بازدید 5777

تاکید پاکستان و ترکیه بر همکاری برای صلح افغانستان

فرمانده ارتش پاکستان در جریان سفر یک روزه به ترکیه در دیدار با مقام‌های بلندپایه نظامی این کشور بر تقویت همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه همگرایی برای کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ 23 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ژنرال «قمر جاوید باجوا» پس از پایان سفر رسمی به جمهوری آذربایجان، برای سفر یک روزه وارد آنکارا شد و با وزیر دفاع ترکیه، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده نیروی زمینی این کشور دیدار کرد.

این بازدید چند روز پس از سفر وزیر امورخارجه پاکستان به ترکیه برای حضور در مجمع دیپلماسی آنتالیا صورت گرفت، وی در این سفر ضمن دیدار با رئیس شورای عالی مصالحه و وزیر امورخارجه افغانستان بر لزوم تقویت تلاش‌ها برای صلح و جلوگیری از تخریب فضای تعامل میان دو کشور همسایه تاکید کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ژنرال باجوا در دیدار با مقام‌های امنیتی و نظامی ترکیه درباره منافع مشترک، اوضاع امنیتی منطقه از جمله تحولات اخیر در روند صلح افغانستان و همکاری‌های دو جانبه دفاعی و امنیتی گفتگو کرد.

فرمانده ارتش پاکستان گفت: افزایش همکاری‌های اسلام‌آباد و آنکارا تأثیر مثبتی بر صلح و ثبات منطقه خواهد داشت.

دو طرف بر اهمیت پیشبرد روند صلح در افغانستان و تعهد یکدیگر برای همکاری نزدیک در منطقه از جمله کمک به بهبود وضعیت افغانستان تاکید کردند.

اواسط فروردین امسال نیز رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان در سفر رسمی به ترکیه و دیدار با مقام‌های نظامی و دفاعی این کشور درخصوص همکاری‌های امنیتی، تحولات منطقه، مبارزه با تروریسم و وضعیت افغانستان رایزنی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل