بازدید 5613

ارتش یمن بخش‌های وسیعی از استان البیضا را آزاد کرد

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی عملیاتی، بخش‌های وسیعی از مناطق الزاهر و الصومعه در استان البیضاء در مرکز این کشور را آزاد کردند.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 13 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این عملیات در پاسخ به تجاوز عناصر مزدور و جنایتکار داعش و القاعده به عنوان عناصر مورد حمایت کشور‌های متجاوز، در عملیاتی تحت عنوان «النصر المبین» انجام شد که تنها هفتاد و دو ساعت بطول انجامید.

وی افزود: در این عملیات صد‌ها تن از عناصر تکفیری وابسته به القاعده و داعش کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی سلاح و جنگ افزار نیز به غنیمت نیرو‌های یمنی درآمد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: دستاورد اخیر میزان ارتباط میان گروه‌های تکفیری به عنوان مجری طرح‌های آمریکا و ائتلاف متجاوزان را که با ده‌ها پرواز از آن‌ها پشتیبانی کردند، نشان می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که عملیات نظامی تا متوقف شدن تجاوز، رفح محاصره و آزادی تمامی سرزمین‌های یمن، ادامه خواهد یافت.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن یادآورشد که جزئیات و تصاویر این عملیات، در روز‌های آینده پخش خواهد شد.

رسانه‌ها پیشتر گزارش‌های را در باره کمک گرفت ائتلاف سعودی از گروه‌های تروریستی نظیر القاعده در جنگ یمن خبرداده بودند، و القاعده نیز اخیر در بیانیه‌ای به این همراهی اذغان کرد و گفت: در جنگ «الصومعه» و «الزاهر» در استان «البیضاء» در مرکز یمن کنار نیرو‌های ائتلاف سعودی بوده است.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان