بازدید 5869

چهره امنیتی لندن در آستانه فینال یورو۲۰۲۰

پایتخت انگلیس در آستانه برگزاری مرحله فینال فوتبال جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) که قرار است فردا (یکشنبه) در ورزشگاه ومبلی برگزار شود چهره امنیتی به خود گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳ 10 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پلیس لندن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ماموران برای تامین امنیت این مسابقه در ایستگاه‌های قطار و مسیر‌های اصلی شهر حضور پر رنگی خواهند داشت.

«لارنس تیلور» معاون رئیس اداره پلیس لندن در پیام ویدئویی که در حساب رسمی توئیتر متروپلیتین پلیس منتشر شد گفت: انگلیس پس از ۵۵ سال بالاخره توانست به مرحله فینال مسابقات فوتبال راه پیدا کند. طبیعی است که مراسمی با این ابعاد نیازمند حضور گسترده پلیس خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم مردم از این فرصت لذت ببرند، این تقاضا را از هواداران مطرح کرد که هنگام تماشای فوتبال و شادی کردن رفتار معقولی را از خود نشان داده و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

معاون رییس پلیس لندن تاکید کرد که تفریح مردم باید به روش ایمن و معقول صورت گیرد. این درحالیست که پلیس لندن چهارشنبه گذشته که تیم ملی فوتبال انگلیس موفق شد در وقت اضافه با برتری دو بر یک دانمارک را شکست دهد ۲۰ نفر از هواداران تیم فوتبال انگلیس را به دلیل اخلال در نظم عمومی و حمله به پلیس دستگیر کرد.

تصاویری که از حوالی ساعت ۱۱ چهارشنبه شب و پس از پایان مسابقه منتشر شد نشان می‌دهد که هزاران تن از هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس هنگام خروج از استادیوم، تمام محدودیت‌ها و مقرراتی را که طی ۱۶ ماه گذشته رعایت کرده کاملا نادیده گرفتند. آن‌ها در خیابان‌های اطراف ورزشگاه بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک صورت همدیگر را در اغوش گرفته، سرود می‌خواندند و پرچم انگلیس را به اهتزاز در می‌اوردند.

با توجه به مسابقه سرنوشت‌ساز فردا که قرار است بین دو تیم فوتبال انگلیس و ایتالیا برگزار شود، گشت زنی ماموران پلیس به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. خودرو‌های پلیس و ماموران سگ در دست که اوضاع امنیتی را زیر نظر دارند در کوچه‌پس‌کوچه‌های ومبلی به وفور دیده می‌شود.

سطح هشدار امنیتی در انگلیس در مرحله سوم (قابل توجه) به معنای احتمال قوی حملات تروریستی قرار دارد. سطح هشدار امنیتی در این کشور از سال ۲۰۱۷ میلادی که پنج حمله تروریستی رخ داد در نوسان بوده است. عمده این حملات در گردهمایی‌ها و اماکن عمومی رخ داده است.

گزارش‌ها حاکیست که ۶۵ هزار هوادار دو تیم انگلیس و ایتالیا برای تماشای مسابقه فردا در ورزشگاه ومبلی بلیت تهیه کرده‌اند. هزاران تن دیگر هم در اماکن عمومی سراسر شهر مسابقه را از طریق تلویزیون تماشا خواهند کرد.

پلیس از هواداران خواسته نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی هوشیار باشند و هرگونه رفتار مشکوک را به پلیس گزارش کنند. معاون رییس پلیس تصریح کرد: سطح هشدار امنیتی همچنان در مرحله قابل توجه قرار دارد و این بدین معناست که احتمال حمله تروریستی وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست