بازدید 29528
۲

بی آبی در روستاهای بخش اسماعیلیه اهواز

حال برخی روستا‌های خوزستان این روز‌ها خوب نیست. با نزدیک شدن به اوج گرما و شرجی، معضل بی آبی افزایش یافته است. گفته می‌شود که هفت ماه است که ۱۵ روستا در بخش اسماعیلیه به ویژه روستا‌های طاهریه و سطامیه نه آب شرب دارند و نه آب کافی برای حیوانات.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶ 30 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از عصرایران، آن‌ها نیاز‌های روزانه آبی خود از طریق تانکر، چاه و کانالی که در فاصله ۱۰ کیلومتری با روستا‌ها قرار دارد، تامین می‌کنند. در واقع از آب کانالی که گفته می‌شود آلوده است، هم برای استحمام کودکان خود استفاده می‌کنند و هم برای شستشوی ظرف، لباس و ...

پدر خانواده یکی از اهالی روستای سطامیه در حالی که داشت بشکه‌های خالی از آب را در صندوق ماشین می‌گذاشت، می‌گفت: هر روز باید مسیر ۱۰ کیلومتری را طی کنم تا برای خانه آب تهیه کنم. پدر خانواده در کنار تهیه آب هر روز بچه‌های خود را هم در آب کانال که به گفته خودش کثیف است، حمام می‌دهد. او می‌گوید: آب نیست و از مسئولین می‌خواهم که رسیدگی کنند.

دهیار روستای سطامیه گفت: ۲۰۰ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند که جمعیت آن‌ها بالغ بر ۷۰۰ نفر است. متاسفانه هفت ماهه که با معظل بی آبی مواجه هستیم. با پیگیری‌های مکرر از طریق بخشداری و فرمانداری، مسئولین هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نداده اند.

سعید عیاشی اظهار کرد: اوضاع بحرانی و غیر قابل تحمل است. حتی تانکر آب هم به موقع به روستا نمی‌فرستند. هر سه چهار روز یک بار یک تانکر می‌فرستند که کفاف نیست، همین موضوع سبب ایجاد مشکل بین اهالی روستا شده است.

در چند کیلومتر آن طرف‌تر از روستای سطامیه، روستای طاهریه قرار دارد. آن‌ها هم با بحران بی آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و در این باره یکی از اهالی می‌گوید: «چند ماهه که آب نداریم و کسی به داد ما نمی‌رسد، هر روز بخاطر بی آبی چند گوسفند را از دست می‌دهیم.» در اطراف روستا چاه‌هایی درست کرده اند تا گوسفند‌ها از آنجا آب بخورند. به گفته یکی از اهالی روستا، فاصله چاه آب با روستا ۵ کیلومتر است که در این هوای گرم بردن گوسفند‌ها به آن محل سخت و غیر قابل تحمل است.

عبدالامیر سلیمانی زاده عضو شورای بخش اسماعیلیه هم در خصوص مشکل بی آبی گفت: مسیر آب رسانی به روستا‌ها فرسوده است و حتی الامکان پمپاژ صورت نمی‌گیرد که در این زمینه مکاتباتی انجام شده، اما متاسفانه آقایان مسئول رسیدگی نکردند.

بخش اسماعیلیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز است که دربخش غربی اهواز در مسیر‌های اهواز – خرمشهر و نیز جاده امام صادق (ع) (جاده بقایی حاشیه رودخانه کارون) واقع شده است و ۱۸ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند. از میان ۵۳ روستا، ۱۵ روستا با بحران بی آبی روبرو هستند. سال گذشته مدیر امور آبفا روستایی اهواز وعده داده بود که پروژه آبرسانی به بخش شمالی اسماعیلیه شهریور سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد، حالا ۱۰ ماه از مصاحبه این مسئول می‌گذرد، اما تا به امروز خبری از آبرسانی نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲
چرا هر روز یک گزارش از بی ابی استان خوزستان می زنید استانی با چند سد بزرگ و رودخانه پر اب کارون ولی خبری از خشکسالی استان اصفهان خصوصا شرق اصفهان نمی زنید
اینجا ایران است، پس از گذشت 42 سال هنوز روستا های ما درگیر بی آبی و بی برقی و نداشتن جاده های مواصلاتی مناسب و .... هستند، فقط نمی فهمم این همه ادعای مسئولین برای چیه؟! برای آباد کردن خاک سوریه و لبنان؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان