بازدید 47463

پیام حضور نیروی دریایی ایران در اقیانوس اطلس برای نخستین بار در تاریخ+ فیلم

ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن بومی سهند توانست برای اولین بار در تاریخ و بدون پهلوگیری در بنادر دیگر کشورها وارد اقیانوس اطلس شود. به عقیده ناظران این رویدادی بزرگ در راستای اقتدار دفاعی و نظامی ایران است که می تواند موقعیت بین المللی ایران را بیش از پیش ارتقا دهد.
کد خبر: ۱۰۶۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 11 July 2021

پیام حضور نیروی دریایی ایران در اقیانوس اطلس برای نخستین بار در تاریخ+ فیلم

بین الملل تابناک: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن بومی سهند توانست برای اولین بار در تاریخ و بدون پهلوگیری در بنادر دیگر کشورها وارد اقیانوس اطلس شود. به باور ناظران، این رویدادی بزرگ در راستای اقتدار دفاعی و نظامی ایران است که می تواند موقعیت بین المللی ایران را بیش از پیش ارتقا دهد.

در همین رابطه، امیر دریادار حسین خانزادی در برنامه نگاه یک شبکه سیما عنوان کرد: در حالی که آمریکایی‌ها از آب‌های ما ۱۲ مایل فاصله دارند، از ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس که پنج هزار مایل با آنها فاصله دارد، به وحشت افتاده‌اند.

وی گفت: ناو بندر مکران ۱۱۰ هزار تن سوخت با خودش حمل می‌کند و می‌تواند ده سال بدون سوخت گیری در دریا بماند و آب شیرین کن بسیار پیشرفته‌ای دارد؛ بنابراین، حضور مستمری را برای ناوگروه در دریا فراهم می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ناوشکن سهند نیز که همراه ناو بندر مکران است از سال ۹۷ تاکنون ۴۰۰ روز دریا نوردی داشته که بیشتر آن در دریای سرخ بوده است.

دریادار خانزادی گفت: جمهوری اسلامی ایران در شش ماه، ناوبندر مکران را ساخت و موجب تعجب کشورهای غربی شد.

وی با بیان اینکه کسی که روند را تولید می‌کند در عرصه‌های مختلف دست بالا را دارد، افزود: تاکنون آمریکایی‌ها در منطقه ما حضور داشتند و ما آنها را رصد می‌کردیم که اگر شیطنت کنند، پاسخ دهیم اما اکنون نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس روند تولید می‌کند.

تعداد بازدید : 4827

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور ما در اقیانوس اطلس، پاسخ به ادعای امریکایی‌ها بود که می‌گفتند ایران هیچ گاه نمی‌تواند در این اقیانوس حضور داشته باشد.

دریادار خانزادی افزود: با توجه به اینکه کشورهای آفریقایی حاشیه اقیانوس اطلس نیروی دریایی ندارند و به طور طبیعی تهدیدی برای آمریکایی‌ها محسوب نمی‌شوند، کشورهای اروپایی نیز تهدیدی برای آمریکایی‌ها نیستند؛ بنابراین، حضور جمهوری اسلامی ایران که اساس آن ظلم ستیزی است در اقیانوس اطلس برای آمریکایی‌ها نگران کننده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ناوگروه حدود پنج هزار مایل معادل ۲۰ هزار کیلومتر از سواحل ایران فاصله دارد افزود: از ابتدا هدفی برای رفتن به خلیج مکزیک نداشتیم و در سکوت خبری، زمانی که ناوگروه در وسط اقیانوس اطلس حضور یافت آن را رسانه‌ای کردیم.

دریادار خانزادی گفت: با توجه به اینکه در این زمینه حرفی نمی‌زدیم، اظهارات مقامات آمریکایی را درباره ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به ویژه ناوبندر مکران می‌شنیدیم که خنده دار بود و نشان می‌دهد، آنها هیچ شناختی از توانایی‌های ما ندارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اکنون دروازه‌های اقیانوس اطلس به روی ما باز شده است گفت: زمانی یکی از مقامات آمریکایی، خطی از سواحل آمریکا تا بندرعباس کشید و گفت محال است ایران بتواند نزدیک آمریکایی‌ها شود.

وی افزود: هر قدر در دریاهای آزاد پیش برویم، نمایش اقتدار و حضور امنیت آفرین ماست و اینکه توانمندی ایفای نقش ما را در راستای کار جمعی برای ایجاد امنیت نشان می‌دهد.

چرا حضور ایران در اقیانوس اطلس مهم است؟

اقیانوس اطلس که به توفان‌های عظیم خود معروف بوده و هیچ ناوگانی به‌ سادگی به آن ورود نمی‌کند، حال شاهد حضور ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ایران به شکل کاملاً مجهز است.

پیامدهای این سفر و واکنش‌ها به اقدام نیروی دریایی راهبردی ارتش، نشان از چند نکته دارد؛ با توجه به انجام ۹۰درصد تجارت ایران از دریا و همچنین وجود شریان نفتی به نام تنگه هرمز، حضور یک ناوگروه ایرانی در اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی، نه‌ تنها به معنای ایجاد خط اقتصادی جدید برای ایران و بلکه افزایش اعتبار دریایی ناوگان نیروی دریایی در امر حفاظت و دریانوردی دریایی در سطح بین‌الملل خواهد بود؛ این اتفاق بار دیگر با سفر خارک به کانال سوئز رقم خورد؛ اما این بار با حضور دو ناو بومی، بدون پهلوگیری و جلو بودن از برنامه مدون معادلات در منطقه، طور دیگری رقم خواهد خورد.

هم اکنون اقیانوس اطلس به تعبیری حیات خلوت ایالات‌متحده، شاهد حضور ناوگانی بومی، مسلح و باتجربه از ایران خواهد بود که با حفاظت کامل دریایی از کریدور اقتصادی خود، بخش عظیمی از تحریم‌های حاصله را بی‌اثر کرده و امنیت دریایی را بیش‌ از پیش گسترش خواهند داد؛ این اتفاق حاوی پیامی بسیار مهم در دنیای نظامی است؛ از امروز هیچ دشمنی در هیچ کجا خارج از تیررس نیروی دریایی راهبردی ایران نخواهد بود.

حضور ناوگروه تماماً ایرانی، بدون پهلوگیری در مسیر خود به سمت اقیانوس اطلس، نه‌ تنها سیاست‌ها و معادلات نظامی ایالات‌متحده را ـ چه در تحریم و چه در عرصه نبرد دریایی ـ به‌هم‌ریخته، بلکه با شکستن رکورد دریانوردی ایران و ثبت یک سفر دریایی بی‌نقص با ناوگانی تماماً ساخته دست متخصصان ایرانی، نشان افتخار راهبردی شدن نیروی دریایی را نیز با خود به ارمغان آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۹
خدا قوت دلاوران
خب که چی
دم همه تون گرم
عجب اقتداری! واکسن چی شد ؟
اقتدار یعنی مملکتی آباد ملتی در رفاه و آسایش روحی وروانی
اقتدار یعنی در مملکت فقر و فلاکت و بیکار نباشد
اقتدار یعنی باجهان تعامل داشته باشی
اقتدار یعنی رضایت ملت
مگر ۵۰۰۰ مایل معادل ۲۰ هزار کیلومتر میشه ؟؟؟!!؟
برق رو وصل کن بابا
نیویورک در تیررس ایران است هر لحظه که دوست داره با خاک یکسان کنیم
زنده باد ارتش زنده باد نیروی دریایی
ما نیازی به دشمن نداریم و فقط بگید غرق شدن ناوهای ما در خزر و دیگری در خلیج فارس، کار دشمن بود؟
حالا بگیر تمام ناوهای جنگی دنیا هم دراختیار ..هر وقت از درون مشکلات،،، بحران ، اقتصادی، سیاسی اجتماعی وگرانی بی برقی بی ابی وغیره!!!!!!!!! چه مشکلی حل میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میگن مرغ رسیده به نزدیک 40 تومان
نان و آب مردم رو تامین کنید لازم نیست برین جای دور
کسی نمیخواد حرف مفت بزند؟!!!
خدا قوت
نفتکش را پر از سوخت کنی و غذا و آب، میشود ناو؟؟ خب که چه؟ بگو 100 سال میتواند در دریاها باشد... چند روز میتوانددر جنگ باشد؟ میتواند در حد 24 ساعت در برابر آتش سوزی مقاومت کند؟؟
بجای این هزینه ها کاش به فکر مردم مظلوم خوزستان و سیستان میبودین!
خوب خداراشکرکه به همه اهدافمان رسیدیم وبه اقیانوسهادست پیداکردیم ازفرداهمه دنیابه اینهمه عظمت سرتعظیم فرودآورده وامریکاهم دلارش رابرایمان ارزان خواهدکرد!!
درود بر دریادلان ارتش ج.ا.ایران
آفرین بر دلاور مردان ایران زمین .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار