بازدید 5649

مذاکرات عمان و آمریکا درباره مسائل منطقه

معاون وزیر امورخارجه آمریکا با سفر به مسقط با همتای عمانی خود درباره مسائل منطقه گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ 27 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود امروز (سه شنبه) با «خلیفة بن علی الحارثی» معاون وزیر امور خارجه عمان در امور دیپلماتیک دیدار و گفتگو کرد.

بر پایه این گزارش، در این دیدار که در ساختمان وزارت امور خارجه عمان برگزار شد، دو طرف زمینه‌های همکاری دوجانبه بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون وزیر امور خارجه عمان و آمریکا همچنین بر ادامه توسعه روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید و درباره موضوعات مورد علاقه مشترک منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

در این دیدار سفیر آمریکا در مسقط و تعدادی از مسئولان وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور حضور داشتند.

پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه هفته گذشته اعلام کرد که «وندی شرمن» معاون این وزارتخانه در ادامه سفر منطقه‌ای خود به عمان می‌رود تا درباره ایران و یمن با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند.

وندی شرمن قبل از عمان به کشور‌های ژاپن، کره جنوبی، مغولستان و چین سفر کرده بود.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر شرمن به عمان اظهار داشت عمان نقش مهمی برای میانجی‌گری در منطقه ایفا کرده است. اطلاعات بیشتری درباره سفر و تعاملات معاون وزیر خارجه در عمان زمانی که موعد آن نزدیک‌تر شد، ارائه می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد قطعا در خصوص گستره‌ای از اولویت‌های منطقه‌ای با عمان همکاری نزدیکی داشته‌ایم. ایران یکی از آن‌هاست، یمن مورد دیگر است. وقتی که زمان آن برسد، جزئیات بیشتری درباره این سفر ارائه می‌کنیم.

وندی شرمن پیش از عمان به چین رفته بود تا در شهر تیانجین در شرق چین با مقامات این کشور از جمله «وانگ یی» وزیر امورخارجه چین دیدار و گفتگو کند.

شرمن بلندپایه‌ترین مقام در دولت جو بایدن است که همزمان با افزایش تنش‌ها در چندین جبهه میان واشنگتن- پکن، برای دیدار با وزیر خارجه چین به این کشور سفر کرد، اما به پکن نرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار