بازدید 5835

انگلیس صحنه اعتراضات مخالفان نژادپرستی

ده‌ها هزار نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس از جمله مخالفان رژیم صهیونیستی، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضدجنگ روز شنبه در پایتخت و نقاط مختلف انگلیس به صورت جداگانه تظاهرات کرده و فریاد آزادی خواهی سردادند.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸ 26 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، طرفداران فلسطین در لندن با فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «درود بر فلسطین» در خیابان‌های مرکزی لندن راهپیمایی کرده و خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند. آن‌ها با حمل پرچم فلسطین، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و خواستار آزادی مسجدالاقصی شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که از سوی «مجمع فلسطینیان در بریتانیا» و با حمایت «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «انجمن مسلمانان بریتانیا» و شمار دیگری از گروه‌های مدنی طرفدار فلسطین ترتیب داده شده بود، پس از تجمع مقابل ساختمان بی‌بی‌سی و اعتراض به سکوت این رسانه انگلیسی در انعکاس جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه، با فریاد آزادی فلسطین به سمت میدان پارلمان راهپیمایی کردند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوز‌های وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوز‌های صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرد

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

تاکنون چندین تظاهرات ضد صهیونیستی در لندن برگزار شده و معترضان با سر دادن شعار‌های مرگ بر اسرائیل، از انتفاضه فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شدند.

در این تظاهرات شرکت کنندگان شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود از کشتار کودکان فلسطینی در غزه اشفته هستند. معترضان همچنین با سوزاندن پرچم اسرائیل مقابل سفارت این رژیم جنایتکار نهایت نفرت و خشم خود را از موجودیت اشغال‌گران قدس نمایش دادند.

پیشتر سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس با تاکید بر اهمیت اعتراض مسلمانان جهان علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: فلسطین میدان نبرد بین حق علیه باطل است. «حسام زملط» با ایراد سخنانی در انجمن مسلمانان «والثام فورست» واقع در شرق لندن گفت: ما شاهد تلاش‌های شما برای رسیدن به عدالت هستیم و از شما تقاضا داریم که توقف نکنید. در کنار ما علیه مناقشه‌ای طولانی بایستید، چون اطمینان دارم که نه شما و نه ما تسلیم نمی‌شویم. ما از حقوق و آزادی‌مان دربرابر جنایات، اشغال‌گری‌ها، استعمار و محاصره اسرائیل دست نمی‌کشیم. اما شما هم می‌توانید کمک کنید. حمایت و ایستادگی شما در کنار ملت فلسطین مهم است و به ما انرژی و دل‌گرمی می‌دهد.

وی بیان داشت: مسلمانان امتی هستند که همواره در صحنه حضور دارند، تاثیر گذار هستند و به پیروی از آموزه‌های اسلام افتخار می‌کنند. پس از نفوذ خود استفاده کنید و بگذارید سیاستمداران (در غرب) بدانند که به سکوت دربرابر جنایات اسرائیل ارج نمی‌نهید.

از سوی دیگر معترضان به نژاد پرستی و اعضای گروه‌های ضد فاشیست در چندین شهر انگلیس دست به تظاهرات زده و با سردادن شعار‌هایی خواستار لغو لایحه استبدادی دولت لندن در خصوص افزایش اختیارات پلیس برای سرکوب معترضان شدند. آن‌ها این لایحه را در تضاد با حق اعتراض و قدمی به سوی استبداد می‌دانند.

اعتراض‌ها در این زمینه پس از آن بالا گرفت که نمایندگان مجلس عوام سه ماه پیش به لایحه جنجالی دولت در خصوص افزایش قدرت پلیس برای سرکوب معترضان رأی موافق دادند. در این لایحه جنجالی، قدرت پلیس «برای مقابله با اعتراضات خشونت‌آمیزی که تأثیر مخرب قابل توجهی بر جامعه یا دسترسی به پارلمان ایجاد کند» افزایش یافته است.

با این حال، عباراتی که بیش از هر چیز توجه منتقدان را جلب کرده است، جرم‌انگاری «ایجاد سر و صدا» و ایجاد «مزاحمت‌های جدی» است. در این لایحه برای ایجاد مزاحمت از طریق سر و صدا، تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

بالغ بر ۶۰ نماینده مجلس عوام انگلیس در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار تغییر این لایحه شدند. آن‌ها در این نامه تصریح کرده‌اند که جرم‌انگاری مردم به دلیل برگزاری تظاهرات اعتراضی غیر قابل قبول و غیر قانونی است.

۷۰۰ حقوقدان و استاد نامی حقوق در دانشگاه‌های انگلیس نیز لایحه افزایش قدرت و اختیارات پلیس را ظالمانه توصیف کرده و از دولت خواستند آن را کنار بگذارد. دولت انگلیس ادعا می‌کند که اختیارات جدید پلیس، برای برقراری امنیت ضروری است.

به گزارش ایرنا، فردا (یکشنبه) هم قرار است معترضان به سیاست‌های زیست محیطی دولت بوریس جانسون در پایتخت انگلیس تظاهرات کنند. پلیس لندن دیروز ۱۲ نفر از اعضای اصلی گروه قیام علیه انقراض را به اتهام حمل ابزار‌هایی که می‌تواند در تظاهرات کاربرد ضد مدنی داشته باشد بازداشت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار