بازدید 137152

بررسی علل فلج شدن صورت «سحر جعفری جوزانی»

«سحرجعفری جوزانی»، براثر خطای پزشکی سلامت خود را از دست داده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 11 July 2021

«سحرجعفری جوزانی»، بازیگر کشورمان دچار فلج صورت شده و مجبور است هنگام حرف زدن فک خود را بگیرد. آن طور که از کلیپی که او در فضای مجازی منتشر کرده بر می آید، دندان‌های عقل وی نهفته است به همین دلیل به دندان پزشک مراجعه می کند و او تشخیص اسپاسم شدید را می‌دهد که هیچ ارتباطی به دندان عقل ندارد و بایدفوری بوتاکس داخل فک را انجام دهد. پزشک به داخل فک و دندان‌های جلویی و فک پایین هم بوتاکس تزریق می‌کند و با این ادله که گردن وی هم مدتی دیگر درد خواهد کرد، به دنبال تزریق به گردن وی است، اما خانم جوزانی اجازه این کار را نمی دهد ولی دو روز پس از تزریق، صورتش کج می شود و حالت افتادگی پیدا می‌کند به طوری که وقتی دست خود را از زیر فک برمی دارد، فک می افتد.

با تماس و پیگیری از پزشک به او پیشنهاد می شود که سمت دیگر فک هم باید تزریق صورت بگیرد! و متاسفانه مشکل او هنوز پابرجاست .برای اطلاع بیشتر شما خوانندگان با تزریق بوتاکس برای کاهش اسپاسم ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

علت اسپاسم صورت (همی فاسیال)

اسپاسم صورت نوعی اختلال حرکتی است که در اثر فشرده شدن یا تحریک اعصاب صورت رخ می‌دهد. این اختلال با انقباضات سریع و غیرعادی در یک طرف صورت همراه است. ماهیچه‌های صورت توسط اعصاب صورت کنترل می‌شود. در هر طرف صورت یک عصب وجود دارد. این عصب از عمق مغز شروع می‌شود و پس از گذر از ساختار بسیار پیچیده مغز به صورت شما می‌رسد. اعصاب صورت سیگنال‌هایی را از مغز حمل می‌کند که باعث منقبض شدن یا استراحت ماهیچه‌های صورت می‌شود.برای مثال با کمک این اعصاب، می‌توانید چشمک بزنید، بینی خود را منقبض یا لب‌های خود را جمع کنید.

اگر چیزی در هنگام فعالیت این اعصاب روی آن‌ها فشار وارد کند، انتقال سیگنال‌ها به صورت شما تحت تأثیر قرار می گیرد. این تأثیر می‌تواند به صورت انقباض و گرفتگی غیر ارادی ماهیچه‌ها و در نتیجه اسپاسم صورت بروز یابد.

همه انقباض‌ها اسپاسم نیست

انقباض موقت ماهیچه‌های صورت به عنوان اسپاسم صورت شناخته نمی‌شود. به عنوان مثال تیک‌ و جمع شدن صورت و اسپاسم دور چشم (بلفارواسپاسم)، شرایط متفاوتی هستند. در این شرایط، معمولاً هر دو طرف صورت درگیر می‌شود در صورتی که در اسپاسم صورت، اغلب انقباض در یک طرف صورت اتفاق می‌افتد.

درمان اسپاسم

هرچند هم اکنون هیچ درمان تضمین شده‌ای وجود ندارد اما روش‌های درمانی مختلفی برای رفع اسپاسم نیمه صورت وجود دارد:
دارو درمانی اسپاسم صورت
تزریق بوتاکس به صورت
عوارض موقت تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم توسط یک باکتری به نام باکتریوم کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می‌شود. این ماده با سموم غذایی که بوتولیسم نام دارد، مرتبط است. هر چند، هنگامی که این سم در دوز کنترل‌شده مصرف شود، برای آرام کردن ماهیچه‌ها مؤثر است و ضرری ندارد. این سم به ماهیچه‌های صورت تزریق می‌شود و سیگنال‌های عصبی را مسدود می‌کند.عوارض تزریق بوتاکس صورت عموماً موقت است. افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس و دو بینی از جمله عوارض آن است. این عوارض معمولاً بعد از یک تا دو هفته از بین می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۵
گل بود، به چمن هم آراسته شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
بنده هم قربانی پزشکی و خطای پزشکی شدم. تا آخر عمر باید با این بیماری بسازم. می بایست قوانین سخت گیرانه برای پزشکان عزیز باشد و هر سال از آنها تعهد گرفته شود. ضمنا رودربایستی در علوم پزشکی باید کنار گذاشته شود. اگر پزشکی امرور بی حوصله است معاینه نکند و به بیمار بگوید از همکارانش کمک بگیرد پرسیدن عیب نیست. در ضمن مطب پزشکان باید کنار هم باشد به هم کمک کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
الان در کشور آلمان چنین است کارگر و مهندسان را گاهی وزن می کنند تا اضافه وزن و سایر بیماری ها نداشته باشد. برای رشته پزشکی هم مثل خلبانی معاینات پزشکی و آزمون شخصیت بزارند.
کیلو کیلو دکتر مهندسای بی سواد. کارت بکش مدرکتو بگیر بزار تو اینستاگرامت دیگه این زحمتا چیه واسه مردم درست میکنی. انشااله که مشکل رفع می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
نه عزیزم دانشگاه پر از دکترهای بی سواد سهمیه منطقه محروم .و ... این چیزاس!
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
دکتری که روز امتحان چرت پارتی شبانه رو بزنه برا نمره استاد استاد می‌کنه همینه در جواب ناشناس منطقه محروم
سیاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
در جواب اون که گفته منطقه محروم این چیزا باید بگم بهترین دکترای این کشور از مناطق محروم هستن نمونش دکتر رستگار رحمانی شاگرد ارشد پروفسور سمیعی به خاطر یه عده مفت خور امثال توان دکی آزاد ....!!! وقتی با پول مفت و اسکن دفاعیه و نمرتو میگیری و میای بچه مردم رو موش ازمایشگاهی میکنی .
وقتی بالای سر این پزشک نماهای آدمکش کسی نیست که نظارت کنه نتیجه اش این میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
فساد اگر در سریا باشید ایرانی ها راه رسیدن بهش رو پیدا میکنن پس نظارت هم فایده نداره
خداییش از شنیدن خبر اشکم در اومد، انشاءالله سلامتی خانم جوزانی هر چه سریعتر برگرده.
این جراحیهای زیبایی و تزریقات بوتاکس معظل عجیبی تو جامعه ما شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
زیبایی نبوده برای درد فک و دندون رفته پیش جراح
من فک کنم واکسن فایزر زده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
فکر نکن فسفر میسوزونی.خودش یعنی نمیدونه چیکار کرد اینجوری شده.
واقعاً به این نوع از پزشکان چه باید گفت، آخه نامسلمون عمل جراحی دندان نهفته عقل چه ربطی به این داره که بیای ژل تزریق کنید به فک بیمار، این یه سواستفاده مالی آشکار هست که این به اصطلاح دندان پزشک مرتکب شده، خانم جعفری جوزانی باید شکایت کنند و اصلا کوتاه نیاد
خدا لعنت کنه پزشکانی را که به عمد فقط به فکر جیبشون هستن و به فکر سلامت بیمار نیستن من هم مشکلی برام پیش اومده البته تا حالا دو بار ضربه خوردم یک بار برای فصد خون رفته بودم که به جای رگ بازو سوزن فصد که سوزن زخیمی هم هست به تاندون شصت دستم زد که هیچ ارتباطی بین تاندون شصت دست با رگ بازو نیست و ده ها میلیون خرج رو دستم گذاشت تا الان بعد چهار پنج سال تازه درد و حرکت شصتم خوب شده و الان پنج ماهه که یه عذاب جدید دارم رفتم دندون پزشکی قبل عید یکی از دندونام کمی شکسته بود طرف جوری منو هول کرد و گفت تمام دندونات از داخل پوسیده و تا چند ماه دیگه مشکل ساز میشه برات و به کلی دلمو خالی کرد و یازده تا دندون رو توی سه جلسه ترمیم کرد!!! و باعث شد نظم و تنظیم دندونام به هم بخوره بعد از سه چهار بار مراجعه برای تنظیم هر بار کوتاه ترشون کرد و در جلسه آخر هم گفت من بهتر از این نمیتونم کاری کنم و الان میلیون ها خرج کردم توی این پنج ماه پیش یه دکتر دیگه و تازه این دکتر هم گفته فکر نمیکنم دیگه به قبل برگرده فقط سعیمو میکنم الان دندونام همشون کوتاه بلند شدن و پنج کیلو وزن کم کردم از استرس و نه تنها نمیتونم غذا ها رو خوب بجوم بلکه هیچ چیز سفتی نمیشه بخورم آب سرد نمیتونم بخورم و دندونام با هم درگیری دارن و احتمال شکستن داره اگر اون دکتر به فکر جیبش نبود و یکی یکی دندونامو درست میکرد الان منم سالم بودم . هر شب میگم اگر عمدی در کار بوده و به قصد اینکه نرم جای دیگه از هولش این همه دندون رو با هم کار کرده خدا خودشو خانوادشو بچشو تا ابد لعنت کنه و اگر عمدی نبوده میبخشمش
هر کسی میخواهد باشد خدایا همه مریض ها رو شفا بده...روح آدم باید بلند باشد
ممنون که اینقدر به فکر دغدغه های مردم هستید
الان اگر این بررسی را نمی کردید کلی مشکل مردم باقی میماند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
یک آدم همیشه منتقد و غرغرو که آدم یاد گوچا تو کارتون گالیور میندازه
متاسفانه بعلت فساد دستگاههای نظارتی، خیلی مسایل اقتصادی وبهداشتی وحقوقی شهروندان توسط سودجویان درشت خور که به حق وحقوق قانونی وتعرفه ها پایبند نیستند در منازل واپارتمانهای بالای شهر مشغول انواع جراحیهای زیبایی و غیره هستند مثلا همین بوتاکس و بویژه خدمات زیبایی دندانپزشکی، مثلا برای سفیدکردن دندانها ریم های هنگفت میگیرند، فراراز مالیات با این درآمدهای روزی بیش از سیصدچهارصدملیون دستمزد وبیشتر، استفاده از موادغیراستاندارد وانواع خلاف...در گوشه وکنارشهردر باغها وسوله های اطراف شهرها...جنایت صدها هزارمیلیاردی بنام اقتصادکثیف ورسایه دستگاههای نظارتی بامدیران رانتی وپورسانت بگیر...بدبخت هموطن
خدا لعنتش کنه . چه به روز جوان مردم آورده .... سحر جان مطمئن باش تا ابد مورد لعن و نفرین خداونده . مطمئن باش .
اسم خودمون رو میگذاریم مسلمان !
حقیقتا مسلمان بودن اینطوریه ؟
آخه یک لحظه نترسیدی ، دلت نلرزید که بعدا جواب خدا و بنده خدا رو چی میخوای بدی ؟
والا بخدا تقصیر آقای مهران مدیریه که میاد اون سریال در حاشیه رو در مورد پزشکان میسازه ! خب یه چیزی دیده دیگه . میدونه .
خانم جعفری جوزانی ، دعا میکنم که انشالله هر چه سریعتر بهبودی برای سلامت شما حاصل بشه ، به هر حال الان باید میلیارد میلیارد دوباره خرج کنید تا بتوانید ، سلامت خود رو بدست بیارید . خدا انشالله به شما کمک کنه . انشالله . ما برای شما دعا میکنیم و خداوند در کنار شماست .
من هم سال 91مادرم زیردندون مصنوعی اش رولثه اش حالت آبسه پیداکرده بودازشهرستان آوردمش تهران یه دکترمتخصص فک و صورت که بعدامشخص شددکترزیبایی پلاستیک بوده بدون تکه برداری و تشخیص به توموربدخیم فک دادوفک پایین روکلا برداشت بعدازجواب پاتولوژی مشخص شد که یه عفونت جزیی بوده والان بعدازچندسال به علت نداشتن هزینه ایمپلنت داره زجرمیکشه
متن خبر پر از اشتباهات علمی پزشکی بود‌.
حوصله اش نیست. فقط یک موردش را میگم. اثر بوتاکس 4 تا 8 ماه میره نه یکی دو هفته.
ایشون باید شکایت کنن ودمار از روزگار اون دکتر در بیارند
خدا کمک کنه خانم جوزانی منم یه مشکلی برام پیش آمده به خاطر بی توجهی خانم دکتر
عمل پزشک کاملا درست بوده و ایشون از قبل هم اسپاسم همی فیشیال داشتن ، متاسفانه برخی از بازیگران کشور ما حاضرند به خاطر جمع کردن فالوور در اینیستاگرام و شبکه های اجتماعی هر چیزی رو سوژه کنند و هر روز یه خبر جدید در صدر اخبار قرار می گیره.ایشون هفته بعد هم احتمالا میان از پزشک عذرخواهی می کنن ولی چه فایده ؟با روح و روان دندانپزشک بازی شده و احتمالا کلی صدمه مالی و جانی در این چند روز براشون پیش اومده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
دوست عزیز اگر سایش دندان و فشار داشته اول باید براش نایت گارد تجویز میکرده و راهکارهای رفع فشار رو بهش یاد میداده بعد از چند ماه اگر خوب نمیشد اقدامات بیشتری میکرد نه اینکه تا اومده گفته شما باید بوتاکس تزریق کنی تزریق بوتاکس و عمل جراحی آخرین راهکار ها هستن
وقتی دانشگاهارو برای اینکه مسئولین و بچه هاشون بتونن بروند سهمیه تعریف کردن همین هم پیش میاد، راه دیگه برای کمک به فرزند شهید یا جانباز نیست که باید سهمیه رشته بگیره؟
پاسخ ها
بهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
مگه همه ی دکترهایی که دچار خطای پزشکی میشوند

سهمیه ای هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
اکثرا بله
انشالله خدا همه پزشکها ما رو شفا بده باسهل انگاریاشون چوبشم پسر ۷ ساله من هم خورده حالا باید یه بچه افتاده و بی جون داشته باشم
برای نظر دادن در مورد یک بیماری باید از صاحبان نظر وپزشکان سوال کرد .نه هر کس که دستش گوشی است با هر سواد،راه حل میده .گاهاروند بیماری خود فرد اینطوری پیش میره..ابن کارها باعث میشه بعد ا کسی درمان بازیگرها را انجام نده .چون بلدا چطوری نقش بازی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
وقتی پزشک کارشو غلط انجام میده اونم در اینشدت حقشه که معرفی بشه به جامعه . نکنه نظر شما اینه که به کارش ادامه بده و صدها نفر رو بدبخت کنه؟؟؟؟؟
سلام سحرجان آخه شما چرا درباره پزشکان تحقیق نمی کنید چرا اینجوری فک شما را داغون کرد ایشون باورکن اصلا دکترنبودن ..... حق شکایت داری ازپزشک وپیگیرباش
این طبیعی است که احتمال هر عارضه ای بعد از تزریق بوتاکس که نمونه اش فلج موقت عصب صورتی است بوجود ایدالبته اگر خانمها برای زیبا شدن پیشانی حاضرند همگی عوارض بوتاکس را قبول کنند و لب و گونه و پیشانی را حاضرند بوتاکس بزنند و براشون عوارض مهم نیست این جا هم نباید مهم باشد البته نه متخصص فک و صورت، احتمال همچنین مشکلی را نمیداد و احتمالا فکر میکرده با این کار اسپاسم وی بهتر میشه نه بدتر در هر حال هم جراح از نظر روحی و درمان در آینده دچار مشکل میشود وهم خود خانم بازیگر یک مدتی اذیت میشد تا تاثیر آن از بین برود و حتما خوب خواهد شد البته هیچ کدام را نباید ملامت کرد این کار ممکنه برای هر کسی در هر شغلی به عناوین متفاوت اتفاق بیفتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
طی فرمی عمل جراحی و بوتاکس باشد. البته برخی جاها فرم صوری می آورند. مثلا امروز پر کند چهار بعد عمل شود.همان لحظه و ساعت انجام نشود کار اورژانسی نیست.
بخدا خیلی سخته. یه مشت آدم بیسواد تو مملکت دارن مردم رو بدبخت میکنن. هیچی بلد نیس همش با سهمیه مدرک بهش دادن دارن مردم رو نابود میکنن. رفتید جبهه دستتون درد نکنه خیلی هم ممنونم ولی دیگه نباید با سهمیه به زور دکترای مملکت رو بدین بهشون بگید آقا بشینید تو خونه بخاطر جبهه رفتنوتون ماهی 20میلیون واریز میکنیم.
بابا اینا همش ادا اطفاره.!!! سبلریتیا که حتی برا سرما خوردگی هاشون میرن خارج
درود بر جناب استاد مسعود جعفری جوزانی ، انسانی شریف و بزرگ در عرصه هنر سینمای ایران از خداوند بهبود و سلامتی از برای عزیزتان آرزمندم.
مشکلش حل میشه یابرای همیشه فکش فلج شده؟!؟!؟!؟!
متاسفانه از این گونه موارد فراوان دیده می شود که پزشکان جراح
(جز اندکی از آن ها ) صدمات جبران ناپذیری را بر مردم وارد می کنند
چون در اتاق عمل دست خودشان است وبا دسیسه بیماران را ناقص می‌کنند و اصل قضیه را می پوشانند ودر نظام پزشکی هم نفوذ دارند و شکایت هم با مراحل طولانی و دست بردن جراحان در پرونده و با رشوه از زیر تقصیر فرار می کنند . اینان قسم نامه شیطان ياد کرده اند . بیچاره مردم وبیماران که دستشان از همه جا کوتاه ولی 《 آیا نمی دانند که خدا آنان را می بینند و سر انجام به سزای اعمالشان می رسد ؟》
دوستان ایشون دندون پزشک نبودن ک اینکار رو کردن مثلا متخصص فک و صورت بودن
از خدای مهربان سلامتی خانم جوزانی را می‌خواهم
من خودم سال هاپیش وقتی کوچیک بودم بخاطرامپول اشتباهی که یه دکتر بیشرف بهم تزریق کرد پام فلج شد خداازش نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
یک زمانی أمپول دیکلوفناک عضله پارو از بین می برد این بلا سر من هم امد جالب اینکه این عارضه فقط در ایران دیده شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل