بازدید 11387

بررسی وضعیت اعزام زائران اربعین در سازمان حج و زیارت

وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات بویژه در اربعین حسینی (ع) درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بررسی شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴ 20 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد و گزارش حجج الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و صحبت الله رحمانی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درخصوص وضعیت اعزام زائران به عتبات بویژه در اربعین حسینی ارائه گردید.

دراین جلسه مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با اشاره به هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده درداخل کشوردرخصوص مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: تعامل و هماهنگی با گروه‌های فعال درعراق نیز صورت گرفته و در این ارتباط در روز‌های آینده میزبان سه گروه از طرف‌های عراقی برای برگزاری جلسات مشترک و تعامل بیشترخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ۳۰۰ موکب مشترک تشکیل و به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه کرده اند، افزایش تعداد موکب‌های مشترک ایرانی و عراقی را مهم خواند و گفت: در موسم اربعین سال ۹۸ بیش از یک میلیون زائر ایرانی در منازل عراقی‌ها اسکان یافتند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رحمانی نیز به سفر اخیر خود به عراق و مذاکرات صورت گرفته با طرف‌های عراقی با هدف از سرگیری اعزام محدود کاروان‌های زیارتی به عتبات اشاره کرد و از امضای تفاهم نامه بین مسئولان حوزه گردشگری عراق و سازمان حج و زیارت در هفته‌های آینده خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد: تیم‌های کارشناسی دو طرف آخرین مشورت‌ها و رایزنی‌ها را درخصوص مفاد این تفاهم نامه در تهران انجام خواهند داد.

برپایه این گزارش، درابتدای این جلسه نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آغاز مناسک حج تمتع در سرزمین وحی، از عدم حضور زائران ایرانی در این مراسم با وجود پیگری‌های صورت گرفته از کشور میزبان ابراز تاسف کرد و فراز‌هایی از پیام مقام معظم رهبری بمناسبت ایام حج را قرائت نمود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به واقعه فخ در هشتم ذی الحجه سال ۱۶۹ هجری قمری و شهادت جمعی از فرزندان معصومین علیهم السلام، اظهار داشت: این جنایت غم انگیز را بنی عباس مرتکب شدند و سپاهیان عباسی در روز ترویه؛ روزی که حجاج مراسم حج تمتع را آغاز می‌کنند فرزندان معصومین را در لباس احرام به شهادت رساندند.

وی تاکید کرد: طبیعت حج روحیه استکبار ستیزی است و همانطور که امام راحل (ره) تاکید کردند امروز هم مانند همیشه مصلحت امت اسلامی در وحدت کلمه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار