بازدید 155787

راز چاه جهنم یمن چیست؟ + فیلم

داستان یک سوراخ طبیعی در یمن که «چاه برهوت» نام دارد به درستی روشن نیست و تاریخ آن با افسانه و خرافات آمیخته شده، زیرا هنوز کاوش علمی کامل و دقیق در آن انجام نشده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ 22 June 2021

راز چاه جهنم یمن چیست؟ + فیلم

داستان یک سوراخ طبیعی در یمن که «چاه برهوت» نام دارد به درستی روشن نیست و تاریخ آن با افسانه و خرافات آمیخته شده، زیرا هنوز کاوش علمی کامل و دقیق در آن انجام نشده است. بر اساس روایات، برهوت هم نام مکانی در دنیاست و هم نام مکانی که ارواح کافران در آن عذاب می‌شود. بعد از وادی برهوت کوهی قرار دارد که برخی معتقدند قبر هود پیامبر در آن واقع است و مردم برای زیارت آن می‌روند.

به گزارش «تابناک»، این حفره عظیم و هولناک در زمین که ساکنان محلی به آن «چاه جهنم» می‌گویند در بیابانی در شرق استان «مَهره» در نزدیکی مرز یمن با عمان واقع شده و با صنعا، پایتخت این کشور هزار و ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد. عمق این چاه عظیم بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ متر برآورد می‌شود و قطر دهانه آن نیز ۳۰ متر است.

از آنجا که معمولا بوی بدی از ژرفای این چاه متصاعد می‌شود، افراد محلی بر این باورند که این مکان برای زندانی کردن شیاطین ایجاد شده است. همچنین قرن‌هاست که مردم بومی می‌گویند در این سوراخ، جن‌ها زندگی می‌کنند. اما مقامات رسمی یمن می‌گویند که نمی‌دانند چه چیزی در ته این چاه وجود دارد.مهندس صلاح احمد بابحیر، مدیر کل پژوهش‌های زمین‌شناسی و منابع معدنی استان مَهره یمن به خبرگزاری فرانسه گفت: «این چاه بسیار عمیق است و ما هرگز به کف آن نرسیدیم، زیرا در اعماق آن اکسیژن کم است و هیچ تهویه‌ای نیز وجود ندارد.»

 

تعداد بازدید : 20473

وی افزود: «ما برای بازدید به منطقه رفته و وارد چاه شده‌ایم و به حدود ۵۰، ۶۰ متری عمق آن نفوذ کردیم. در درون چاه متوجه وجود چیز‌های شگفت‌آوری شدیم. همچنین بو‌های عجیبی را نیز استشمام کردیم. در کل وضعیت عجیب و مرموزی بود.»حتی با تابش نور خورشید هم عمق زیادی در درون این سوراخ روشن نشده و از لبه چاه چیز زیادی دیده نمی‌شود. تنها پرندگانی دیده می‌شوند که در اعماق چاه پرواز می‌کنند یا از آن خارج می‌شوند.

فیلمبردارانی که از نزدیک درون این چاه را مشاهده کرده‌اند، می‌گویند که گرفتن نمای نزدیک از فضای داخلی آن تقریباً غیرممکن است. بر پایه برخی خرافات محلی، چاه برهوت یا چاه جهنم اشیا نزدیک به دهانه سوراخ را به درون خود می‌کشد.مهندس بابحیر با اعلام این که این پدیده طبیعی «میلیون‌ها سال» قدمت دارد گفت: «شناخت دقیق این گونه مکان‌ها نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتری دارد.»

مردم بومی همچنین می‌گویند که این چاه «بدیمن» است و دیدن یا حتی صحبت کردن از آن شگون ندارد، گرچه که یمنی‌ها با تجربه جنگ خانمانسوز ۶ ساله در کل به اندازه کافی بدشانسی آورده و بدشگونی دیده‌اند. یمن از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون درگیر جنگ داخلی است.

سازمان ملل متحد می‌گوید این جنگ ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره روی دست یمنی‌ها گذاشته و هم اکنون دو سوم جمعیت ۳۰ میلیونی این کشور به کمک خارجی وابسته هستند. به گفته سازمان ملل، یمن در این شرایط از بدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
یه دوربینو با نور افکن با چسب ببندن به هم و با طناب بدن پایین فیلم بگیره. این ساده ترین ایدست حالا استفاده از ربات و پهباد و ... هم می شه ولی خوب شاید دوست داریم با افسانه زندگی کنیم
اگر تو کشور های غربی بود الان اونجا رو کرده بودن یه مرکز توریستی و سالانه هزازان نفر رو میآوردن که ازش دیدن کنن، و کلی پول به جیب میزدن ، ولی تو کشور های کمتر توسعه یافته این موضوع رو به جن و نفرین و غیره وصل می کنن و با کلی خرافات هیچ سودی از این پدیده ی طبیعی نمی برن
پهپاد بفرستن داخلش فیلم بگیره!
کی افزود !!! ؟ قبلش لااقل می گفتید !
تمامی موجودات و مکانهای مذهبی موجود یا نقطه ایی در زمین هستند که بعدا آنها را نامریی کردند و به آسمان فرستادند
مشکل با یک پهپاد کاوشکر قابل حله. چرا اینقدر مرموزش میکنن؟
بن سلمان رو ببرن بندازن توش..
250متر عمق را بسیار عمیق میدانید؟!!؟!
خداوند لعنت کند بن سلمان جنایتکار و تروریست و پدر بی پدر جنایتکار و کودک کش صهیونیستش را که بخاطر عقده کم بینی و اینکه کشور یمن باید زیر سلطه ما باشد هزاران کودک را با گرسنگی و شکنجه و کشتن بنابودی رسانید و بسیاری از ساکنین یمنی را بی خانمان نمود این بی پدر خودشیفته با پول ملت عربستان دست به این چنین جنایاتی زده است و بحول قوه الهی دلیر مردان یمنی بزودی طومار این نسل کثافت و رزل ال سعود را نابود خواهند ساخت تا انتقام خون بیگناهان یمنی گرفته شود.
سلام الان با تکنولووژی نه چندان روز بلکه قدیمی هم شده با دستگاه ویدیو متری که میتونن تا بالای ۲۰۰ متر ا هم به وضوح مشاهده کنند چطور تا ۵۰ یا ۶۰ متری عمق این چاه گزارش دادن؟
امروزه دیکه با این همه امکانات جدید و پهباد و .... نیازی به رفتن تو چاه نیست . تا آخرش رو هم میشه با این امکانات چک کرد.
با سلام و احترام خدمت خوانندگان محترم، امروزه نیازی نیست که مثل هزاران سال پیش افرادی به داخل چاه بروند و داستان های صدتا یک غاز برای مردم بسازند. دستگاه های ویدیومتری برای چاه های عمیق سالها است که اختراع شده و به سادگی در اختیار است که دوربین و پرژکتور قابل کنترل را بدون نیاز به وجود انسان، به داخل چاه میفرستد و با دقت بسیار عالی از اعماق مختلف چاه فیلمبرداری کرده و همزمان تصایور مربوطه را روی مانیتور در بیرون چاه و یا اتاق کنترل عملیات برای متخصصین نمایش میدهد تا دیگر جایی برای داستانسرایی و تحمیق مردم نا آگاه باقی نماند ولی با توجه به تاریخ وجود چنین مکانهایی برای سوء استفاده از نادانی مردم عادی و استسمار آنها، با ارزش است و همیشه به این خرافات دامن زده میشود و هدف روشن شدن مسایل علمی نیست.
توی گوگل مپ با عنوان "بئر برهوت" قابل پیدا کردن است
خیلی راحت یک پهپاد بفرستند داخلش و فیلم برداری کنند
نیازی هم به ارسال آدم با دوربین نیست
در ضمن توی گوگل مپ تصویر ته چاه رو هم انداخته!
چشم سازمان ملل متحد به واسطه ظلم در يمن روشن!
اینکه از عمق 100متری تابحال خبر ندارند عجیبه. ممکنه طلا و ...باشد
یعنی شما از آمریکا بیشتر عقل دارید اون نمیتونه کاری کنه،شما اومدین برام چرت میگین
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی