بازدید 11259
۱

محمدسرور رجایی در جوار شهدا آرام گرفت

پیکر محمدسرور رجایی، نویسنده، شاعر و پژوهشگر افغان ساکن ایران در خانه ابدی آرام گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 31 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مراسم تشییع و خاک‌سپاری محمدسرور رجایی که در پی ابتلا به کرونا درگذشت، روز جمعه، هشتم مردادماه با حضور خانواده‌اش و جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات و علاقه‌مندانش در بهشت زهرا برگزار شد.

پیکر این نویسنده و شاعر از قطعه "شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون" به سمت قطعه ۲۹ بهشت زهرا تشییع و در جوار "شهید مرتضی آوینی و شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی" به خاک سپرده شد.

در این مراسم افرادی از جمله حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، سیداحمد عبودتیان، مسئول بنیاد خاتم الاوصیا، مجید بذرافکن، معاون فرهنگی سپاه پاسداران، حسین شاهمرادی، مدیر موسسه انتشارات امیرکبیر، علی‌محمد مودب، مدیر موسسه شهرستان ادب، وحید جلیلی، مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، میلاد عرفان‌پور، شاعر، سید مسافر، مداح و مدافع حرم افغانستانی، محسن مومنی شریف، رئیس سابق حوزه هنری، و محمدرضا شهبازی، مدیر باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی حضور داشتند.

محمدسرور رجایی متولد سال ۱۳۴۸ در کابل بود که در سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرد. مدیریت در خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری از جمله فعالیت‌های اوست. همچنین «گل‌های باغ کابل» (مجموعه شعر کودکان)، «در آغوش قلب‌‏ها» (مجموعه شعر و خاطره) و «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» از جمله آثار منتشرشده او هستند.

محمدسرور رجایی سحرگاه پنج‌شنبه (هفتم مردادماه) بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران و در ۵۲سالگی از دنیا رفت.

در ادامه تصاویری را که توسط خانه کتاب و ادبیات ایران از این مراسم تهیه شده است، می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
خدایش رحمت کند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی