بازدید 5787

پوتین: وضعیت کرونا در برخی مناطق روسیه بحرانی است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که وضعیت شیوع همه گیر کرونا در تعدادی از مناطق روسیه دشوار و پیچیده شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ 21 June 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پوتین روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان دومای روسیه در کاخ کرملین، اظهار داشت: متاسفانه کرونا هنوز عقب نشینی نکرده و وضعیت همه گیری کرونا در برخی مناطق حتی شدیدتر شده است.

به گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه در شبانه روز اخیر در این کشور ۱۷ هزار و ۳۷۸ نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آن‌ها مثبت تشخیص شده است و بیش از ۴۴۰ نفر هم جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

بیشترین آمار کرونا در روسیه در مسکو گزارش شده است که در شبانه روز اخیر ۷ هزار و ۵۸۴ نفر به کرونا مبتلا شده و حدود ۸۰ نفر نیز جان باخته اند.

در استان مسکو هم که در مکان دوم روسیه ازنظر شیوع کرونا قرار دارد، در شبانه روز اخیر یکهزار و ۸۱۱ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود گفت که برخی تدابیری که برای مقابله با بحران ناشی از کرونا در روسیه اتخاذ شده است، محدودیت زمانی ندارد.

رئیس جمهوری روسیه به تازگی بر ضرورت سرعت بخشی به واکسیناسیون کرونا در روسیه به منظور مقابله با این ویروس همه گیر تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین دیروز در پیامی به کارکنان مراکز درمانی و پزشکی روسیه به مناسبت روز ملی این پیشه در روسیه با تشکر و قدردانی از کار آن‌ها خاطرنشان کرد: این پیشه نیاز به خصوصیات روحی ویژه دارد که شامل عطوفت، مراقبت از دیگران و شجاعت و آمادگی برای ریسک با زندگی خود و نجات دیگران می‌شود.

وی با اشاره به همه گیری شیوع کرونا در روسیه و تلاش شبانه روزی کارکنان مراکز درمانی و مراکز فوریت‌های پزشکی و بخش‌های درمانی وزارتخانه‌های دفاع، موقعیت‌های اضطراری و کشور در پیام خود نوشت: در این وضعیت پیچیده و دشوار، همه حلقه‌های زنجیره درمانی روسیه به دقت فعال می‌کند و هر یک از شما با مهارت به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: در زمان حاضر هدف عمومی، تمرکز همه تلاش‌ها بر منابع موجود است تا از زندگی اتباع روسیه در برابر ویروس کرونا و پیامد‌های شیوع آن محافظت کرد.

وی با بیان اینکه همه امکانات برای این منظور در اختیار داریم، اظهار کرد: روسیه امروز چهار واکسن برای کرونا در اختیار دارد و طراحی و ساخت واکسن‌ها و دارو‌های جدید برای مقابله با کرونا در کشور ادامه دارد.

پوتین بر ضرورت سرعت بخشی به واکسیناسیون کرونا در روسیه و استفاده از تمام امکانات درمانی موجود برای این منظور و مقابله موثرتر با بیماری کرونا تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین با اشاره به توجه دولت به امکانات و تجهیزات مراکز درمانی این کشور خاطرنشان کرد که کارکنان مراکز درمانی باید در شرایط خوب و شایسته کار کنند.

پوتین این را نیز گفت که برای دستمزد اضافی کارکنان مراکز درمانی که با کرونا سر و کار دارند ۳۵۰ میلیارد روبل (۴ میلیارد و ۷۹۵ میلیارد دلار) هزینه و پرداخت شده است.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو دو روز پیش گفته بود که تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده اند، با ویروس نوع دلتا (گونه جهش یافته هندی) به این بیماری ابتلا یافته اند.

وی که معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه است به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، ۸۹.۳ درصد افراد مبتلا به کرونا در مسکو، با ویروس دلتا که به ویروس هندی کرونا معروف شده است، مبتلا شده اند.

به گفته معاون ستاد مقابله با کرونا در روسیه، گونه دلتا کرونا فعالتر است و با سرعت بیشتری انتشار می‌یابد و برای اینکه بدن انسان با آن مقابله کند به دو برابر پادتن بیشتر از ویروس معمولی کرونا معروف به ویروس اوهان نیاز دارد.

شهردار مسکو خاطرنشان کرد که قدرت ویروس جدید (ویروس هندی) باعث شده است که شمار افراد مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان دارند افزایش بیابد.

وی افزود: ما تقریبا هر روز مراکز درمانی جدیدی را به کرونا اختصاص می‌دهیم و بزحمت می‌توانیم آن را تامین کنیم.

انتخابات باید سالم برگزار شود

رئیس جمهوری روسیه درباره انتخابات ازجمله انتخابات پارلمانی روسیه که قرار است بین روز‌های ۱۷ تا ۱۹ ماه سپتامبر آینده در این کشور برگزار شود، گفت: انتخابات آینده باید به گونه‌ای برگزار شود که هیچکس شکی در مشروعیت و قانونی بودن آن نداشته باشد.

وی افزود: برای همه ما و برای جامعه و به منظور توسعه و پیشرفت پایدار کشور اهمیت فراوان دارد که دوره هشتم دومای روسیه، بطور واقعی اراده مردم و انتخاب آن را منعکس کند.

پوتین گفت: وظیفه مشترک ما ازجمله احزاب پارلمانی روسیه این است که انتخابات، سالم و شفاف و بدون نقض و مطابق با قانون برگزار شود.

انتخابات واحد در روسیه ازجمله انتخابات دومای روسیه و استانداران و نمایندگان شورا‌های محلی برخی مناطق این کشور روز‌های ۱۷ تا ۱۹ ماه سپتامبر (۲۶ تا ۲۸ شهریور ماه) برگزار خواهد شد.

قدردانی پوتین از اصلاح قانون اساسی روسیه

پوتین در ادامه سخنان خود، از نمایندگان دومای روسیه برای مشارکت در اصلاح قانون اساسی این کشور قدردانی کرد.

وی گفت: شماری از نمایندگان پارلمان روسیه، جزو روسای گروه‌های کاری برای تنظیم پیشنهاد‌های برای اصلاح قانون اساسی روسیه بودند و در نشست‌های این گروه‌های کاری شرکت فعال کرده و به مردم برای مشارکت فعال در تنظیم اصلاحات قانون اساسی کمک می‌کردند.

همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه روز ۱۱ تیر ماه سال گذشته برگزار شد و ۷۶/۶۰ درصد روس‌ها به تصویب اصلاحات این قانون رای مثبت دادند.

بر اثر این اصلاحات ده‌ها تغییر در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در قانون اساسی روسیه انجام گرفت.

در نتیجه اصلاح قانون اساسی روسیه، ولادیمیر پوتین که از سال ۲۰۰۰ میلادی زمام امور روسیه را در دست دارد می‌تواند سال ۲۰۲۴ و ۲۰۳۰ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

در نتیجه پوتین می‌تواند دو دوره دیگر شش ساله یعنی تا سال ۲۰۳۶ بر روسیه حکومت کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان