بازدید 9610
۲

ماجرای ویدئو منتشر شده از نهنگ در ساحل بوشهر

چند روزیست ویدئوای از پرش یک نهنگ در ساحل بوشهر در فضای مجازی منتشر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 20 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نسبت به انتشار ویدیوی کوتاه پرش نهنگ، در حوالی ساحل بوشهر که چند روزیست در فضای‌مجازی منتشر شده است، واکنش نشان داد و اظهار کرد: این فیلم، یک جلوه ویژه تصویری بوده و در واقعیت روی نداده است.

فرهاد قلی‌نژاد تصریح کرد: به لحاظ علمی نهنگ هیچ‌وقت به این نزدیکی نمی‌آید و نهنگ‌هایی که در خلیج فارس هستند بیشتر از گونه «براید» هستند، که توانایی پرش ندارند.

وی افزود: مناطق کم عمق ساحلی همانند آن‌چه که در سواحل استان، به ویژه سواحل شمالی شاهد آن هستیم، محل‌های مناسبی برای حضور پستانداران دریایی بزرگ، مانند وال نیست و این جانوران در مناطقی که دارای عمق مناسب می باشند حضور دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه گفت: مناطق کم عمق خلیج فارس در استان بوشهر، محل زیست پستانداران دریایی کوچک‌تر مانند دلفین گوژپشت و پورپویز است.

سعید نوذری؛ رییس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز، از زاویه ای دیگر به تحلیل این ویدیو پرداخت و ضمن اشاره به خلاقیت هنرمندانه طراح این ایده، برای جلب توجه جامعه به مسئله مهم محیط زیست و گونه های دریایی شایسته حمایت، بیان کرد: این فیلم کوتاه تنها یک جلوه ویژه سینمایی است است که به راحتی با نرم افزارهای ایجاد جلوه‌های ویژه مانند: افتر افکت، سینما فوردی، مایا، پریمیر و حتی برخی اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه قابل ساختن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
هرچي بود خيلي باحال بود
چه عجب یکبار گسی پیدا شد روشتگری کنه ؟؟!!!! آفرین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر