بازدید 5944

خط و نشان وزیر خارجه‌آمریکا برای روسیه

وزیر خارجه آمریکا امروز در برلین برای روسیه درباره خط لوله گازی نورد استریم ۲ خط و نشان کشید و با ترسیم تغییر سیاست خارجی کشورش با اروپا بر حفظ روابط خوب با آلمان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ 23 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از دویچه وله، آنتونی بلینکن که روز چهارشنبه وارد برلین شد، در کنفرانس خبری با هایکو ماس همتای آلمانی خود مجددا خطوط قرمز برای روسیه را ترسیم کرد و گفت: پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ روسیه و آلمان امنیت اوکراین را تضعیف می‌کند.

سخنان بلینکن در حالی عنوان شد که پروژه خط لوله نورد استریم ۲ درحدود ۹۵ درصد تکمیل شده است و صادرات گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک مستقیماً به آلمان دو برابر می‌کند.

وی مدعی شد: هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم روسیه نمی‌تواند از انرژی به عنوان ابزاری اجباری به عنوان سلاحی علیه اوکراین یا هر شخص دیگری در اروپا استفاده کند.

بلینکن همچنین افزود: من فکر می‌کنم انصاف است که بگوییم ایالات متحده هیچ شریک و دوستی بهتر از آلمان در جهان ندارد. وی قرار است با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز دیدار داشته باشد.

سفر روز چهارشنبه بلینکن به برلین دومین سفر وی به اروپا در عرض هفت روز گذشته است، زیرا پیش از این وی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا را برای حضور در جلسات رهبران اجلاس گروه هفت و ناتو همراهی کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل