بازدید 37625

«حمله» برندهای خارجی لوازم خانگی به کشور

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش کالای قاچاق در بازار طی هفته های اخیر خبر داد و گفت که اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال ترخیص محموله بوش شنیده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 22 June 2021

به گزاش «تابناک»، محمدرضا غزنوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر بازار مملو از کالاهای قاچاق شده و این موضوع تولیدکنندگان را برای عرضه کالا با مشکل مواجه کرده است، چرا که متقاضی آنها کمتر شده است.

آیا واردات لوازم خانگی برای مرزنشینان قانونی شده؟

به گفته وی اخیرا جریانی ایجاد شده که لوازم خانگی را از مرز به صورت قانونی و به وفور وارد می‌کند و به همین دلیل بازار مملو از کالای قاچاق شده است. به عبارتی به نظر می رسد واردات برای مرزنشینان به صورت شبه قانونی انجام می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی همچنین با اشاره به افزایش بیش از ۷۰ درصدی تولید لوازم خانگی در سال گذشته، تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید در سال گذشته و همچنین در دو ماه ابتدایی سال جاری به نظر می رسد خارجی‌ها از این موضوع ناراحت هستند و به بازار حمله کرده‌اند. از طرف دیگر رکود نیز بر بازار حاکم است.

همچنین به گفته وی اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال ترخیص محموله بوش شنیده می‌شود که سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی معتقد است ترخیص آن نشان می‌دهد احتمالاً قرار است واردات لوازم خانگی آزاد شود و چراغ سبزی به واردات کالای خارجی است.

ماجرای بوش چیست؟

در حالی که بیش از دو سال از ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور می‌گذرد، پاییز سال گذشته با رای دیوان عدالت اداری، ۴۲۰ کانتینر لوزام خانگی بوش در گمرک شهید رجایی آماده ترخیص شد؛ ‌به طوری که مرحله ثبت سفارش و تایید منشأ ارز آن که گفته می شد نیمایی است انجام شده بود؛ هر چند که وزارت صمت تامین ارز نیمایی را تایید نکرد.

گرچه ترخیص این محموله لوازم خانگی به دلیل ایرادات وارده متوقف شد، اما این ماجرا ابعاد دیگری هم داشت. جریان از این قرار بود که در پی شکایت شرکت کاسپین کالا دریا (واردکننده محصولات بوش) در دیوان عدالت اداری علیه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک ایران در سال گذشته، وزارت صمت و گمرک محکوم شده و از این رو وزارت صمت ملکف به تمدید ثبت سفارش و گمرک موظف به ترخیص شد و البته بانک مرکزی تبرئه شد. البته گویا گمرک در زمان مقرر نسبت به رای صادره اعتراض و با ارائه مستندات درخواست تجدیدنظر را مطرح کرد که در نهایت با نقض رأی بدوی دیوان عدالت اداری، به گمرک اعلام شد از ترخیص کالاهای شاکی (کانتینرهای لوازم خانگی بوش) جلوگیری شود.

اما اسناد منتشر شده نشان می‌داد که وزارت صمت در رابطه با محکومیت خود در مهلت ۲۰ روزه مقرر اعتراض و درخواست تجدید نظر را مطرح نکرد و این درخواست تجدید نظر بعد از این مهلت مطرح شد که در نهایت با توجه به اتمام مهلت تعیین شده، اعتراض پذیرفته نشد و در نهایت وزارت صمت مکلف به تمدید ثبت سفارش شد. به عبارت دیگر بر اساس آنچه در رأی تجدیدنظر آمده، تاریخ تقدیم دادخواست تجدیدنظر ۲۳ تیر ماه سال ۱۳۹۸ بوده، اما تجدیدنظرخواهی خارج از مهلت ۲۰ روزه مقرر در قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بوده که در نتیجه آن قرار رد دادخواست تجدیدنظر صادر و اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۵
داخلی یا خارجی. فرقی نمی کند بالاخره مردم قادر خواهند بود یه چیزی بخرند یا نه ؟ یا اینکه همچنان گرانی حرف اول و آخر را می زند؟
همه کالاهی قاچاق خارجی رو بسوزانید. باید با جون و دل از کالای داخلی حمایت کنیم تا کشور قوی شه. مرگ بر قاچاقچیان.......
در ایران هزینه کارگر و مواد اولیه پایین است .کارخانه ها چرا نمیتوانند کالا را ارزان تولید کنند؟ نمایندگی ها چند درصد سود روی کالایشان می کشند ؟ حقوق و تعرفه واردات گمرک و انبارداری یک کالا چقدر است؟ چرا نماینده بعد از ده ها سال نمایندگی ، هنوز وارد کننده محض است و حتی یک پیچ ماشین لباسشویی را تولید و مونتاژ نمیکند؟ مگر لفت و لیس در لوازم خانگی وارداتی چقدر است که قاچاقچی میتواند همان کالا را با نصف قیمت به دست مصرف کننده برساند؟!
اگر مردم برای حمایت از شما جنس قاچاق ارزان و با کیفیت و مدرن نمی خریدند که هنوز تلوزیون crt پارس و لباسشویی دوقلو و یخچال فریزر برفکی و پنکه رومیزی باید می خریدند و دولت هم مثل خودروسازی جلوی واردات و پیشرفت را می گرفت!
بوش با وجد تحریم در ایران ماند آیا این رفتار با کسی که کنار ما مانده صحیح است.
اونی که این مطلبو نوشتی و درخونه ات همه برند های خارجی لوازم خانگی جا خوش کرده
نمی دونی با این کالاهای ساخت داخل اصالتا ،چینی اشغال چقدر در عذابیم خدا آخرتتو مثل دنیای ما کنه، آمین..........................
همه ی این محموله قاچاق رو بدن به کمیته امداد برای جهیزینه نو عروسان مستمند به رایگان. هر لوازم خانگی قاچاق رو همین کار بکنند.
در 2-3 سال گذشته که تحریمها شدید شد، شرکتهای داخلی هر چقدر خواستن قیمتها را بالا بردند. حالا نگران اومدن رقبا هستند و اینطوری دارن جوسازی میکنند. خجالت هم خوب چیزیه...
این تولید کننده های داخلی خون مردم را توی شیشه کرده اند تولیدات نامرغوب و با کیفیت پایین ، قیمت بسیار بالا ، گارانتی بسیار ضعیف باعث شده مردم گرفتار بشوند.
بنده در مشهد اقدام به خرید تلویزیون 55 اینچ با برند داخلی کردم ،متاسفانه جنس تحویلی بسیار بی کیفیت بود و نکته جالب اینکه پس از خریدم تحقیق کردم و دیدم تلویزیون با برند معروف خارجی و همان اینچ و امکانات بالاتر در بانه و تحویل در مشهد 2 میلیون تومان ارزانتر در می آمد!!!! متاسفانه گرانفروشی در بازار لوازم خانگی بدون هیچ نظارتی در ابعاد وسیع انجام میگیرد و هیچگونه نظرتی برآن نیست.به همین دلیل ترجیح مردم استفاده از اجناس قاچاق با کیفیت بالاتر و قیمت پایینتر میباشد،البته این را درنظر بگیرید که گارنتی شرکتهای داخلی به درستی پاسخگو نیستند و این خود عاملی در رد خرید اجناس داخلی هست.
تولید کنندگان داخلی در دو سال اخیر هر چه توانسته اند قیمت ها را افزایش داده اند و مردم توان خرید ندارند . باید واردات انجام شود تا تولید کننده داخلی هم به فکر کاهش قیمت بیفتد و هم افزایش کیفیت. اگر واردات کاملا قطع شود تولید کننده ایرانی به هیچ عنوان به منافع مصرف کننده توجه نمی کند و به صورت انحصاری عمل می کند مانند خودروسازها که خودرو بی کیفیت را به قیمت گرانتر از قیمت مشابه خارجی با کیفیت می فروشند. صنعت کولر ابی ایران که مشابه تولید خارجی ندارد بیش از 50 سال است که با یک فناوری پر مصرف از نظر اب و برق فعالیت می کند و تولید کنندگان هیچ تلاشی برای بهبود ان نکرده اند و سالیانه مقدار بسیار زیادی اب و برق توسط کولرهای ابی هدر می رود.
لوازم خانگی ایرانی آشغاله
همش زیرسرهمون برادران قاچاقچی خودمون،برای اینکه اجناس راباقیمت 3تا4برابری بفروشن،واردات قانونی راممنوع میکنن،بعدشم ازطریق همون اسکله های مخفی وغیرمجازواردمیکنن،مملکت به گندکشیده شده
کلا اجناس ایرانی از رقابت با احناس برند خارجی ترس و واهمه دارن، چرا؟؟؟؟
چون نه کیفیت و نه طراحی و نه تنوع احناس خارجی را دارند.پس به جای ایجاد بازار رقابت صحیح و افزایش تنوع و کیفیت و بهبد بخشیدن به طراحی، رقیب را از صحنه خارج میکنند!!!!!! فکر میکنند خارج سازی و مجبور کردن مردم به خرید کالاهای کم کیفیت ساخت داخل میتواند باعث رشد شود!!!!!!
چرا تیتر نمیزنی حمله لوازم خانگی آشغال و گرون قیمت داخلی به مردم ؟ البته که اکثر قطعاتش چینی بی کیفیت هست.
اقای غزنوی شماهاباتولیدات بنجل وعدم ورودلوازم خانگی پدر ملت را دراوردید چرا من باید ساید بی کیفیت دو واسنوا را بخرم؟ هرکسی چه قاچاق چه قانونی لوازم خانگی وارد کرد دمش گرررررررررررررررررررم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار