بازدید 67212
۸
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در کانون توجه کاربران اینترنت/ سخنان عجیب سید بشیر حسینی او را ترند کرد/ رکورد علی دایی در آستانه شکسته شدن ترند شد/ ولسوالی چیست و چرا در اینترنت جست و جو می شود؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «ولسوالی چیست؟»، «آرامکو عربستان»،  «مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی»، «کیانوش جهانپور»، «رکورد علی دایی»، «سید بشیر حسینی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 25 June 2021

مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در کانون توجه کابران اینترنت/ سخنان عجیب سیدبشیر حسینی او را ترند کرد/ رکورد علی دایی در آستانه شکستن ترند گوگل شد/ ولسوالی چیست و چرا در اینترنت جست و جو می شود؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «ولسوالی چیست؟»، «آرامکو عربستان»،  «مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی»، «کیانوش جهانپور»، «رکورد علی دایی»، «سید بشیر حسینی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

در ادامه در مورد این مفاهیم بیشتر توضیح خواهیم داد:

ولسوالی چیست؟

افغانستان دوباره در جریان حملات گسترده طالبان در معرض نا امنی قرار گرفته و ولسوالی ها (هم سطح فرمانداری یا شهرستان در ایران) در این کشور در معرض خطر جدی قرار دارند.

                                                   یک شهر دیگر افغانستان به تصرف طالبان درآمد

تصاویری در شبکه های مجازی دست به دست می شود که نشان می دهد در افغانستان زنان نیز به ناچار اسلحه به دست شده اند تا با تهدیدات برآمده از سوی طالبان مقاومت کنند؛ واقعیت هایی که حالا ولسوالی را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در کانون توجه کابران اینترنت/ سخنان عجیب سیدبشیر حسینی او را ترند کرد/ رکورد علی دایی در آستانه شکستن ترند گوگل شد/ ولسوالی چیست و چرا در اینترنت جست و جو می شود؟

توضیح بیشتر اینکه وُلُسوالی یا اولُسوالی که ، یکی از واحدهای تقسیمات کشوری افغانستان است که برابر واحدی در حدود فرمانداری و شهرستان در ایران می‌شود. ولسوالی یک واژه پشتو است که از ولس یعنی مردم و پسوند -والی. همچنین واژه‌ی ولسوال یا اولسوال به حاکم ولسوالی گفته می‌شود. 

آرامکو عربستان

سعودی آرامکو شرکت ملی نفت عربستان سعودی است که تحت تملک دولت مرکزی عربستان است. این شرکت از لحاظ مالکیت ذخایر (نفت خام و گاز طبیعی) به‌عنوان یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که ارزش بازار آن، معادل بین ۲ تا ۱۰ تریلیون دلار آمریکا برآورد شده و این شرکت را با ارزش‌ترین شرکت حال حاضر جهان می‌کند. دفتر مرکزی شرکت آرامکو، در شهر ظهران در شرق عربستان سعودی قرار دارد.

خبر رسیده است که شرکت نفتی دولتی آرامکو عربستان برای اولین بار اوراق قرضه اسلامی با ارزش دلار منتشر می‌کند.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های بین المللی، در همین راستا این شرکت غول پیکر انرژی در صدد جمع آوری اموال به منظور تامین هزینه فرآیند توزیع سود در میان سهام داران است.

 آرامکو با صدور بیانیه ای در وب سایت مبادلات مالی محلی اعلام کرد که فرآیند ارائه اوراق قرضه تا ۱۷ ژوئن جاری ( ۲۷ خرداد ) ادامه خواهد یافت.

نتیجه تصویری برای آرامکو عربستان + تابناک

البته بیانیه مزبور برای طرح پیشنهادی خود نرخ خاصی ارائه نداد و تنها اعلام کرد که این امر با توجه به "وضعیت و شرایط بازار" تعییین می شود. این طرح به دنبال دو طرح پیشنهادی قبلی در خصوص فروش اوراق قرضه که با شریعت اسلامی همخوانی نداشتند، ارائه شده است که به طور کلی ارزش اولی ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ و دومی ۸ میلیارد دلار در نوامبر سال گذشته میلادی است.

این اتفاق حالا دوباره آرامکو عربستان را بر سر زبان ها انداخته و بسیاری در گوگل و دیگر موتورهای جست و جو گر تلاش می کنند تا در مورد آن بیشتر بخوانند و بدانند.

مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی

جمعی از خبرنگاران محیط زیستی رسانه‌های مطرح کشور اوایل تیرماه سال ۱۴۰۰ شمسی برای تهیه گزارش از روند احیاری دریاچه ارومیه به محل انتقال آب پروژه سد کانی سیب سفر کردند و در بازگشت از این بازدید دچار سانحه شدند. این حادثه در  شهرستان نقده (آذربایجان غربی) رخ داد و بر اساس اطلاعات بیشتر در آن ۲۱ تن مصدوم شدند و ۲ تن جان باختند.

در این سانحه که به دعوت و مدیریت ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شده بود، دو نفر از همکاران رسانه‌ای ما در خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا به ترتیب به نام‌های ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی جان خود را از دست دادند.

در پی وقوع این حادثه و درگذشت دو تن از فعالان رسانه و خبرنگاران محیط زیستی، شخصیت هایی چون حسن روحانی، محمد جواد ظریف، محمد باقر قالیباف، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، سعید نمکی، عیسی کلانتری، محمد خدادی، اسحاق جهانگیری، محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی و... به صورت جداگانه پیام تسلیت صادر کردند.

انتشار این خبر در فضای مجازی سبب شد تا نام مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا خیلی زود در صدر ترندهای گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی قرار بگیرد.

مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا که در حادثه واژگونی اتوبوس جان خود را از دست دادند.

کیانوش جهانپور

کیانوش جهانپور- سخنگوی سابق وزارت بهداشت و سخنگوی فعلی سازمان غذا و دارو است. او که در شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر به شدت فعال است همواره با سخنانی حاشیه ساز می شود.

اخیراً او از واژه «پفیوز» برای بسیاری از منتقدان به روند واکسیناسیون در کشور استفاده کرده است که سبب شده تا این واژه و نیز نام او در گوگل مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در کانون توجه کابران اینترنت/ سخنان عجیب سیدبشیر حسینی او را ترند کرد/ رکورد علی دایی در آستانه شکستن ترند گوگل شد/ ولسوالی چیست و چرا در اینترنت جست و جو می شود؟

توضیح بیشتر اینکه وئیت جهانپور واکنش های تندی به همراه داشته است. بسیاری از فعالان توئیتری آن را توهین به منتقدان روند واکسیناسیون در کشور تلقی کرده‌اند.کاربران زیادی این ادبیات و لحن را شایسه یک پزشک و یک مقام دولتی ندانستند. برخی دیگری معتقدند این ادبیات و اظهار نظر در جهت عکس افزایش اعتماد عمومی به وزارت بهداشت است.حتی برخی فعالان توئیتری به دنبال یافتن راهی برای شکایت از جهانپور هستند.در پاسخ به اعتراض‌ها، کیانوش جهانپور نوشت که "سخن، مخاطب خودش را پیدا می‌کند" و در ادامه نوشت: "آتش در خرمن مافیای واردات". سخنگوی سازمان غذا و دارو به نوعی اعلام کرد که روی سخنش با "مافیای واردات" بوده است.

رکورد علی دایی

چهارشنبه شب و در بازی دو تیم پرتغال و فرانسه، کریستیانو رونالدو  با زدن دو گل از روی نقطه پنالتی به عدد 109 گل زده ملی رسید و با این حساب حالا در کنار علی دایی آقای گل جهان به لحاظ زدن گل در بازی های ملی است.

با توجه به این هنوز بازی های جام ملت های اروپا برای پرتغال ادامه دارد و نیز رونالدو هنوز در روزهای اوج قرار دارد، قطعاً او رکورد علی دایی را خواهد شکست و این رکورد را از یک بازیکن ایرانی خواهد گرفت.

رونالدو: می خواهم رکورد علی دایی را بشکنم - تابناک | TABNAK

حالا این اتفاق سبب شده تا رکورد علی دایی دوباره مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی به ویژه گوگل قرار بگیرد.

سید بشیر حسینی

سید بشیر حسینی نامی است که به مدد مسابقه عصر جدید و حضور او در بین داوران این مسابقه مورد توجه مردم قرار گرفت و معروف شد.

او که به نظر می رسد در مقایسه با دیگر هم نوعان خود مسیر آسانی برای حضور پیاپی روی آنتن شبکه های تلویزیونی به ویژه شبکه سه دارد، بعضاً با حرف های عجیب خود مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار می گیرد.

روز میلاد امام رضا (ع) نیز او با استفاده از ادبیات و سخنان عجیب برای توصیف اربعین و پیاده روی اربعین مورد توجه کاربران در شبکه های مختلف اجتماعی به ویژه گوگل قرار گرفت.

بشیر حسینی روی آنتن زنده این شبکه ضمن آرزوی پایان هر چه سریع‌تر بحران کرونا، آرزوی رفتن به سفر اربعینی توپ و شیطون بلا با مژده لواسانی را می‌کند. خیلی‌ها می‌پرسند «اربعین شیطون بلا» که بشیر حسینی می‌گوید یعنی چه؟

گفتنی است، سیدبشیر حسینی متولد ۱۵ آذر ۱۳۶۰ است، تحصیلات حوزوی را تا سطح ۲ ادامه داده، فوق‌لیسانس حقوق و دکترای فرهنگ و ‏ارتباطات دارد.

همچنین سید بشیر حسینی استاد دانشگاه و یکی از داوران مسابقه تلویزیونی عصر جدید در شهریور ۱۳۹۷ به عنوان مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه ۴ سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
رکورد علی دایی شکسته نمی شود چون او 149 بازی 109 گل زده و رونالدو در 177 بازی
هر کس در حوزه محیط زیسته یا قربانی شکارچی میشه یا از کوه میوفته یا ماشینش چپ می‌کنه ....خط قرمز این قضیه کجاست
سطح تحصیلاتش که حرف نداره از کدام شاخه به کدام شاخه پریده آفرین دکی
خدا بیامرزد دو خانم خبر نگار را ولی آیا آن پنج سرباز وطن که روز بعد در اثر واژگونی اتوبوس کشته شدند ارزش توجه ندارند که تمام خبرنگاران فقط به دو همکار خودشون می پردازند و همه مقامات عزادار اونها هستند ولی سربازها انگار نه انگار.ظاهرأ ارزش جان افراد هم کم و زیاد داره پیش بعضی ها
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
واقعا مقایسه و نتیجه گیری نادرستی بود. سرباز معلم ها هم مظلوم سوء مدیریت و ضعف نظارت در سیستم حمل و نقل شدند
مقامات مختلف هم دستور پیگیری دادند
ولی خدایی مقایسه کنید ارزش حرفه ای وجود یک خبرنگار نخبه جوان که چندین سال تجربه حرفه ای در سخت ترین رشته رو داره و نتیجه زحمت ده ها نفر قبل از خودش هست چقدر بالاست؟ ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
خدا بیامرزدشان ولی حکومتیان خیلی خودشان را تحویل می گیرند.
یقینا درکشور ما برای مردن هم تا صاحب مقام شاخص نباشی فاقد هر ارزشی هستی...
خدا رحمت کنه دو خبرنگار جوان رو. من اهل ارومیه هستم. از شنیدن فوت این دو نفر واقعا ناراحت شدم. و شرمنده خانواده اونا هستم که چرا به این موترد توجهی نمیکنن و با جون مردم بازی میکنن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس