بازدید 12147

تذکر وزیر بهداشت به جهانپور درباره توییت جنجالی

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به برخی حواشی درباره گفتمان مربوط به واردات واکسن در فضای مجازی گفت: اینک گفتار و نوشتاری با واژه‌های زمخت حتی برای آنان که دشنام می‌دهند، در شأن مجموعه صبور و بردبار نظام سلامت نیست.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ 28 June 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در نامه دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به دکتر کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمده است: «اخیرا در فضای مجازی مطالبی از شما منتشر شد که به محض اطلاع خواستم تا به نحوی شایسته و با گفتمان در شأن مجموعه نظام سلامت، کدورت را از اذهان بزدایید و فضای درهم‌ریخته را مرمت کنید و اشاره کردم هرگونه تأخیر و تعلل در این ترمیم دوستانمان را شگفت‌زده‌تر، مردم بی‌اطلاع را رنجورتر و اندکی را که سد راه سوءاستفاده‌هایشان بوده‌ایم، آماده‌تر برای سوار شدن بر ارابه تخریب و شخم زدن مغرضانه دستاوردهای ارزشمند ایام پرملالمان خواهد کرد.

تلاش کردیم در این روزگاران سخت، در اوج کاستی‌های ناشی از تحریم های مالی بیرونی و بعضا عاطفی درونی بی‌توجه به رانش‌ها و کشمکش‌های فضای سیاسی کشور و در زیر بار آثار سیل، زلزله، آنفلوآنزا و کرونا فقط به مردم و نجاتشان از این بلای تاریخی بیندیشیم و با صبوری، خوشرویی، خستگی‌ها و بی‌خوابی‌های مستمر خود و همکاران جان برکف را به تاب‌آوری بدل کنیم تا مردم دلگرم باشند و نهراسند که شاید مدافعان سلامت کشورشان وامانده‌اند و چهار موج هولناک را با جمیع کاستی‌ها به لطف الهی مدیریت کردیم و مردم مهربان این سرزمین به خوبی می‌فهمند و کریمانه پاسدار خدمتگزاری صادقانه مدافعان سلامتند.

برای کاستن از تلخی لحظه‌های جانکاه این ایام سخت، گفتمانی تازه را برگزیدیم و با شیرینی قند پارسی ادبیات کهن این سرزمین درآمیختیم و حتی سخنان نامربوط را با شعری، طنزی، تمثیلی برگرفته از گنجینه نفیس هنر و ادب دیرینه این سرزمین پاسخ گفتیم تا اندیشه‌های پریشان و خسته مردم را مشوش‌تر و منزلت خویش را نازل‌تر نکنیم.

اینک گفتار و نوشتاری با واژه‌های زمخت حتی برای آنان که دشنام می‌دهند، شأن مجموعه صبور و بردبار نظام سلامت نیست. گفتمان سخیف در ذهن دیگران خفیفمان می‌کند و نخبه را گویش پخته باید و خدمتگزاران صبور را تندخویی و درشت‌گویی نشاید. در همین کارزارهای تبلیغاتی انتخاباتی بعضی از دوستان ۱۶ ماه زحمت ما را چگونه به چالش کشیدند و ما فقط با طنز و شوخی از کنارش گذشتیم.

صبوری، تاب‌آوری و خوشرویی در کردار و بهره‌گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.

کرونا می‌رود. البته نه چندان زود همانگونه که اجدادش رفتند و ما نیز می‌رویم همانگونه که پیشینیانمان رفتند و آنچه می‌ماند، پژواک زیبایی‌ها و زشتی‌های گفتار ماست در زیر این گنبد مینا و نیکی‌ها و بدی‌های رفتار ماست که ثبت می‌شود در صفحه تاریخ این سرزمین کهن.

که به قول خواجه شیراز:

بر این رواق زبرجد نوشته اند به زر

که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند»

 کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اخیرا در یکی از توییت‌های خود در واکنش به منتقدان واکسن‌های کرونای تولید داخل، لفظ زننده «پفیوز» را به کار برد که واکنش و انتقاد خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. وی قبلا نیز در واکنش به انتقادات خبرنگاران و کاربران توییتر، الفاظ توهین‌آمیزی استفاده کرده بود.

وزیر بهداشت در ابتدا از این مسئول حمایت کرد و گفت: «جهانپور از برخی افراد خسته شده بود و برای همین آن توییت را زد». اما امروز صریحا به او تذکر داد و خواست که کلمات زمخت بر زبان نیاورد. خود جهانپور نیز پس از انتشار توییت یادشده اظهار کرد که مخاطبش از آن توییت توهین‌آمیز، مردم و رسانه‌ها نبودند و خطاب به کسانی این توییت را نوشته که مواضع مختلفی را در مورد واکسن خارجی و آسترازنکا دنبال می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۴
اگر سیستم آگاه و صحیح بود، نه تنها جهانپور بلکه وزیر هم بخاطر این اهانت به مردم باید استعفا میکردن...
اين كار رو با يك تذكر تلفني هم ميشد انجام داد....ما منتظر واكسنيم..پرحرفي كافيه...
توییت ایشان کاملا بجا و درست است. خیانت به مردم را چه می توان نامید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
بی ادبانه صحبت کردن کاری ندارد
این وزیر چرا این قدر دوست دارد نامه های بلند بالا بنویسد .
بهتر نبود معلم انشا می شد تا وزیر بهداشت !!
وقتی دستیارش بد حرف می زند می تواند به سادگی عزل اش کن ، به همین آسانی ، و به دنبالش خودش هم استعفا بدهد ، تمام .
ولی دل کندن از میزو میزها کار هر کسی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
به نظرم شما دوست دارید همه میزها را کله پا کنید به امید اینکه به دستان غربی تان بسپارید ولی کور خوانده اید!
در حال حاضر در کشور ایتالیا در خیابانها دیگر از ماسک استفده نمیشود ........27 درصد مرد ایتالیا واکسن دریافت کرده اند .

در آلمان - بلژیک و حتی فرانسه ...........این در حالی است که هنوز مردم ایران 5 درصد واکسن دریا فت کرده اند .

یعنی 5 برابر بیشتر کشورهای اروپایی از ایران جلو تر هستند ............

جهان سوم یعنی همین ............وزیر بهداشت مقصر نیست ............ماهیت کشورهای جهان سوم همین است .......
واژه زمخت؟؟! والا یک زمانی به این جور کلمات میگفتن فحش رکیک ! هر کسی هم بکار نمیبرد.
احسنت بر دکتر جهانپور که اشاره درستی به خاینین نموده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
فحش دادن که احسنت نداره رعایت ادب و عفت کلام باید از رفتار و گفتار مدیران باشد
پارادکس است
فقط بلده حرف بزنه. واکسن چی شد؟
کاملا مشخص است مافیای قدرت و ثروت از توئیت دکتر جهانپور عصبانی شده و در حال راه اندازی جو علیه ایشان است
متاسفانه خیلی از پزشکها خصوصا متخصصها بددهن و فحاش هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی