بازدید 19780

توقیف ۲ موتور سیکلت سنگین در اتوبان "همت"

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: ۲ دستگاه موتور سیکلت سنگین در آخرین روز هفته در اتوبان "همت" توقیف و به پارکینگ منتقل شدند و آمار توقیفی‌های این حوزه در سال جاری به ۲۳ مورد رسید.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶ 10 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از روز جمعه مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ "علی همه‌خانی" اظهار داشت: توقیفات مذکور در رصد شبانه‌روزی معابر و بزرگراه‌های پایتخت با هدف بررسی لحظه به لحظه ترافیک شهر تهران، با کمک رصد تصویری ماموران راهور در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور فاتب انجام گرفت.

وی گفت: در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت سنگین در محور همت شرق به غرب قبل از دهکده (منطقه ۲۷) در حال تردد است که بی درنگ تیم عملیات پلیس راهور فاتب، این موتورسیکلت یاما‌ها ۲۵۰ سی سی را متوقف کرد.

همه‌خانی افزود: همچنین در ساعت ۱۳ و ۳۵ دقیقه در موقعیت شرق به غرب بزرگراه شهید همت مقطع جوانمردان (منطقه ۲۷) یک دستگاه موتور سیکلت سنگین (Kawasaki z ۱۰۰۰) که در این محدوده مشغول انجام حرکات مخاطره‌آمیز بود، توقیف شد.
 
توقیف ۲ موتور سیکلت سنگین در اتوبان
 
وی ادامه داد: با توجه به لایی‌کشی و سرعت بالای این موتورسیکلت‌های سنگین در سطح معابر مذکور و احتمال بروز حادثه برای راکبان و خطراتی که برای سایر شهروندان متصور بود با هماهنگی به عمل آمده با تیم‌های مستقر در طرح، هر ۲ موتورسیکلت سنگین در همان محدوده متوقف و به پارکینگ منتقل شدند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: طرح توقیف موتور سیکلت‌های سنگین بدون پلاک و بدون مجوز در سطح شهر تهران ادامه دارد.

وی ادامه داد: پلیس راهور تهران بزرگ با ناقضان قانون، هنجارشکنان و راکبانی که باعث ایجاد مزاحمت و تولید سروصدا می‌شوند و با حرکات نمایشی جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند برخورد کرده و موتور سیکلت آنان را نیز توقیف خواهد کرد.

همه‌خوانی تاکید کرد: برخلاف نظر برخی از افراد تردد موتور‌های سیکلت سنگین فاقد مجوز و پلاک در روز‌های تعطیل نیز مانند روز‌های عادی ممنوع است.

وی خطاب به شهروندان خواستار شد تا در صورت مشاهده این موارد، مراتب تخلف را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، موتور سنگین اصطلاحی است که به موتورسیکلت‌های با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰ سی سی اطلاق می‌شود و بنابر قانون از سال ۱۳۶۴ تردد با این وسایل نقلیه بدون مجوز از مراجع ذی صلاح ممنوع است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی