بازدید 7251

ماموریت نظامی ایتالیا در افغانستان خاتمه یافت

امروز، چهارشنبه وزیر دفاع ایتالیا از خروج کامل نیرو‌های مسلح این کشور از افغانستان خبر داد. نیرو‌های ایتالیایی پس از حدود بیست سال کمپ ارینا در هرات را ترک و مسؤولیت آن را به نیرو‌های افغان واگذار کردند.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹ 01 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، عرب نیوز خبر داد، لورنزو گویرینی وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد که تمام نیرو‌های نظامی این کشور از افغانستان خارج شده‌اند.

وزیر دفاع ایتالیا در این خصوص گفت: مأموریت نظامی ایتالیا در افغانستان تمام شده است؛ اما تعهدات جامعه بین‌المللی از جمله ایتالیا نسبت به مسایل افغانستان پایان نمی‌یابد.

در این راستا دفتر رسانه‌ای والی هرات امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالصبور قانع، والی هرات در بازید از کمپ ارینا به توانایی نیرو‌های امنیتی کشور ابراز اطمینان کرده و افزود: ارتش با اقتدار مسؤولیت‌هایش را در این بخش پیش خواهد برد.

در بیانیه مذکور آمده است که قانع اطمینان داده است که هیچ‌گونه وقفه‌ای در پیشبر امور میدان هوایی و بخش‌های دیگر به وجود نخواهد آمد.

قانع گفت: ما اطمینان می‌دهیم که نیرو‌های امنیتی و دفاعی ما در سراسر افغانستان به ویژه در حوزه غرب و هرات قادر به دفاع از وطن و مردم خود می‌پردازند.

در حال حاضر تمام فعالیت‌های میدان هوایی ولایت هرات از سوی افغان‌ها انجام می‌شوند.

عبدالشهیر صالحی، رئیس میدان هوایی هرات اظهار کرد: پرسنل کافی برای پیشبرد امور میدان هوایی و جلوگیری از توقف در بخش‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند.

قبل از این مسؤولیت کمپ ارینا برای دوازده سال برعهده نظامیان ایتالیایی بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست