بازدید 14586

ساعات کار ادارات هرمزگان تغییر یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: باتوجه به افزایش دمای هوا و کاهش مصرف برق، ساعت کاری اداره ها، دستگاه های اجرایی، بانک ها، شرکت های بیمه و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی در این استان تغییر کرد.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 07 July 2021

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نازنین شیبانی سه شنبه شب با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: براین اساس، ساعت کار اداره ها و دستگاه های اجرایی استان هرمزگان، هر هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود و روزهای پنجشنبه نیز همچنان تعطیل است.

وی بیان داشت: با توجه به پیش بینی افزایش دمای هوا و رشد بار مصرفی برق به دلیل افزایش استفاده از وسایل سرمایشی که فشاری مضاعف بر تجهیزات شبکه انتقال نیروگاه‌ها خواهدداشت و به منظور مدیریت انرژی برق در ساعت های اوج مصرف، مصوبه تغییر ساعت کار اداره ها به مرحله اجرا درمی‌آید.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان اظهارداشت: اداره های استان باید بعد از اتمام ساعت کاری به طور جدی نسبت به خاموش کردن وسایل سرمایشی و وسایل برقی غیرضروری اقدام کنند.

شیبانی تصریح کرد: گشت‌ها و اکیپ‌های بازرسی برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد اداره ها به طور سر زده بازدید و عملکرد هفتگی آن‌ها را در زمینه مصرف برق بررسی می‌کنند.

وی گفت: با مسوولان اداراه هایی که مدیریت مصرف برق و صرفه جویی نداشته باشند، برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: اداره های استان هرمزگان، روزهای پنجشنبه همچنان تعطیل خواهند بود.

باتوجه به تداوم موج هوای گرم درهرمزگان و همچنین افزایش مصرف برق مشترکان؛ در هفته جاری خاموشی های برق در ساعات شب و روز در سطح استان افزایش یافته است.

مصرف برق در هرمزگان در مجموع نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ مگاوات در شبانه روز است که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات مصرف برق در روز مربوط به بخش خانگی است و در صورتی که این میزان به هزار و ۹۰۰ مگاوات در روز کاهش یابد با قطعی برق مواجه نمی‌شویم.

ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های هرمزگان سه هزار و ۹۱۷ مگاوات است که به علت شرایط آب و هوایی سه هزار و ۲۶۷ مگاوات درحالت عادی برق تولید می‌شود.
در حال حاضر یکهزار و ۴۰۰ مگاوات از بار شبکه برق هرمزگان مربوط به کولرها و لوازم سرمایشی است که مشترکان می توانند با خاموش کردن کولرهای اضافه و تنظیم درجه ترموستات کولر بر روی ۲۵ درجه حدود ۳۰ دردصد از مصرف کولر را کاهش دهند که این میزان معادل ۴۰۰ مگاوات خواهد بود.
شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ۷۲۷ هزار مشترک دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل