بازدید 5565

تلاش مرکل و مکرون برای دیدار رهبران اروپا با پوتین

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از تلاش صدراعظم آلمان و رییس جمهوری فرانسه برای دیدار رهبران اروپا با رییس جمهوری روسیه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴ 23 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فایننشال تایمز به نقل از افراد آشنا با تصمیمات دیپلماتیک گزارش داد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به طور خصوصی خواستار نشست سران اروپایی با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در تلاش برای هدایت اتحادیه اروپا به سمت تعامل نزدیکتر با روسیه هستند.

فایننشال تایمز به نقل از دیپلمات‌های آگاه نوشت: پیشنهاد نشست سران اروپا توسط مرکل پیش می‌رود و مکرون از این ایده حمایت می‌کند.

همچنین گزارش شده است که دیپلمات‌های آلمانی و فرانسوی سایر اعضای اتحادیه اروپا را در جلسه چهارشنبه در بروکسل با طرح پیشنهادی جدید برای بهبود روابط با روسیه در جریان قرار داده اند.

گفته می‌شود آنگلا مرکل طی چند روز گذشته در این زمینه با متحدان اروپایی آلمان در ارتباط نزدیک بوده است و مکرون و "ماریو دراگی" نخست وزیر ایتالیا این هفته اخیراً به برلین سفر کرده اند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز این هفته با مقامات آلمانی گفتگو کرد.

تلاش‌ها رهبران آلمان و فرانسه برای حضور مجدد پوتین در نشست سران اروپا در حالی انجام می‌شود که رییس جمهوری روسیه پیش از بحران اوکراین چندین بار در جلسات اجلاس سران اتحادیه اروپا شرکت کرد و آخرین بار در ژانویه (دی) ۲۰۱۴ این کار را انجام داد.

در آن اجلاس ها، مسکو و بروکسل طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله اقدامات مشترک برای مبارزه با تروریسم، امنیت انرژی، سرمایه گذاری در روسیه، همکاری علمی و فناوری و حتی چشم انداز ایجاد فضای مشترک اقتصادی و بشردوستانه از لیسبون تا ساحل اقیانوس آرام را به بحث و گفتگو می‌پرداختند.

تلاش اروپا برای احیای روابط با روسیه در حالی انجام می‌شود که ولادیمیر پوتین و جو بایدن روز ۱۶ ماه ژوئن (۲۶ خرداد) در ژنو با یکدیگر دیدار کردند و از نتایج اصلی این دیدار توافق دو طرف برای بازگشت سفیران روسیه و آمریکا به محل کار خود در پایتخت‌های دو کشور می‌توان اشاره کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل