بازدید 10294
۲
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

محمدرضا گرایی در یک قدمی طلای المپیک ترند گوگل شد/ هواداران استقلال، نگران سرنوشت قرارداد مسعود ریگی/ کاربران اینترنت پیگیر وضعیت کامبیز مهدی زاده/ درگیری ریه، دغدغه مهم و کرونایی کاربران اینترنتی

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «حلقه‌های المپیک نماد چیست؟»، «چطور بفهمیم ریه درگیر شده است؟»، «مسعود ریگی»، «محمدرضا گرایی»، «محمدهادی ساروی»، «کامبیز مهدی زاده» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 04 August 2021

محمدرضا گرایی در یک قدمی طلای المپیک ترند گوگل شد/ هواداران استقلال نگران سرنوشت قرارداد مسعود ریگی/ کاربران اینترنت پیگیر وضعیت کامبیز مهدی زاده/ درگیری ریه؛ سوال مهم و کرونایی کاربران در گوگل

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «حلقه‌های المپیک نماد چیست؟»، «چطور بفهمیم ریه درگیر شده است؟»، «مسعود ریگی»، «محمدرضا گرایی»، «محمدهادی ساروی»، «کامبیز مهدی زاده» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حلقه های المپیک نماد چیست؟

در روز و هفته‌هایی قرار داریم که مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ و پس از آن نیز پار المپیک توکیو برگزار می‌شود. نماد مشخص بازی‌های المپیک که در دوره‌های متمادی ثابت باقی مانده است، حاوی پنج حلقه تودرتو و به هم چسبیده است که نمادی از پنج قاره جهان و اتحاد و صلح و دوستی میان مردم جهان است؛ بنابراین، مدتی است که سوال مشخصی با تیتر حلقه‌های المپیک نماد چیست؟ در گوگل بارها از سوی کاربران ایرانی جست و جو می‌شود و به ترند گوگل تبدیل شده است.

توضیح بیشتر در مورد این سوال اینکه حلقه‌های آبی، سیاه، زرد، قرمز و سبز که یکی از شناخته‌شده‌ترین نماد‌ها در دنیا هستند، به طور متعارف بیانگر پنج منطقه دنیا هستند که در بازی‌های المپیک شرکت دارند: آمریکای شمالی و جنوبی به عنوان یک منطقه به همراه آفریقا، استرالیا، آسیا و اروپا.
کمیته بین‌المللی المپیک بیان می‌کند که نماد المپیک بر عنصر بین المللی جنبش المپیک، هنگامی که ورزشکاران از سراسر جهان دیدار می‌کنند، تاکید دارد. بر اساس منشور المپیک، نماد المپیک نمایانگر فعالیت جنبش و بیانگر اتحاد پنج قاره و دیدار ورزشکاران از سراسر دنیا برای بازی‌های المپیک است.

 

حلقه های المپیک نماد چیست؟

اما این شش رنگ، اگر رنگ سفید پس‌زمینه را هم در نظر بگیریم، در پرچم المپیک نماینده رنگ‌های گوناگون در پرچم ملت‌های رقابت کننده در بازی‌های المپیاد‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم است.

به گفته دیوید یانگ مورخ همچنین احتمال دارد که این حلقه‌ها نماد پنج المپیادی باشند که پیش از سال ۱۹۱۴ برگزار شدند.

چطور بفهمیم ریه درگیر شده است؟

شیوع ویروس کرونا در ایران همچنان شتاب نگران کننده ای دارد و به رغم آغاز تلاش ها برای واکسیناسیون سراسری شهروندان در گروه های سنی و نیز اصناف مختلف، هنوز شمار مبتلایان روزانه و نیز قربانیان روزانه بالا و نگران کننده است.

در روزهایی که شمار زیادی از شهروندان در حال ابتلا به ویروس کرونا هستند، طبیعی است که سوالات مرتبط به ویروس کرونا نیز همچنان در گوگل ترند باشند.

چطور بفهمیم ریه درگیر شده است؟

از جمله این سوالات این بود که چطور بفهمیم ریه درگیر شده است، که در ۴۸ ساعت گذشته بار‌ها در گوگل جست و جو شد.

شما می توانید در لینک زیر در رابطه با این سوال و پاسخ آن اطلاعات مناسبی به دست بیاورید.

چطور بفهمیم ریه درگیر شده است؟

مسعود ریگی

مسعود ریگی، یکی از بازیکنان موثر تیم استقلال تهران در فصل اخیر لیگ برتر و نیز دیگر جام هایی که استقلال در آنها حضور داشت، بوده است.

شاگرد اول های تمرین استقلال مشخص شدند - تابناک | TABNAK

اخیراً گمانه هایی پیرامون عزم او برای انتقال از تیم استقلال مطرح می شود که هوادارن استقلالی را نگران کرده و به تبع سبب شده تا نام ریگی در گوگل ترند شود.

در آخرین خبرها پیرامون ریگی آمده است که محرم نویدکیا، سرمربی تیم فوتبال سپاهان برای تقویت خط هافبک تیمش، درصدد جذب مسعود ریگی از استقلال است، در حالی که ادامه همکاری ریگی با استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هافبک آبی‌پوشان برای ماندن در این تیم، درخواست افزایش مبلغ قرارداد خود را کرده است.

بیشتر بخوانید

محمدرضا گرایی

محمد رضا گرایی برادر کوچکتر محمد علی گرایی و همچون برادرش کشتی گیر فرنگی کار ایرانی است که در مسابقات المپیک توکیو موفق شد، با شکست حریف گرجستانی به دور فینال مسابقات راه یابد و مدال نقره خود را قطعی کرده و برای کسب مدال طلا بجنگد.

شاهکار گرایی با شکست قهرمان آلمانی دنیا

همزمان با درخشش او در مسابقات دور مقدماتی و نیمه نهایی در روز گذشته و راهیابی او به مرحله فینال، نام او نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

بیشتر بخوانید

محمدهادی ساروی

محمد هادی ساروی کشتی گیر فرنگی کار ایرانی و اهل استان مازندران است که روز گذشته موفق شد دومین مدال کاروان ایران در بازی های المپیک را به دست بیاورد و صاحب مدال برنز بازی های المپیک شود.

طلسم مدال المپیک شکست؛ ساروی برنز گرفت

نظر به اینکه کاروان ایران تا پیش از مدال او تنها یک مدال داشت و نیز کشتی های درخشانی که او در توکیو گرفت، سبب شد تا نام او نیز به یکی از ترندهای گوگل در ۴۸ ساعت گذشته تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

کامبیز مهدی زاده

کامبیز مهدی زاده، داماد حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران است که همواره با برخی اخبار و حواشی به تیتر یک رسانه ها و ترند فضای مجازی تبدیل می شود.

در مورد او اخیراً گمانه هایی مبنی بر جذب خارج از چارچوب به عنوان هیأت علمی دانشگاه در رسانه ها منتشر شده که همزمان با پایان ریاست جمهوری پدر همسرش، مجدداً او را به یکی از ترندهای داغ گوگل تبدیل کرده است.

احتمالاً کسانی که نام او را در گوگل جست و جو می کنند، می خواهند بدانند حالا که دیگر او داماد رئیس جمهور نیست، چگونه و به چه شکل زندگی خواهد کرد و امور اداری و حقوقی خود را پیش خواهد برد؟

کارت مرابحه چیست؟

در کارت های بانکی متداول در ایران، دارنده ی کارت از مبلغی که پیشتر به حساب بانکی کارت واریز شده برای خرید کالا استفاده می کند. اما در نظام بانکی ایران نوع دیگری از کارت بانکی به نام کارت اعتباری مرابحه هم وجود دارد.

 کارت اعتباری مرابحه جدیدترین ابزار و راهکار شرعی طراحی شده جهت پاسخگویی به خلأ حاصل از حذف کارت‌ های اعتباری در ایران محسوب می‌شود.

اخیراً خبری منتشر شده است که مستند به آن و براساس بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها و موسسات اعتباری، سقف پرداختی در قالب کارت اعتباری مرابحه از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

توضیح بیشتر اینکه در الگوی کارت اعتباری مرابحه، بانک ناشر پس از اعتبارسنجی مشتری متناسب با اعتبار وی، کارت اعتباری در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و طبق قرارداد، دارنده کارت را وکیل در خرید به وسیله کارت برای بانک می‌کند.

افزایش سقف اعتباری کارت مرابحه به ۲۰۰ میلیون تومان

برابر بخشنامه بانک مرکزی، با تصویب کمیسیون اعتباری این بانک، بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند براساس ارزیابی و اعتبارسنجی مشتریان خود، نسبت به تخصیص اعتبار تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در قالب کارت اعتباری مرابحه اقدام کنند.

بانک مرکزی پیش از این در دستورالعمل ابلاغی کارت اعتباری مرابحه به موسسات اعتباری و بانک‌ها تاکید کرده بود که با توجه به ظرفیت بالای عقد مرابحه و کارت‌های اعتباری مبتنی بر این عقد که اعطای تسهیلات برای تامین طیف وسیعی از کالاها و خدمات مورد نیاز آحاد جامعه را شامل می‌شود، این کارت‌ها باید به تدریج جایگزین تسهیلات متنوع خرد فعلی شبکه بانکی کشور در زمینه‌های مختلف شود تا از این راه، ضمن تأمین نیازهای مالی اقشار مختلف جامعه در زمینه‌های گوناگون کالایی و خدماتی، فرآیندهای زمانبر و پرهزینه اعطای تسهیلات بانکی کوتاه و انحرافات موجود در مصرف تسهیلات با موضوع قرارداد به حداقل رسانده شود.

حالا این اتفاق سبب شده تا کارت مرابحه نیز به یکی از ترندهای داغ گوگل تبدیل شده و بسیاری در پی اطلاعات در این باره باشند.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
روحت شاد منصورخان پور حیدری از وقتی که رفتی نگذاشتند استقلال نفس راحتی بکشد
همه کشتی گیران وطن بعدازپایان مبارزه لباسشان پاره میشودآخه این چه لباسهای بی کیفیتیه به این طفلکادادید!؟مدال هم میخواهید!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی