بازدید 14396

بیماری که بدون علامت در زنان ظاهر می‌شود

در صورت مشاهده علائمی مانند درد در پایین شکم یا پشت شما که معمولاً در دوره قاعدگی بیشتر است، درد دوره‌ای که شما را در انجام فعالیت‌های عادی متوقف می‌کند، درد هنگام ادرار در دوره قاعدگی، احساس بیماری، یبوست، اسهال یا وجود خون در زیر پوست و قاعدگی‌های سنگین در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 16 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از دویچه وله، نوعی سندرم مربوط به تخمدان، میلیون‌ها خانم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند در بسیاری از افراد بدون علامت باشد.

 درد اندام‌های تحتانی در زنان ممکن است نشانه‌ای از ابتلا به آندومتریوز باشد. این وضعیت اغلب همراه با قاعدگی دردناک در زنان بروز می‌کند؛ یک بیماری طولانی‌مدت که باعث می‌شود بافتی مشابه لایه رحم در قسمت‌های دیگر رشد کند.

در صورت مشاهده علائمی مانند درد در پایین شکم یا پشت شما که معمولاً در دوره قاعدگی بیشتر است، درد دوره‌ای که شما را در انجام فعالیت‌های عادی متوقف می‌کند، درد هنگام ادرار در دوره قاعدگی، احساس بیماری، یبوست، اسهال یا وجود خون در زیر پوست و قاعدگی‌های سنگین در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) که میلیون‌ها زن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند در بسیاری از افراد بدون علامت باشد. علائم این بیماری که بر نحوه کار تخمدان تأثیر می‌گذارد، معمولاً در اوایل دهه ۲۰ زندگی مشخص می‌شود. این علائم شامل قاعدگی‌های نامنظم یا توقف قاعدگی، مشکل بارداری در نتیجه تخمک‌گذاری نامنظم یا عدم تخمک‌گذاری، رشد بیش از حد مو (هیرسوتیسم) که معمولاً در صورت، سینه، کمر یا باسن بروز می‌کند، افزایش وزن، نازک شدن مو و ریزش مو از سر، پوست چرب یا آکنه است.

افتادگی لگن عارضه دیگری است که ممکن است علت این درد‌ها باشد. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که عضلات و بافت‌های حمایت‌کننده از اندام‌های لگن، ضعیف شوند یا از بین بروند. مثانه (سیستوسل)، میزراه (پیشابراه)، راست روده (رکتوسل)، رحم، واژن یا روده کوچک (انتروسل) اندام‌هایی هستند که ممکن است افتادگی لگن آن‌ها را نیز درگیر کند. این بیماری قابل درمان است و معمولاً در زنانی اتفاق می‌افتد که زایمان کرده‌اند، پیرتر هستند و یائسه شده‌اند.

فیبروم رحم هم ممکن است علت بروز برخی از این در‌ها و عوارض باشد. فیبروم، رشد گره‌های کوچکی در رحم است که سرطانی نیست. اما این گره‌ها می‌توانند بزرگتر و حتی باعث افزایش وزن شوند، دردناک هستند و می‌توانند منجر به عوارضی مانند خونریزی شوند. این مشکل با سونوگرافی یا آزمایش‌های غربالگری اضافی تشخیص داده می‌شود. یک گزینه درمانی یکسان برای فیبروئید رحم وجود ندارد و برخی از خانم‌ها می‌توانند یاد بگیرند که با آن زندگی کنند.

ششمین سرطان شایع در زنان، سرطان تخمدان است. سرطان تخمدان ممکن است در هر سنی رخ دهد. علائم این بیماری اغلب می‌تواند با سندروم روده تحریک‌پذیر اشتباه گرفته شود. پس اگر موارد زیر را دارید به پزشک عمومی مراجعه کنید: افزایش اندازه شکم و نفخ مداوم، درد مداوم لگن و شکم، تغییر غیرقابل‌توضیح در عادات روده، مشکل در غذا خوردن و احساس سیری سریع یا احساس حالت تهوع.

سرطان دهانه رحم غالباً در مراحل اولیه علائمی ندارد. در بیشتر موارد، خونریزی غیرطبیعی از واژن اولین علامتی است که می‌تواند در بین دوره‌ها یا بعد از یائسگی رخ دهد. خونریزی غیرطبیعی به معنای سرطان دهانه رحم نیست، اما باید در اسرع وقت به پزشک عمومی مراجعه کنید تا بررسی‌های کافی در مورد شما انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان