بازدید 4311

کاهش کیفیت هوای اصفهان تا روز شنبه ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شرایط کاهش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان تا روز شنبه آینده به‌دلیل وزش بادهای گرم از سمت شرق و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 16 July 2021

به گزارش «تابناک»، منصور شیشه فروش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ روز گذشته هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و پیش‌بینی می‌شود با توجه به وزش باد از شرق به غرب در روزهای آینده این شرایط تا فردا شنبه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به پیش‌بینی وزش باد و تندباد لحظه‌ای از امروز تا اواخر وقت فردا شنبه در نیمه شمالی و مناطق شرقی و مرکزی استان که به گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا منجر می‌شود، اظهار داشت: وزش باد ممکن است باعث آسیب وارد شدن به سازه‌های موقت در این مناطق شود و از طرفی لازم است اصول ایمنی در تردد جاده ای و تثبیت سازه های ناپایدار رعایت شود.

شیشه فروش با بیان اینکه وزش باد در ۲ روز آینده به فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در سمنان و شمال و شرق داخل استان می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ روز ناسالم در اصفهان داشتیم که از جمله دلایل آن می‌توان به گرد و غبار و کاهش بارش اشاره کرد.

وی با تاکید بر پرهیز افراد آسیب پذیر از تردد در بیرون از خانه به دلیل کاهش کیفیت هوای اصفهان، اضافه کرد: همچنین توصیه می شود که مردم از تردد در بیرون خانه از ساعت ۱۱ تا ۱۶ به دلیل شدت تابش نور خورشید و اشعه فرا بنفش پرهیز کنند و در صورتی که ناچار به تردد هستند از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به گرمای کم سابقه در خرداد و تیر امسال اشاره کرد و گفت: در این ۲ ماه دمای هوای اصفهان نسبت به میانگین دما ۲ تا چهار درجه افزایش یافته است.

وی همچنین به کمبود ۴.۳ متر مکعب بر ثانیه آب آشامیدنی برای ۵۷ شهر و ۱۸۰ روستای استان اصفهان، افزود: این موضوع به ایجاد مشکلاتی مانند افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق منجر شده است که ضرورت دارد وزارت نیرو برای پیشگیری از ایجاد چنین شرایطی، پیش بینی‌های لازم را در فصول گرم داشته باشد.

شیشه فروش با بیان اینکه اصفهان به حداقل ۲۲ هزار مگاوات تولید برق در نیروگاه‌های جدید نیاز دارد، اظهار داشت: از وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست انتظار می‌رود تا نسبت به اجرای نقشه احیای زاینده رود اقدام کنند.

به گفته وی، نه تنها در برخی موارد اجازه استفاده از منابع آبی مانند سمیرم و فریدونشهر در استان اصفهان داده نمی‌شود بلکه طرح‌های انتقال آب برای رفع مشکلات کمبود آب در این خطه هم به طور کامل اجرا نشده است.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان از ۱۹ تیر جاری با شاخص کیفی بالای ۱۰۰ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گفته کارشناسان و مسوولان ۱۶ کانون گرد و غبار در وسعت یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار در داخل استان اصفهان وجود دارد و علاوه بر آن خشکی بستر زاینده رود و کشت نشدن در اراضی اطراف این رودخانه و همچنین خشک بودن تالاب بین المللی گاوخونی منجر به فعال شدن کانون‌های گرد و غبار محلی در هنگام وزش باد می‌شود.

همچنین استان اصفهان در معرض فعال شدن کانون های گرد و غبار در استان های سمنان، یزد، خراسان جنوبی و قم قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها