادم ضعیفی مثل زاکانی تنها گزینشون باشه زمان احمدنژاد هم تموم هم و غمشون هاله نور بود حتی او را تقدیس میکردند انصافا احمدنژاد هم خوب بهشون رسید همین زاکانی و ذلنور اقا تهرانی پژمان فر و ..... هم زمان احمدنژاد سروکلشون پیدا شد و توسط او گنده شدن
کدام تشریفات اغای مهاجری
هر کشوری وشرکت خارجی که بتونه سرمایه گزاری کار آفرینی برای مردم کنه بدون شرط باید جذب کرد
خدایا، به قرآن به عیسی به حضرت محمد به خودت.
صبر کن رئیسی در اوتاقش را بغز کند و بعد باران تهدید و بدبختی را بفرست.
نرجس خانم سلام عافیت باشه
واما بعد
عزیزجان! یک نصیحت از شهروندی که چندین سال از شما بزرگتره به گوش بگیر دخترکم به این که چطور و چگونه و با چه ساز وکاری خودتو وارد این بازی ها کردی کار ندارم اما مراقب باش همیشه ادمهای بی تجربه و خام در عالم سیاست بسیار موذیانه مورد سواستفاده قدرت طلبان قرار می گیرند و متاسفانه زمانی متوجه می شوند که هیچ راه برگشتی ندارند و در اغلب موارد ابرو و حیثیت آنها نیز به تاراج بازي بزرگان باخته شده!! دخترک جوان سعی نکن سپر بلای مو سپیدان عالم سیاست گردی که انها بیش از انکه تصور کنی راه مفر و گریز رو خوب بلدند خوب بسیار بسیار خوب....
چرا اقامهاجری این حرفها رادر زمان اقای روحانی نگفتن در ثانی تحلیف،خودش برای ایران باتهدید غرب وامریکا دارای اعتبار وعزت ایران است فکر نکنند ایران منزویاست پیش از هشتاد کشور شرکت گردن این عزت برای ایران نیست
تنظیم خبر؟ فایل صوتی هست آقای چمران!
ما که عملکرد چمران را در ۱۲ سال شهرداری قالیباف شاهد و ناظر بودیم !!!

چشم گداشتن بر خلافهای متعدد و عدم تعقیب و پیگیری !!!

و حالا دوباره تلاش برای نشستن بر صندلی ریاست!!!!!؟؟؟

و تکذیب حرفهایی که دو روز پیش با میکروفون باز گفته و همه شنیده اند.

نگرانی ما از ابن است که چمران بعنوان الگو و معلم سیاسی کاری ، فرزند شهید سلیمانی ملاک و الگو نگیرد !!!

که ظاهرا و فعلا شده اند !!!!
رئیس شورای شهر که نباید ترسو باشه و جا بزنه اینطوری
قابل توجه مسیح روزگار نظرتان در مورد فایل صوتی ظریف که به دستور روحانی مجبور به اظهار آن شد و با خیانت اطرافیان روحانی جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی منتشر شد چیست نگاهی به ورود آقای روحانی و ادامه حضورش بینداز و نشانه تکبر و کینه اش را توجه کن مسیح عزیز کمبود دارو و نامناسب بودن معیشت مردم را ننوشتی نتیجه سیاست چه خط فکری است وجدانتان را قاضی بگذارید از نام نبردن شهيد رجائی و شهيد بهشتي ناراحت شدی یا از یاد آوری شهيد سلیمانی و شهيد ابو مهندس مهدی آقای رئیسی باید منتظر این گونه بهانه های بنی اسرائیل باشد که از داخل شنيده خواهد شد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
فایل صوتی ظریف چیزی نداشت به غیراز واقعیاتی که در جلسات کارشناسی سطح بالای مملکت بارها عنوان کرده بود فقط مردم ازش خبر نداشتن و آگاهی مردم با منافع نظام منافاتی نداره، مشکل شما اینه که واقعیات رو از دریچه شبکه افق و بخش خبر 20 و 30 شبکه 2 میبینید
چمران

و سبوی شکسته و ماستمالی
مگر نباید طبق قانون اختلاف حقوق ۷ برابر باشد؟؟؟
اگر رییس روحانی ۳۵۰ میلیون میگیره ،پس حقوق کارمند دون پایه باید ۵۰ میلیون باشه.البته تورم و بدبختی فقط برای مردم است نه مسئولان و مسببان وضعیت کشور!!
آدم‌اینقدر ترسو باشه نباید وارد سیاست بشه! یه حرفی، تازه یواشکی زدی حالا که لو‌رفته جرات نداری پای حرفت بایستی؟ صدای خودت داره میگه تهدید کردن! ربطی به تنظیم خبر نداره! مردم را چی فرض میکنید؟ برای اون صندلی ها حاضرین هر دروغی را به خورد ملت بدهید! قطعا زاکانی لیاقت شهردار شدن را نداره ! ولی از یه شورایی که با رای اقلیت اومده بالا انتظار بیشتر از این هم نمیره!
امیدوارم‌ این یکی را سانسور نکنید.
در مورد ذکر مشکلات کشور در حضور مهمانان خارجي حق با آقاي مهاجري است ولي در رابطه با ذکر نام ساير شهدا ي گرانقدر در اين جلسه انتقاد بجايي نکرده اند.
جناب چمران کمی هم به فکر برادر شهیدتان باشید (انصاف تعهد وتخصص)
حقیقت پور: برجام نباید به دعوای میان قوه ای تبدیل شود

نگران نباش دیگه نمیشه!!!!
چمران ۸۱ ساله اول پشت بلندگو ، حقیقت را در مورد فشارهای وارده از سوی مراکز قدرت برای شهرداری زاکانی می گوید

بعد با فشار مضاعف از طرف همانجاها !!!؟؟

خیلی راحت تسلیم شده ، و تکذیب میکند !!!

چون ایشان که با انبوهی از خلافهای دوران شهرداری قالیباف سکوت کرده بود ند !!!!!؟؟؟؟

باید هم دوباره به شورای شهر تهران می اوردندش !!!!!!!!!

چرا که نه !!!!!؟؟؟؟؟
آقای چمران، با هشتاد سال سن و یک وجب ریش دروغ گفتن یعنی چه.
روحانی برای چی ماهی 350 بگیره و چرا میگیره مگه کی بوده
سلام. نه مخاطبان خود را می شناسند و نه آداب سخن می دانند.
رییسی چطوررییس جمهورشدزاکانی هم همانطورشهردارمیشود!!
خوب است اصلاحطلبان به جای تشکیل دولت سایه و گوشه ای نشستن و به دنبال مچ گیری بودن ، به عنوان بخشی از سرمایه کشور دولت جدید را در پیشبرد اهدافش یاری کنند . قطعا این کار به نفع مردم و کشور است دولتمردان ما هنوز با شیوه های کارکردی دولت در سایه بیگانه هستند و جز اتلاف انرژی و جلوگیری از هم افزایی ثمر دیگری نخواهد داشت .
اقاي چمران حرفاي خودش رو كه در فايل صوتي پخش شده رو كه نمي تونه تكذيب كنه. همه چيز مشخص هست اينقدر آسمون ريسمون بافتن نداره
این هم از اصولگرایان که همه مملکت رو دیگه بدست گرفتند! ببینیم چکار می کنید بعد از هشت سال خراب کردن همه چیز سر روحانی!
آقای مهاجری این نکات را هم اضافه کنید.
- عدم گذاشتن دست روی قران در هنگام قسم خوردن
-عدم رعایت فاصله لازم طبق پروتکل های بهداشتی برای میهمانان خارجی ردیف اول
-عدم استفاده ماسک توسط برخی از میهمانان خارجی
خدا را شکر که در دولت جدید یک نماینده اصولگرا برجام را فرا قوه ای استنباط فرمودند ظاهرا صحت حرف اقای روحانی که گفتند باید قبل از عید به توافق میرسیدیم و نمایندگان مجلس اجازه ندادند کم کم داره ثابت میشه!!!!!
متاسفانه صنعت آب وبرق عملا ورشکسته است ودخل وخرجش به هم نمی خوردقرار دادن این صنعت در ردیف بانک های خصوصی که عملا سفته بازی و واسطه گری می کنند ظلم مضاعف است امسال صدای شکستن استخوانهای صنعت آب وبرق خیلی از گوشها را آزار داد گوشی باید خیلی سنگین باشد که این صدا را نشنیده باشد.
شاید تعرفه آب اقامت گاههای موقت(ویلا ها) که در مناطق روستایی جهت خوشگذارانی احداث شده است صدای برخی از خواص را در آورده وباعث شده که به این صنعت تاخته بشه
جناب آقای مسیح مهاجری
دوستان شما گرای تحریم به غرب می دهند این اشکال ندارد اما از مشکلاتی که دوستان شما این هشت سال برای مردم به وجود آرورده اند گفتن اشکال دارد
ضمنا نبود دارو از دولت حضرتعالی است همان دولتی که شما سرکارش آوردید دولت تدبیر وامید حالا از کمبود دارو حرف می زنید
ضمنا دیدیم منش شما دراین هشت سال منش رجای وبهشتی گونه بود کافی است برای ما
اما متاسفم برای روزنامه تابناک با جهت گیری های آنچنانی
واین را بدانید که مردم تابنا محسن را نمی خواهند اگر ایشان توان داشت آب شهر خودش که کنار کارون است را تابحال حل کرده بود .
مگه فایل صوتی هم تنظیم خبر داره؟ خوب هرچی خودت گفتی پخش شده، چرا ناراحتی پس؟
با سلام
جناب چمران همچون برادرتان شجاع باشید ونگذارید دیگران برای شما وشهر تهران تصمیم بگیرند.
مکالمه آقای چمران با خانم سلیمانی را احتمالاً عده بسیار زیادی شنیده اند. این یکی از منافع دنیای مجازی است که طرح صیانت مجلس قصد اعمال محدودیت و نهایتاً بی خاصیت کردن انرا دارد.
در اینکه آقای چمران خیلی به وضوح موضوع ارعاب نمایندگان شورای شهر برای رأی دادن به شخصی خاص ( زاکانی ) را به هم صحبت خود میگویند شکی نیست. در پاسخ اینکه رأی مخفی است میگویند نمایندگان میترسند. همچنین اظهار میکنند که دیشب نخوابیده و یا خیلی کم خوابیده و بر ایشان از دوران جنگ هم بد تر گذشته است ( لابد این بی خوابی بدنبال توضیحات اول ایشان و موضوع مکالمه بر اساس تماس‌ها و احتمالاً تهدید و ارعاب ایشان و یا حداقل دستوری به ایشان برای انتخاب شخص مورد نظر به عنوان شهردار بوده است ) دو سه نکته قابل ذکر است: اول اینکه خود آقای زاکانی که اینهمه از بی عدالتی و فساد و میگم میگم و گاهاً افشای فسادها پیش قدم بوده اند بعد از افشای این مکالمه با چه توجیهی و رویی هنوز هم میخواهند شهردار شود. به نظر ایشان این از مصادیق فساد نیست ؟ دوم اینکه بیانیه خانم سلیمانی در جهت پشتیبانی بی چون و چرا از آقای زاکانی آنهم پس از افشای مکالمه درستی این فشار و ارعاب را توجیه نمیکند؟ سوم لینکه آقای چمران که چندین دوره بر مسند ریاست شورای شهر تهران تکیه زده اند و به نوعی پیر دیر و استخوان خورد کرده هستند چرا نظر و سخنان خود را با صدایی رساتر تکرار نمیکنند و انجه بر ایشان گذشته که از دوران جنگ هم بد تر بوده را به مردم و حتی مراجع نظارتی گزارش نمیکنند. چهارم اینکه این است نتیجه یکدست شدن همه ارکان اداره کشور که هنوز جوهر حکم خشک نشده اینگونه تبعیض و نوعی از فساد سر بر می آورد . شهرداری که این چنین انتخاب شود وامدار جریانی خواهد بود که نتیجه آن در کشور ما از همین الان معلوم لست.
سرکار خانم سلیمانی

انتخاب شما در عضویت شورای شهری

نه برحسب رای به شخص شما بوده
حتی یک رای

برحسب رای به قداستی بزرگ بوده

پس هر رای و نظر خود را با وسواسی و حساسیت بسیار بالائی بدهید

چرا که سردار تنها پدر شما و مال شما نبود
نه اینکه مخاطبشونو نشناختن... این مراسم نشون داد بانیانش فاقد سواد سیاسی و درک سیاسی و فاقد آگاهی به شرایط کشور هستن روزبروز هم این بیسوادی بیشتر داده نمود پیدا میکنه
عجب ...
با سلام
حقیقتا با 60 سال سن که انقلاب و جنگ را دیده و در گیر آن بودهام و امروز نه سیاسی هستم و نه اقبصادی از شنیدن
سخنان در مجلس بسیار ناراحت شدم .
انکار سال 57 است و آقای قالیباف در مجلس بعد سقوط رژیم طاغوط سخن می گوید .
اگر چه 30 سال در جنوب و همواره درد مندانه عمل اصلاح طلبان را دیدهام ولی در شرائطی که خارجی ها حضور دارند و دنیا تماشامی کند این نحوه سخن نبود . یک کلمه از موفقیت چهل ساله انقلاب گفته نشد . انشالله خدا همه را هدایت نماید .
کسی که اتهام سواستفاده از قدرت داشته بدون بررسی تایید صلاحیت میشه و میشه رئیس مجلس! کسی که در دوران اون رئیس شورای شهر بوده و همه این چیزها زیر سبیل او انجام‌ شده دوباره میشه رئیس شورای شهر!!! کسی که اصلا تجربه نداره ‌حتی یک متن اداری نمیتونه بنویسه میشه عضو‌شورای شهر بخاطر اسم ‌پدرش ! و ‌کسی که از بیت المال سواستفاده میکنه با هواپیمای اختصاصی با خانواده میره گردش و زیارت!!! میخوان بزور بکننش شهردار یک شهر ۱۲ میلیون‌نفری! ....
این نوروزی چطور نماینده ایه که فرق پاداش پایان خدمت و بازنشستگی که به همه کارمندان تعلق میگیره رو با حقوق بازنشستگی نمیدونه؟واقعا باید تاسف خورد که اینگونه افراد برای مردم تصمیم گیری میکنند که از هیچی اطلاعی ندارند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر