بازدید 5410

معاون نخست وزیر روسیه با بشار اسد دیدار کرد

معاون نخست وزیر روسیه با سفر به دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد
کد خبر: ۱۰۵۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 22 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) در این دیدار که امروز (سه شنبه) برگزار شد، طرفین در مورد همکاری‌های دو جانبه بین سوریه و روسیه به ویژه در زمینه افزایش سطح اقتصادی و سرمایه گذاری و تلاش‌های مشترک برای توسعه این همکاری‌ها به ویژه در زمینه‌های انرژی، فناوری‌های پیشرفته، صنعت و کشاورزی بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار همچنین بر انعطاف پذیری بیشتر برای پویاتر شدن روابط دو کشور که زمینه گسترش افق همکاری‌های دائمی و مستمر را فراهم می‌کند، تاکید شد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از سطح پیشرفت همکاری بین دو کشور و علاقه مندی سوریه برای موفقیت در سرمایه گذاری‌های مشترک سوریه و روسیه که نقش اساسی در تداوم و تحکیم همکاری‌های مشترک که برای دو ملت منفعت و سود به همراه دارد، ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین بر اهمیت ادامه مشاوره و هماهنگی با متحدان روسیه که شرکای سوریه در مبارزه با تروریسم بودند و از نظر سیاسی و اقتصادی در کنار مردم سوریه ایستادند تا به آن‌ها در بازگرداندن امنیت، ثبات و غلبه بر اثرات تروریسم اقتصادی تحمیل شده بر شهروندان سوری، کمک کنند، تاکید کرد.

همچنین در این پیوند خبرگزاری «نووستی» روسیه گزارش داد که «یوری بوریسف» معاون نخست وزیر روسیه امروز (سه شنبه) وارد دمشق شد و با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد و به نمایندگی از رهبری روسیه پیروزی قاطع اسد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر سوریه را به او تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، معاون نخست وزیر روسیه در این دیدار اظهار داشت: نتایج انتخابات سوریه نشان داد که مردم این کشور به رویکرد «اسد» برای بازگرداندن ثبات و آرامش در کشور خود در اسرع وقت، اطمینان کامل دارند.

وی افزود که روسیه بر روی دولت جدید سوریه برای اینکه کار خود را در اسرع وقت آغاز کند حساب می‌کند به ویژه اینکه مشکلات جدی پیش روی سوریه به راه حل‌های فوری نیاز دارد.

بوریسف بر موضع اصولی روسیه در حمایت از حاکمیت، وحدت، تمامیت ارضی و حق تعیین سرنوشت سوریه تاکید و آمادگی مسکو برای پیشبرد کمک به سوریه در بازسازی این کشور را اعلام کرد.

پیش از این معاون نخست وزیر روسیه در سپتامبر سال گذشته از سوریه دیدن و اعلام کرد که مسکو به حمایت از دمشق برای جنگ علیه تروریسم و ​​همچنین تلاش برای بازسازی این کشور ادامه خواهد داد.

بوریسف همچنین اظهار داشت که با «منصور عزام» رئیس بخش سوریه در کمیته مشترک سوریه و روسیه در تماس نزدیک است و افزود که طرفین در دیدار امروز (سه شنبه) خود درباره جزئیات همکاری‌های دوجانبه در سطح وزرای اختصاص یافته [ به این موضوع]و تعیین راه‌های فعال‌سازی آن کمیته مشترک سوریه و روسیه در زمینه‌های مختلف، تبادل نظر کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر