بازدید 4640

وزیر خارجه چین: آمریکا تکبر و تعصب را کنار بگذارد

وزیر خارجه چین گفت: امیدواریم که طرف آمریکایی درک درست و بی طرفی از چین داشته باشد و به یک سیاست منطقی و عملگرایانه درباره چین بازگردد.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 27 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پکن؛ وانگ یی وزیر امور خارجه چین در دیدار با وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمريکا در بندر تیانجین در شرق چين گفت این دو کشور باید اختلافات خود را بهتر مدیریت کنند. وی در عین حال هشدار داد تلاش‌های آمریکا برای ممانعت از پيشرفت چین محکوم به شکست است.

خبرگزاری شین هوای چين به نقل از وانگ اعلام کرد: "امیدواریم که طرف آمریکایی درک درست و بی طرفی از چین داشته باشد، تکبر و تعصب را کنار بگذارد، از موعظه دست بردارد و به یک سیاست منطقی و عملگرایانه درباره چین بازگردد".

وزير امور خارجه چين به آمریکا هشدار داد با مطرح کردن حقوق بشر، حاکمیت چین را "نقض" نکند و از واشنگتن خواست تعداد فزاینده تحریم‌ها و محدودیت‌ها را در زمینه انتقال فناوری لغو کند.

شی فنگ معاون وزیر امور خارجه چین نیز پیشتر در گفتگو با وندی شرمن اعلام کرد آمریکا باید از قلمداد کردن پکن به منزله یک دشمن فرضی دست بردارد.

وزارت امور خارجه چین به نقل از شی فنگ اعلام کرد: "شاید آمریکا امید دارد که با شیطانی جلوه دادن چین به نوعی بتواند چین را به علت مشکلات ساختاری خود مقصر بداند".

این سفر به طور گسترده به مثابه گامی برای آماده کردن زمینه برای دیدار جو بایدن رئيس جمهور آمريکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین، که ممکن است در اجلاس گروه ۲۰ در رم پايتخت ايتاليا در ماه اکتبر انجام شود، قلمداد می‌شود. وندی شرمن روز یکشنبه برای یک سفر دو روزه وارد چین شد؛ معاون وزیر خارجه آمریکا قبل از سفر به چین از ژاپن، کره جنوبی و مغولستان دیدن کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار