بازدید 9126
۴

روسیه صادرات برق خود را دو برابر کرد

روسیه در حالی صادرات برق خود را دو برابر کرده است که زمستان سرد و تابستان داغ قیمت‌های برق را بالا برده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 05 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، روسیه در حالی صادرات برق خود را دو برابر کرده است که زمستان سرد و تابستان داغ قیمت‌های برق را بالا برده است.

وزارت انرژی روسیه گزارش داد صادرات برق این کشور به بالاترین سطح از ۲۰۱۲ رسیده و مقدار این صادرات در نیمه اول امسال تقریباً دو برابر برق صادر شده در نیمه اول ۲۰۲۰ شده است.

صادرات برق روسیه در نیمه اول ۲۰۲۱ به ۱۰.۲ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است، در حالی که در دوره مشابه سال قبل ۵.۲ میلیارد کیلووات ساعت برق به خارج فروخته شده بود.

در سال ۲۰۱۹ و قبل از پاندمی کرونا روسیه ۹.۳ میلیارد کیلووات ساعت برق صادر کرده بود.

رشد صادرات بیشتر مربوط به کشورهای حوزه بالتیک بوده است که واردات برق خود از روسیه را ۲ برابر کرده و به ۳ میلیارد کیلووات ساعت رسانده بودند. همچنین فنلاند هم واردات برق خود از روسیه را بیش از ۳ برابر کرده و به ۳.۹ میلیارد کیلووات ساعت رسانده است.

وزارت انرژی روسیه علت بالا بودن صادرات برق در این نیمسال را زمستان خیلی سرد و تابستانی با گرمای بی‌سابقه اعلام کرد که باعث شده است قیمت پیشنهادی کشورهای واردکننده بالا برود.

رائو، پیمانکار صادرات برق روسیه پیشتر اعلام کرده بود صادرات برق ۲۰۲۱ روسیه به ۱۸ میلیارد کیلووات ساعت خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
عده ای بی تخصص در ایران گازکشی را افتخا دانسته و به همه مناطق کشور بردند در حالی که ایجاد گاز گلخانه ای و گرمایش زمین با سوختن گاز چندین برابر شده و وضعیتی را که شاهد بارش کم و بیسابقه هستیم نتیجه این روند هست. بی تخصصان رانتخوار و گمارده شدگان توسط نهادهای قدرت متصل به شرق، اگر گاز را تبدیل به برق کرده و برق ارزانقیمت در اختیار مردم قرار میدادند الان شاهد اینهمه خشکسالی نبودیم. در واقع عده ای دانسته به کشور خیانت می کنند در حالیکه برق انرژی پاک محسوب می شود.
حتما این کشور براااادر و متحد استراتژژژژژژژیک (!) حتی 1 مگا وات هم به ما نمیده!!
بعله و آقایان غرب گرای ما هم می روند معاهده ننگین آب و هوایی را امضا می کنند و خاموشی را به ارمغان می اوذند
ماهم قطعی برق رو سه برابر کردیم...... مگه نمیمبینید صبح تا شب روزی چند بار برق میره... ما هم مردمو ذله کردیم..... ما مسئولین هم به فکر خودمون هستیم.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل