بازدید 13489

ژاپن ۳ میلیون دز واکسن کرونا به ایران اهدا می‌کند

نخستین محموله از واکسن‌های ساخت ژاپن شامل «یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۷۰» دُز واکسن، روز جمعه یکم مرداد ۱۴۰۰ از طریق سازمان ملل به وزارت بهداشت ایران تحویل شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 28 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران گفت: در ۲ روز آینده محموله دوم واکسن اهدایی دولت ژاپن وارد تهران می شود.

 آیکاوا کازوتوشی (AIKAWA KAZUTSHI) روز جمعه یکم مرداد ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در نیاوران تهران در جمع خبرنگاران افزود: هفته گذشته محموله اول واکسن اهدایی ژاپن به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ دز در تهران تحویل مقامات ذیربط داده شد.

وی ادامه داد: انتظار می رود که در ۲ روز آینده هم بقیه واکسن های اهدایی ژاپن در قالب محموله دوم وارد تهران شود که درمجموع سه میلیون دز واکسن کرونا توکیو به ایران اهدا می کند.

سفیر ژاپن در ایران افزود: امروز در یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا حضور یافتم و مشاهده کردیم واکسن اهدایی دولت ژاپن به شهروندان ایرانی تزریق شده است.

کاراتوشی ادامه داد: مبارزه با ویروس کرونا موضوع اضطراری جامعه جهانی است و همه باید برای کنترل بیماری به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش ایرنا، ایکاوا کاراتوشی سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران و دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران

از روند تزریق واکسن اهدا شده دولت ژاپن به ایران بازدید کردند.

نخستین محموله از واکسن‌های ساخت ژاپن شامل «یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۷۰» دُز واکسن، روز جمعه یکم مرداد ۱۴۰۰ از طریق سازمان ملل به وزارت بهداشت ایران تحویل شد.

ژاپن قرار است در مجموع، حدود سه میلیون دز واکسن به ایران اهدا کند. این مجموعه، بخشی از ۱۱ میلیون دُز واکسن اهدایی توکیو به کشورهای مختلف جهان است که در چارچوب برنامه کوواکس ارایه می شود.

سفارت ژاپن در تهران در پیام خود ابراز امیدواری کرد که همکاری دولت آن کشور و سازمان ملل، بتواند گامی مثبت برای افزایش مقاومت در برابر کرونا در میان کشورهای آسیا و اقیانوسیه باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۸
خدا روح سامورایی ها رو شاد کنه که بیشتر از مسئولان ممکلت ایران به فکر مردم ایران هستید!
تبریک عرض میکنم به این همه عزت و اقتدار: اهدایی یک کشور بدون نفت به صاحبان نفت!!! احسنت بر مسئولین جمهوری اسلامی ایران
خدا خیرتان دهد انشاالله .
خودمون رو خوب به گدایی زدیم.
به من بینوا کمک کنین.. خداوند در آخرت و عقبی خیرتان دهد!!!
انقدر بگذارید وضع بغرنج بشه تا بقیه کشورا دلشون به حال ما بسوزه و واکسن بهمون اهدا کنن. آخه بیکفایتی و نا کارامدی تا چه حد؟!
خیلی از این واکسنا اهدا شده- اما به کیا تزریق شده؟؟؟؟
خدا خیرشون بده... دیگه دل ژاپنی ها هم برای ما سوخت!!!
ولی بعید میدونم ۱دونه هم دست مردم برسه ! تا مسیولین هستن مردم چرا؟
کشوری که قرار بود بشود ژاپن غرب آسیا، حالا شده است صدقه بگیر غرب اسیا!!!!!!
مال بد بیخ ریش صاحبش این واکسن استرازانکا اگه بی ضرر بود این کشور ژاپن یه دوزش را هم به ایران نمیداد
سر از بازار آزاد درمیاره
بازم معرفت ژاپنی ها کشور رو انداختند تو بغل روسیه و چین دارن همه جانبه میدوشنشون هیچ وقت هم از منافعشون بخاطر اینا نگذشتند
پس به چی میگن گدایی؟
درد و بلای ژاپن بخوره تو سر چین
دم ژاپن گرم فقط واکسن هدیه میدهد زوسیه ودایی جان چین واکسن را به ایران میفروشند اونوقت شرق پرستان سنگ کمونیستهارا برسینه میزنند وانهارا ناجی ملت میدانند
تا حالا این اهدای خیراتی ژاپن را 50 بار اعلام کردید. همه این 2.9 میلیون دوز برای چند روز واکسیناسیون ایران کافیه. بقیه اش چی میشه؟
مگر اینکه این کومونیستی ها به دادمان برسند
درود بر ژاپن درود بر تویوتا ! درود بر هندا! درود بر سونی!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل