بازدید 10649

رایزنی روسای جمهوری روسیه و آذربایجان درباره قره باغ

در گفت و گوی تلفنی امروز (چهارشنبه) " الهام علی اف " و "ولادیمیر پوتین " روسای جمهوری آذربایجان و روسیه اوضاع جاری قره باغ بررسی شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ 23 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا ، در این گفت و گوی تلفنی که به ابتکار رییس جمهوری آذربایجان انجام گرفت، جنبه‌های عملی اجرای توافقات سه جانبه ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان ماه) سال گذشته روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در باره پایان جنگ در قره باغ مورد بحت و بررسی قرار گرفت.

فعال سازی کار‌های در بستر سه جانبه (روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان) برای از سرگیری روابط اقتصادی و ارتباطات حمل و نقل در منطقه قفقاز جنوبی از محور‌های عمده مورد مذاکره میان روسای جمهوری آذربایجان و روسیه بود.

علی اف و پوتین بار دیگر علاقمندی برای تقویت همکاری‌های راهبردی جمهوری آذربایجان و روسیه را اعلام و بر ضرورت ادامه تماس‌های فیمابین در سطوح مختلف تاکید کردند.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمین‌های خود از اشغال نیرو‌های ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری‌های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل