بازدید 10094
۱

لزوم استفاده از حق مشارکت در تعیین سرنوشت

محسن اسماعیلی
کد خبر: ۱۰۵۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 16 June 2021

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ایرانیان عزیز! هموطنان گرامی!

به فضل الهی در آستانه انتخاباتی دیگر قرار گرفته ایم. انتخابات، همیشه در نظام اسلامی ما مهم و تعیین کننده بوده و هست. اما این بار، از اهمیت و تاثیری دوچندان برخوردار است؛ به ویژه گزینش رییس جمهور که به تصریح قانون اساسی، پس از مقام رهبری، «عالی ترین مقام رسمی کشور است‏ و مسئولیت‏ اجرای‏ قانون‏ اساسی‏ و ریاست‏ قوه‏ مجریه‏ را جز در اموری‏ که‏ مستقیماً به‏ رهبری‏ مربوط می‏ شود، بر عهده‏ دارد.»

به سهم خویش، فروتنانه از یکایک شهروندان، با هر گرایش و تفاوتی که دارند، درخواست می کنم از حق مشارکت در تعیین سرنوشت که خدا به آنان داده است، استفاده کنند و در انتخابات روز 28 خرداد 1400 حضور پررنگ و با نشاط داشته باشند. چنین حضوری، پشتوانه اقتدار کشور و مایه قدرت و قوت کسی خواهد بود که پس از رأی اکثریت، منتخب همه ملت است و تمام رقیبان و رفیقان موظف به حفظ احترام و کمک به وی خواهند بود.

بر همه ماست که به دعوت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، نخبگان و خیرخواهان لبیک گفته و پس از حصول حجت شرعی به مناسب ترین فرد از میان افراد موجود رأی دهیم. معیار و ملاک حصول حجت شرعی نیز همان است که امام راحل عظیم الشأن (ره) بیان فرموده اند؛ یعنی اینکه «احدی شرعاً نمی‌تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد، و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروهها نظر موافق داشتند ولی رأی دهنده تشخیصش بر خلاف همه آنها بود، تبعیت از آنها صحیح نیست، و نزد خداوند مسئولیت دارد، و اگر گروه یا اشخاص صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تأیید برای رأی دهنده اطمینان حاصل شد، می‌تواند به آنها رأی دهد.»

از خدای بزرگ بهترین سرنوشت را برای ایران و ایرانیان درخواست می کنم؛« إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُّجِيبٌ».

کمترین خدمتگزار شما: محسن اسماعیلی

نماینده مردم شریف استان تهران در مجلس خبرگان رهبری

26/3/1400
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
و می نوشتین لزوم دادن اختیار کافی به مردم برای انتخاب. و لزوم جلوگیری از تصمیم دیگران برای مردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر