بازدید 6003

مخالفت مسکو با گشودن دومین گذرگاه مرزی سوریه

وزیر خارجه روسیه مخالفت مسکو را با پیش‌نویس قطعنامه جدید در شورای امنیت درباره گشودن دومین گذرگاه برای انتقال مرزی کمک‌ها به سوریه اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹ 30 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بعد از گفتگو با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز، چهارشنبه اظهار کرد: اگر ما در واقع از مشکلات انسانی ملت سوریه نگران هستیم باید به کل دلایل مشکلات انسانی نگاهی بیندازیم که اولین دلیل آن تحریم‌ها از جمله قانون غیرانسانی سزار (قیصر) که دولت سابق آمریکا تصویب کرد، تسلط غیرقانونی بر سپرده‌های سوری در بانک‌های غربی به درخواست واشنگتن است که تنها می‌توان آن را غارت و چپاول توصیف کرد.

او افزود: شرکای ما تضمین ارائه کمک‌های انسانی به واسطه سازمان‌های بین‌المللی از طریق دمشق و خطوط تماس با تمامی مناطق که همچنان خارج از کنترل دولت هستند، رد کردند.

او همچنین اشاره کرد: نشست روسیه و آمریکا درباره ثبات استراتژیک احتمالا اواسط ژوئیه آینده برگزار می‌شود.

لافروف اظهار کرد: امیدوارم در روز‌های آینده تا ژوئیه برای برگزاری نشست هیئت‌ها برای بررسی این ماموریت (که روسای جمهوری روسیه و آمریکا در زمینه ثبات استراتژیک و کاهش سلاح‌ها توافق کردند) برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: ما کاملا با شرکای آمریکایی می‌دانیم که این مذاکرات را باید با ارائه دیدگاه‌ها درخصوص مذاکرات جدید، محتوا و موضوع آن آغاز کنیم.

او تصریح کرد: روسیه و آمریکا آنچه می‌توان از هر دو در زمینه ثبات استراتژیک انتظار داشت، درک می‌کنند.

این در حالی است که جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه گفت: من با یوری اوشاکوف معاون رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و با او نتایج اجلاس جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را بررسی کردم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی